Daan Schreef:
——————————————————-
> Rond middernacht komt de demoon weer tot leven.
> Nog even geduld.
Waarom noem je een mens een demoon?
Is dat goed voor jezelf of voor je omgeving of voor de lezers?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlIk heb het hier wel eerder geschreven: de film “the wave ” gebruik ik bij jongeren om het fenomeen aan te tonen.
Dat gaat niet over een secte maar over exact hetzelfde principe.
Het is een oude film en niet meer van deze tijd maar jongeren bekijken het ademloos.
Mocht je de film niet kennen; de moeite waard om te zien.
Ik heb zelf nogal wat processen moeten doorlopen in het reinigen vn de ziel door gehoorzaam te zijn aan de waarheid.
Wat is waar?
Of God bestaat of dat Hij nie bestaat?
Of Jezus opgestaan is, of dat dat een mythe is en dat de Nazarener gewoon hardtikke dood is, en al zo'n 1900 jaar vergaan is?
“Waar” sluit geloof uit. Als iets waar is, dan heb je geen geloof meer nodig. 1+1=2. Dat is waar. Geloof is daarbij overbodig.
Geloof is de zekerheid van de dingen die we niet zien. Maar de dingen die we niet zien (lees: niet waar kunnen nemen) zijn echter per definitie onzeker. Met andere woorden: we kunnen van geloofsdingen nooit zeggen of ze waar zijn. Ze zijn nooit 1+1=2.
Maar dat laatste wil ik wel.
Ik wil mijn ziel reinigen.
Reinigen aan de waarheid. Niet aan geloof.
Of dat leidt tot broederliefde is een interessant punt waar nog heel veel over te discussieren valt - zowel voor als tegen is te verdedigen.
Maar ik wil mijn ziel reinigen.
Aan de waarheid.
Zo waar-lijk helpe mij ‘God’.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?