Wat had je niet begrepen van wat ik je geschreven had? Dit?
Ik weet niet waar jij je in bevind, maar ik bevind mij niet in een spiegelzaal.
Waar denk je deze zg wijsheid vandaan te hebben, denk je niet dat een tikkeltje hoogmoedig bent?
Als ik zeg dat ik vrij ben, dan kan je aannemen dat ik vrij ben, ik geloof namelijk wat de Heer zegt, dus niet wat een Marith zegt omdat zij denkt dat als zij zich gebonden voelt en in het duister zit en geregeerd wordt door haar verlangens en zinnen en emoties en daar haar denkbeelden op stoelt en naar handelt, dat ik dat automatisch ook denk en zeker niet doe!
De rest van je betoog daargelaten waar ik hem net heb neergelegd, naast me neer en recht voor je neus.
En wees eens introspectief dus zelfbeschouwend en pas je eigen denkbeelden op jezelf toe, bij kom je er niet ver mee.
Steeds hetzelfde, herhaling, Galaten en de Bergrede, maar vooral naar de ander, spiegel jezelf eends af naar de teksten.
En neem dan dit voor ogen als jij iedereen als een broeder ziet.
Niet oordelen
Matteüs 7
1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 4 Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen: Laat mij de splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is? 5 Huichelaar, doe eerst de balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder weg te doen. 6 Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren.
Waar is je vrucht?
Heb je er meerdere dan?
Christus is voor mij de maatstaf.
En als Hij dat niet volledig voor jou is. maar alleen voor wat jij vind wat toepasbaar is heb je mij al helemaal niks te vertellen toch? We delen immers niets, waardoor wij broeder en zuster kunnen zijn.
De zon schijnt voor iedereen bedoel je! Maar deze tekst gaat over broeders en zusters, en je naaste, en daarbij zegt Jezus dat wij ons licht moeten laten schijnen dan toch zeker voor je broeders en zusters en je naaste de juiste mensen dus, Lees nog eens Matteüs 7!
Het is ook nog eens zo:14 Zegent wie u vervolgen, zegent en vervloekt niet. 15 Weest blijde met de blijden, weent met de wenenden. 16 Weest onderling eensgezind, niet zinnende op hoge dingen, maar voegt u in het eenvoudige. Weest niet eigenwijs. 17 Vergeldt niemand kwaad met kwaad; hebt het goede voor met alle mensen. 18 Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen. Romeinen 12
Lees eens vers 18,e gebruik het eens introspectief op je zelf.
Dat dacht ik al. wel bij de ander klagen over iets wat je zelf niet hebt.
> Hoe kan de lamp zeggen van zichzelf dat zij het
> Licht is?
Je bent geen lamp, Jezus leert iets anders, Hij zegt je bent het licht, als je het licht bent heb je ook die eigenschappen.
> De lamp bezit het Licht niet, zij leent zich
> slechts hiertoe.
De lamp geeft licht, wie is jou lamp, daar gaat het om.
Met Christus gestorven en opgewekt
Romeinen 6
1 Wat zullen wij dan zeggen? Mogen wij bij de zonde blijven, opdat de genade toeneme? 2 Volstrekt niet! Immers, hoe zullen wij, die der zonde gestorven zijn, daarin nog leven? 3 Of weet gij niet, dat wij allen, die in Christus Jezus gedoopt zijn, in zijn dood gedoopt zijn? 4 Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat, gelijk Christus uit de doden opgewekt is door de majesteit des Vaders, zo ook wij in nieuwheid des levens zouden wandelen. 5 Want indien wij samengegroeid zijn met hetgeen gelijk is aan zijn dood, zullen wij het ook zijn (met hetgeen gelijk is) aan zijn opstanding; 6 dit weten wij immers, dat onze oude mens medegekruisigd is, opdat aan het lichaam der zonde zijn kracht zou ontnomen worden en wij niet langer slaven der zonde zouden zijn; 7 want wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. 8 Indien wij dan met Christus gestorven zijn, geloven wij, dat wij ook met Hem zullen leven, 9 daar wij weten, dat Christus, nu Hij uit de doden is opgewekt, niet meer sterft: de dood voert geen heerschappij meer over Hem. 10 Want wat zijn dood betreft, is Hij voor de zonde eens voor altijd gestorven; wat zijn leven betreft, leeft Hij voor God. 11 Zo moet het ook voor u vaststaan, dat gij wèl dood zijt voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus. 12 Laat dan de zonde niet langer als koning heersen in uw sterfelijk lichaam, zodat gij aan zijn begeerten zoudt gehoorzamen, 13 en stelt uw leden niet langer als wapenen der ongerechtigheid ten dienste van de zonde, maar stelt u ten dienste van God, als mensen, die dood zijn geweest, maar thans leven, en stelt uw leden als wapenen der gerechtigheid ten dienste van God. 14 Immers, de zonde zal over u geen heerschappij voeren, want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.
Ik zet het er maar weer bij dan weten we weer waar we het over hebben. immers dat doe jij ook zo graag Bijbelteksten aandragen.
Dus blijf ik ten dienste daarmee.
>
> Het sterfelijke kan nooit onsterfelijkheid
> bereiken.Het is de Zoon die opgewekt wordt.
> dus Sam ,ook jij bent nog niet met Christus
> gestorven, je kan de hemel niet beërven vooraleer
> je gestorven bent naar je oude natuur,wat Paulus
> hieronder schrijft. Jij gebruikt Paulus om je
> zelfbeeld staande te houden en dat heet imitatie.
Ik weet niet wat jij leest, maar het staat er heel erg duidelijk, dat jij dat niet kan accepteren dat snap ik, je bent immers niet medegekruisigd met Jezus en ook niet gedoopt en gestorven met Jezus.
Dan kan je wel een leuk verhaaltje gaan ophangen, maar ik geloof niet in jouw verhaaltje. ik geloof wat daar in de Bijbel staat door Paulus geschreven en onderwezen. En dat de Zoon Jezus Christus is en die is al opgewekt na drie dagen.
Nu wat jij probeert te brengen is in de verste verten nog geen imitatie het komt niet eens in de buurt van imitatie het is gewoon klinkklare nonsens.
En waarom? Inderdaad voor dat zelfbeeld, vooral dat zelfbeeld van jou.
Dus daar komt de vraag weer.
Is jou ziel gereinigd?
Er staan nog een aantal vragen voor je open, beantwoord ze eens?