Wij willen Romny, de replubicraat,
die weet tenminste waarie voor staat.
Bovendienistieblank, dat staat voor veel pit,
en istie mormoon waar ook wel wat in zit.
Want dat is het eenge echte geloof,
voor andre geluiden ben ik nu doof.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlMichiel… Schreef:
——————————————————-
> Als zelfs de seculiere pers er aandacht aan begint
> te schenken zegt dat wel iets. Bij de enkeling die
> niet alleen de seculiere pers leest is het al
> jaren bekend dat de christenhaat en openlijke
> christenvervolging in de wereld alleen maar
> toeneemt.
Er staat in het artikel dat het om christenvervolgingen in islamitische landen gaat. Dit is afschuwelijk en zolang de regeringsleiders van die landen het allemaal blijven toestaan, zal er niets veranderen. De Islam is daar de godsdienst, dus “punt” voor hen. Het heeft ook allemaal met macht te maken. Vrijheid van godsdienst hoort daar niet bij.
Net zoals het was met de vroeg christelijke kerk.
De katharen bijvoorbeeld werden om dezelfde reden uitgeroeid als de christenen nu in de islamitische landen. De haat en openlijke vervolgingen namen in die tijd ook steeds meer toe.
Het is precies dezelfde geschiedenis.
> Uit de Telegraaf van gisteren:
> http://www.telegraaf.nl/buitenland/12872199/__Rege
> lrechte_godsdienstoorlog__.html
>
>
> Mijn stelling luidt dat de christenhaat en
> christenvervolging in de wereld de komende jaren
> alleen maar zal toenemen. Iedereen die vast zal
> houden aan het offer van Jezus Christus zal het
> zeer zwaar krijgen.
Alleen maar in de islamitische landen zullen ze het zwaar krijgen. Totdat men daar ook eens het licht gaat zien en wat beschaafder wordt zoals dat in het westen uiteindelijk gebeurde.
> De haat in de islamitische
> wereld tegen christendom (en ook jodendom
> overigens) is bekend en al diverse malen
> aangetoond. Enkel zij die het niet willen zien
> blijven hun ogen sluiten en het proberen goed te
> praten.
Ik denk dat iedereen het wel ziet en dat niemand dat goed praat.
> Maar ook de afkeer in de westerse wereld
> tegen christenen en hun predikingen en denkbeelden
> zal hand over hand toenemen en steeds minder
> getolereerd worden.
Dat heeft niets met hun predikingen en denkbeelden te maken. Het lijkt mij dat vrijwel niemand daar een probleem mee heeft. Een ieder mag prediken, denken en geloven wat hij/zij wil. Maar wat wel steeds minder getolereerd wordt, is het gedrag en de onverdraagzaamheid die sommige christenen tentoonspreiden ten opzichte van mensen die hun geloof anders beleven (en ook gewoon christenen zijn). Christenen hebben toch ook kritiek op de islam en hoe fout dat geloof wel niet is? Als je dit bord leest valt je mond toch ook open hoe er door christenen gereageerd wordt op bijv. mensen die meer de gnostieke kant van het geloof kiezen, die de bijbel anders interpreteren etc. etc. O wee als je niet in de letterlijke schepping gelooft! En dat gedrag wordt in steeds mindere mate getolereerd.
Ik ben hier een tijdje niet geweest en heb eens wat draadjes gelezen. Er is niets veranderd. Ook hier vindt vervolging plaats, maar dan in het klein, zonder lichamelijk geweld, maar wel met geestelijk geweld.
> Als je nu op het internet
> reacties volgt van mensen op onderwerpen die
> verband houden met het christendom zie je die haat
> en afkeer al veelvuldig aan de dag komen. Het tij
> zal niet meer gekeerd worden. Wat moet gebeuren
> zal gaan gebeuren.
Laten we maar blijven hopen. Hier worden mensen ook niet meer op de brandstapels gezet als ze een ander geloof aanhangen, dus misschien zal er uiteindelijk in de islamitische landen ook ooit eens iets gaan veranderen.
> Eens of oneens ?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?