Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Christenhaat en christenvervolging

• Frederik D

Hier op dit forum komen christenvervolgingen regelmatig aan bod. En ik als ongelovige keur vervolgingen ten zeerste af.

Wij in het westen dienen minder te knuffelen en meer ons uit te spreken tegen vervolgingen, ook tegen vervolgingen van boeddhisten, islamieten, ongelovigen en homoseksuelen.

• Allen

Das frappant, laat jij nu net één van die schijnheilige vuilakken zijn, die een ander zo goed de maat kan nemen,

terwijl jezelf van binnen zo zwart als de hel bent.

De Hel heeft een prima soldaat aan jou.

• Allen

Michiel heeft mij nooit wat aangedaan, heb je wel enig idee waar het over gaat?

Denk wat dieper na over wat je leest, en voor je iets zegt.

Ik had het over vele christenen in het algemeen.

• Ellen-Josee

Allen Schreef:

——————————————————-

> Michiel heeft mij nooit wat aangedaan, heb je wel

> enig idee waar het over gaat?

> Denk wat dieper na over wat je leest, en voor je

> iets zegt.

>

> Ik had het over vele christenen in het algemeen.

Misschien moet je dan leren je duidelijker uit te drukken.

Je schreef:

De voorbeelden van sommige van die zogenaamde gelovigen op dit bordje spreken voor zich,

je hoeft het dus niet eens zo ver te zoeken.

Kijk eerst maar eens naar de balken in je eigen ogen, als je tenminste door al die balken nog wat kan zien.

Aangezien je schrijven een reactie op Michiel was, denk ik dan dat je het tegen hem hebt met die laatste zin.

Ellen

• keessie

ik ga een spiegel voor je regelen

• Douce.

Ik herken mezelf niet in jouw opsomming.

Douce

• keessie

Je had het vast over jezelf “wie kwaad denkt wie kwaad doet”

• Gonnie

Hoe kom jij daar nu bij, van keessie heb ik nooit gelezen dat hij ook maar één van de prikkers schofterig heeft benaderd.

Keessie heeft zo zijn eigen opvatting over het geloof en is niet altijd eens met vrijzinnigen hier, en dat is zijn goed recht.

Schelden doet hij niet, en ja hij komt vaak met zijn eindtijd, en zo wat.

Er zijn hier meer met hun stokpaardjes,.

• Allen

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15873284/15873969/re-christenhaat-en-christenvervolging#msg-15873969

Kereltje,

Je hebt een medestander die precies bij jou past.

• Allen

Ik schrijf niet zo maar iets op Gonnie,

ik zou zeggen, lees bijvoorbeeld zijn/hun antwoorden aan oa theo maar eens na, om maar niet te spreken over de rest van andersdenkenden/gelovigen/ongelovigen hier.

Alleen al dat verachtelijke arrogante en neerbuigende toontje wat door dit soort figuren aangeslagen wordt.

Als ik ergens een godsgruwelijke pesthekel aan heb is het aan arrogante, in de grond borende, en de maat bij een ander nemende betweterigheid.

AllenB)