Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Elke godsdienst is totalitair

• Alouette

Jij stemt zeker SGP en siddert bij het idee dat het antwoord op die vraag PvdA, SP of VVD zou luiden?

• samuel

Alouette Schreef:

——————————————————-

> Jij stemt zeker SGP en siddert bij het idee dat

> het antwoord op die vraag PvdA, SP of VVD zou

> luiden?

Nee ik stem helemaal niet, en ik sidder al helemaal niet wat je zg antwoord op je zg hypothetische vraag zal zijn volgens jou!

Maar heeft Jezus als Israëliet zijnde nu stemrecht in Nederland?

• LeSage

Wat een merkwaardig antwoord!

bedoel je te zeggen dat omdat Jezus 2000 jaar geleden in Israel geboren werd, hij en wij dus geen boodschap aan elkaar hebben?

Misschien dat dat ook een verklaring is voor jouw vreemde idee dat je weliswaar bevrijdt bent van het zondigen, maar nog steeds zondigt.

Laat ik het -voor mezelf- zo zeggen: de opdracht van Jezus om niet alleen lief te hebben wie mijn naasten zijn, maar zelfs te zegenen wie mij vervloeken, vind ik een universele opdracht, en waar Jezus dan leefde zal mij een zorg zijn.

• Alouette

Wie niet stemt heeft ook geen recht van spreken. Dat is je onderwerpen aan totalitarisme. Zo bevestig je Sietse's stelling.

Veel verbeeldingskracht heb je kennelijk ook niet, getuige je wedervraag over stemrecht van Jezus in Nederland.

• Douce.

Je had al een ban, want je prikte onder proxy.

Denk je dat iedereen die hier prikt achterlijk is of zo?

Douce

• samuel

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Wat een merkwaardig antwoord!

Je snapt dus niet waar het over gaat!

>

> bedoel je te zeggen dat omdat Jezus 2000 jaar

> geleden in Israel geboren werd, hij en wij dus

> geen boodschap aan elkaar hebben?

Het klopt in zoverre dat jij geen boodschap hebt voor mij Carl.

> Misschien dat dat ook een verklaring is voor jouw

> vreemde idee dat je weliswaar bevrijdt bent van

> het zondigen, maar nog steeds zondigt.

Oh is dat zo? En waar zondig ik in dan? Want dat schijn jij te weten toch Carl?

Maar zoals gewoonlijk bij jou Carl, begrijp je weer niet wat er nu in de Bijbel staat over het vrij zijn van de zonde!

Toon eens aan wat er werkelijk staat, zodat we weten dat je weet waar over je het hebt en niet zomaar wat uit je nek loopt te brallen Carl.

>

> Laat ik het -voor mezelf- zo zeggen: de opdracht

> van Jezus om niet alleen lief te hebben wie mijn

> naasten zijn, maar zelfs te zegenen wie mij

> vervloeken, vind ik een universele opdracht, en

> waar Jezus dan leefde zal mij een zorg zijn.

Dat is dan mooi voor jezelf gezegd, en dan zou ik er maar eens mee gaan beginnen, overigens wel bij de topic blijven en niet je haat willen uiten, dat getuigt niet echt van volwassenheid en enig begrip van wat je poogt te zeggen, maar zelfs nalaat.

Want het is mij een zorg wat jij voor je zelf zegt, of wat je denkt Carl

• Alouette

De enige hier van wie ik denk dat die achterlijk is, is de webmaster van dit prikbord.

• samuel

Alouette Schreef:

——————————————————-

> Wie niet stemt heeft ook geen recht van spreken.

> Dat is je onderwerpen aan totalitarisme. Zo

> bevestig je Sietse's stelling.

Ik ben Nederlands staatsburger volgens mijn geboorte en mijn ouders ook en hun ouders ook en de ouders van mijn voorouders ook, dus ik heb alle recht van spreken, daar kan jij niks aan veranderen.

En daarmee bevestig niks, ook Cees zijn stelling niet, het is overigens Cees zijn stelling niet.

>

> Veel verbeeldingskracht heb je kennelijk ook niet,

> getuige je wedervraag over stemrecht van Jezus in

> Nederland.

Ik heb toch echt geen verbeeldingskracht nodig om je zg hypothetische vraag te begrijpen of zelfs wat er achter zit, dat is wel duidelijk.

Maar geef eens antwoord op de vraag of Jezus als Israëliet zijnde stemrecht heeft in Nederland?

• LeSage

Je geeft weer een mooi beeld van jezelf, Samuel.

• Douce.

Die webmaster houdt het hier juist laag drempelig en geeft mensen de kans om nota te nemen van de opinies over de Bijbel en daar zelf in mee te praten, gelovig of niet.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in dit land, maar agressie mag van mij worden beteugeld, want het leidt slechts tot excessen.

Venijn lost niets op en ieder heeft zijn/haar rugzak. Belangrijk is deze van tijd tot tijd te legen en er is m.i. geen betere plaats dan dat te doen bij het enige echte rustpunt i.p.v. het over een medemens heen te kwakken.

Douce