Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Jezus Sirach

• LeSage

Vergelijk het met iets dat volmaakt wit is.

Gesteld er zit één klein zwart vlekje op. is het dan nog volmaakt wit?

Gesteld dat Eva na haar beslissing om van de appel te eten en Adam ook een hapje mee te laten bijten, gedacht zou hebben: ‘ach…..bij nader inzien - is het misschien toch een beter idee om God gehoorzaam te zijn’…..

Kijk, daarom kan God dus bij nader inzien nergens een beter idee over krijgen.

=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.

(Gesteld dat God na de schepping gedacht zou hebben: jongejonge wat een zooi is het toch. Weet je wat, ik verzuip de hele bliksemse boel…..)

(En gesteld dat God in een onbewaakt moment in de woestijn zou hebben gedacht: jongejonge wat een stelletje sukkels heb ik uit Egypte gehaald. Weet je wat, ik vermoorde ze allemaal en maak Mozes tot een groot volk…..)

• Frans

Je zal zelf wel erkennen dat dit zwart/wit kijken is neem ik aan.

Als je blokje rond loopt kan het langs links net zo ver zijn als langs rechts en je komt op je doel gewoon uit.

• LeSage

't gaat natuurlijk om het principe of God van mening kan veranderen, en hoe dat dan mogelijk kan zijn. juist mijn vorige reaktie moet je daar toch behoorlijk wat stof om over na te denken over hebben gegeven.

• Frans

Je kent de bijbel toch nog Carl, God veranderde wel meer van gedachte, soms als Rechtvaardige rechter, soms als vergevende Vader, Hij kent onze diepste bedoelingen en houdt daar rekening mee.

• LeSage

Ja, en daarom denk ik dat de bijbel niet over God gaat. Een God zoals de bijbel die beschrijft, is te veel, te vaak, tegenstrijdig aan het Volmaakte, zo dat al bestaat.

De bijbel geeft de fantasie van mensen weer - meer niet.

En wij hebben die fantasiën maar al te vaak gebruikt om elkaar eens flink de waarheid te vertellen.

• Frans

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Ja, en daarom denk ik dat de bijbel niet over God gaat. Een God zoals de bijbel die beschrijft, is te veel, te vaak, tegenstrijdig aan het Volmaakte, zo dat al bestaat.

Denk je niet dat je zelf een definitie van volmaaktheid aan het maken bent ? daar schieten we als mensen zo wie zo in tekort, verknoei je tijd daarin niet Carl.

> De bijbel geeft de fantasie van mensen weer - meer niet.

Mijn persoonlijke ervaring is echt wel anders hoor en zeker niet over makkelijke paadjes.

> En wij hebben die fantasiën maar al te vaak gebruikt om elkaar eens flink de waarheid te vertellen.

Dat wordt veel gedaan ja. Dus nog een keer, verknoei ook daar je tijd niet mee.

• ¥ Lotje ¥

heel sterk :)

• ¥ Lotje ¥

Dus jij zegt dan ik heb het . doegg dan . dus stank voor dank.

• Sietse 45

¥ Lotje ¥ Schreef:

——————————————————-

> Dus jij zegt dan ik heb het . doegg dan . dus

> stront voor dank.

Maak er dan stank voor dank van lotteke.

• ¥ Lotje ¥

nee want God heeft heel veel gegeven ……… En daar mag je gerust dankbaar voor zijn . en niet afschepen