Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Erfzonde?

• samuel

Alles is genade

Efez. 2

1 Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden, 2 waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid, 3 – trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns –, 4 God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad, 5 ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, – door genade zijt gij behouden –, 6 en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus, 7 om in de komende eeuwen de overweldigende rijkdom zijner genade te tonen naar zijn goedertierenheid over ons in Christus Jezus. 8 Want door genade zijt gij behouden, door het geloof, en dat niet uit uzelf: het is een gave van God; 9 niet uit werken, opdat niemand roeme. 10 Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

• Frans

Wil je daar ook een uitleg aan geven? ik bedoel of je vind dat een kind vanaf de geboorte zelf schuld draagt .

• samuel

De tekst verduidelijkt dat de mens een zondige natuur heeft, die natuur zit ook in een baby! Een baby groeit!

• Gonnie

Je zou toch als christen er voor oppassen om geen kinderen te verwekken die altijd hoe den ook met zonde geboren wordt, en als dat kind die jij verwekt hebt eens geen christen wordt,dan is dat kind voor altijd verdoemd.:S

• Frans

samuel Schreef:

——————————————————-

> De tekst verduidelijkt dat de mens een zondige natuur heeft, die natuur zit ook in een baby! Een baby groeit!

Ja, natuurlijk, elk mens heeft een zondige natuur, maar het kind is (nog) niet zondig. Of zie ik dat verkeerd?

• samuel

Deze word toch geboren met een zondige natuur!

• samuel

Tis toch wat!!

• Stefan

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Je zou toch als christen er voor oppassen om geen

> kinderen te verwekken die altijd hoe den ook met

> zonde geboren wordt, en als dat kind die jij

> verwekt hebt eens geen christen wordt,dan is dat

> kind voor altijd verdoemd.:S

Hoe bewuster de zielen zijn, des te dieper de beleving.

Wat is een christen, en wat is het leven. Wat is verdoemd zijn, en wat is in zonde geboren worden.

Vragen van dit pb waar eerst een antwoord op begrepen moet worden. Er wordt nu weer een balletje opgegooid en blijven we hangen in vragen en antwoorden zonder antwoord.

1Kor.15

44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

45 Alzo is er ook geschreven: De eerste mens Adam is geworden tot een levende ziel; de laatste Adam tot een levendmakende Geest.

46 Doch het geestelijke is niet eerst, maar het natuurlijke, daarna het geestelijke.

47 De eerste mens is uit de aarde, aards; de tweede Mens is de Heere uit de hemel.

48 Gelijk de aardse is, zo zijn ook de aardsen; en gelijk de hemelse is, zo zijn ook de hemelsen.

49 En gelijk wij het beeld van de aardse gedragen hebben, alzo zullen wij ook het beeld van de hemelse dragen.

50 Doch dit zeg ik, broeders, dat vlees en bloed het Koninkrijk Gods niet beërven kunnen, en de verderfelijkheid beërft de onverderfelijkheid niet.

• Gonnie

Waarom vraag jij aan Samuel of jij het verkeerd ziet, denk jij dat Samuel het altijd het juist ziet.??

• Frans

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Waarom vraag jij aan Samuel of jij het verkeerd ziet, denk jij dat Samuel het altijd het juist ziet.??

Dat denk ik niet, ik wilde wel dat hij zijn uitspraken verduidelijkte.

Ik ‘hang’ niet aan mensen.