Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Parlementslid erkent op TV dat Iraanse bom bedoeld is om Israël 'af te maken'

• theo

Foei !!

• Miracula

Inderdaad, soms loopt het anders.

Het einde der tijden had er kort na Jezus' dood al moeten zijn.

Maar tot dusver loopt het anders.

• Marjorie

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Rookten ze toen al rode libanon?

:)

• Marjorie

keessie Schreef:

——————————————————-

> Marjorie Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Xandernieuws neem ik niet serieus.

> Dat kan

> > Een soort Telegraaf maar vele malen erger.

> De telegraaf is idd vele malen erger

Lezen keessie, lezen!

Wat ben ik blij dat ik dit soort gel#l niet geloof. Lach jij nog wel?

Sterkte iig.

• Frederik D

Nou, je ziet er niets van want als je erin zit, ben je dood.

• keessie

Dat gaat moeilijk alleen af en toe lees ik de telegraaf op internet

• Malakh

Mag ik ervan uitgaan dat je dan gelooft dat er geen eindtijd in de bijbel wordt voorspeld? Dan vraag ik me opnieuw af hoe je Openbaring in dat licht ziet… Of toen Jezus door zijn apostelen werd gevraagd naar de tekenen van zijn tegenwoordigheid en het besluit van dit samenstel van dingen of zoals de NBG51 het vertaalt van de voleinding der wereld (Mat 24:3)? (Dit is een oprechte vraag)…

Als je wel gelooft in een eindtijd, waarom zou het dan nu niet kunnen zijn, zullen we dan niet ooit eens in de eindtijd leven? Natuurlijk heeft bijna elke eeuw wel zijn voorspellingen dat we in de eindtijd leven, ik zie dit als verwachting, net zoals we met velen zijn die de verwachting hebben nu in de eindtijd te leven… Terwijl de bijbel duidelijk maakt dat het in een oorlog en grote verdrukking zou eindigen, is wat erna komt wel prachtig omdat het verlichting voor de mensheid zal brengen.

• Malakh

dag Frederik,

Je hebt gelijk… Het lijkt vreselijk… Of het er nu twee miljard zullen zijn, ik acht het zo letterlijk niet… Maar oorlogen gaan gepaard met slachtoffers… Ook onschuldige slachtoffers… En in feite is elke nutteloze dode er één teveel. Ikzelf ben echter in het licht van wat ik leer uit de bijbel er wel van overtuigd dat ik die slachtoffers mag verwelkomen in het duizendjarige rijk waar iedereen de volle opportuniteit krijgt om voor God te kiezen.

• theo

1 )Het gaat om de obsessie voor de eindtijd met natuurlijk de erbijhorende angstprediking.

Mensen zijn wrede wezens, de wereld is wreed, voor talloze mensen was en is het aardse leven een hel.

Zoals veel mensen Openbaring uitleggen dan is God, de liefdevolle en barmhartige God echter nog vele malen wreder dan de mensen want het zal allemaal NOG vele malen erger worden “dankzij” onze Schepper.

Ik geloof wel in een einde der tijden maar niet in onheilsboodschappen om angst aan te jagen zodat ik andere mensen ZO bang maak dat ze daarom gelovig zouden gaan worden. “” Geloof (op mijn manier natuurlijk) want anders kom je in de hel“”

Dat is niet geloven, geen relatie maar geloven want anders zwaait er wat.

Tegen een meisje zeggen; hou van mij en trouw met mij of anders schiet ik je dood.

2) Ieder mens maakt maakt in ieder geval zijn/haar eigen eindtijd mee.

• Eliyahu

Marjorie Schreef:

——————————————————-

> Xandernieuws neem ik niet serieus.

> Een soort Telegraaf maar vele malen erger.

Bs'd

Zoals je kan zien, Xander geeft bronvermelding op zijn site, dus hij zuigt het niet allemaal uit zijn duim.