Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

evangeliseren

• Frans

theo Schreef:

——————————————————-

> Mijn idee !

>

> Niet dat het mijn idee is maar dat jouw idee ook de mijne is.

:)-D

• Frederik D

Maar wellicht had jij als ongelovig mens ook een oplossing gevonden voor je verbittering, voor je gevoeligheden. Wellicht had je een manier gevonden om de eeltlaag op je ziel dikker te maken.

• CU

Frederik D Schreef:

——————————————————-

>

> Het Noorden loopt trouwens niet achter.

In Drachten kunnen ze er ook wat van.

Helaas heeft de grote kerkgemeenschap daar last van demonen, van veel ziekten, van vallende ziekte en meer van die psychische ellende. En over het zondagse parkeerprobleem zal ik het ook maar niet hebben want de bezoekers komen van heinde en verre en spekken de Arabische oliesjeiks.

• CU

Bijna elke zaterdag loop ik met een sandwichbord over de zaterdagmarkt met daarop aan de achterkant de tekst “Mag ik voor u bidden?” en aan de voorkant staat “Ik bidt elke dag voor u”.

Verder laat ik een paar keer per dag op de markt een twintigtal van mijn witte sierduiven op vanuit een duivenkorf, dit natuurlijk ook om aandacht te trekken. Komen de duiven weer op het hok dan korft mijn vrouw ze weer in en brengt ze weer, met een thermoskan koffie, naar de markt en begint het weer opnieuw.

Verders deel ik flyers uit met daarop de adressen van tientalle kerken en gemeenten en de aanvangstijden van de voorstellingen.

De collectebus van me is alleen geschikt voor ritselgeld, niet voor rinkelgeld.

Als ik in de middag thuis kom dan hang ik mijn sandwichbord aan de wilgen, poets ik mijn slechtziendestok op, doe mijn blindebril af en tel haastig het geld om me vervolgens naar de Lidl te spoeden.

God zegend mijn werk voor Hem buitengewoon goed.

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Maar wellicht had jij als ongelovig mens ook een oplossing gevonden voor je verbittering, voor je gevoeligheden. Wellicht had je een manier gevonden om de eeltlaag op je ziel dikker te maken.

Toch niet, die weg was ik oorspronkelijk gevolgd, ik kwam nergens uit. Ik zag ook hoe mijn vader de antwoorden op die manier zocht, op die manier heeft hij mij ook erg beschadigd, maar door geloof kwam ik er weer uit.

• ¥ Lotje ¥

Terug krabbelen?// hoe kom je daar bij . Een ander reageer wel eens graag op mij . . soms steek ik het vuurtje aan . precies eender als jij het doet:P

Tussen haakjes als het maar geen autobanden zijn

• Stefan

Vraag: Wat is evangeliseren?

Dat is een vraag, waarop dit prikbord draait; wat is de blijde boodschap werkelijk waard.

• Ellen-Josee

CU Schreef:

——————————————————-

> Frederik D Schreef:

> ————————————————–

> —–

> >

> > Het Noorden loopt trouwens niet achter.

>

> In Drachten kunnen ze er ook wat van.

>

> Helaas heeft de grote kerkgemeenschap daar last

> van demonen, van veel ziekten, van vallende ziekte

> en meer van die psychische ellende. En over het

> zondagse parkeerprobleem zal ik het ook maar niet

> hebben want de bezoekers komen van heinde en verre

> en spekken de Arabische oliesjeiks.

Je hebt het over die baptistengemeente van Orlando Bottenblij?

Ellen :)

• Ellen-Josee

Eindelijk iemand met een vrij normaal, gelovig antwoord.

Ellen :)

• CU

Inderdaad.