Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Mensen van GOD mogen niet beschadigd worden

• Stefan

Joh.5:21 Want gelijk de Vader de doden opwekt en levend maakt, alzo maakt ook de Zoon levend, Die Hij wil.

22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft al het oordeel de Zoon gegeven;

23 Opdat zij allen de Zoon eren, gelijk zij de Vader eren. Die de Zoon niet eert, eert de Vader niet, Die Hem gezonden heeft.

24 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die Mijn woord hoort, en gelooft Hem, Die Mij gezonden heeft, die heeft het eeuwige leven, en komt niet in de verdoemenis, maar is uit de dood overgegaan in het leven.

25 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem van de Zoon van God, en die ze gehoord hebben, zullen leven.

26 Want gelijk de Vader het leven heeft in Zichzelf, alzo heeft Hij ook de Zoon gegeven, het leven te hebben in Zichzelf;

27 En heeft Hem macht gegeven, ook gericht te houden, omdat Hij des mensen Zoon is.

28 Verwondert u daar niet over, want de ure komt, waarin allen, die in de graven zijn, Zijn stem zullen horen;

29 En zullen uitgaan, die het goede gedaan hebben, tot de opstanding des levens, en die het kwade gedaan hebben, tot de opstanding der verdoemenis.

Wie is er nu dood?

Joh.17 past hierbij, omdat dit ook gaat over de doden die opgewekt zijn;

12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde.

13 Maar nu kom Ik tot U, en spreek dit in de wereld, opdat zij Mijn blijdschap vervuld mogen hebben in zichzelf.

14 Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, zoals Ik van de wereld niet ben.

15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van de boze.

16 Zij zijn niet van de wereld, gelijk Ik van de wereld niet ben.

17 Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.

• Miracula

Mensen die verdronken zijn, keren terug op het strand. De branding spoelt ze het strand op.

Van Hirosjima weet ik het niet, maar jij bent toch dominee? Zou jij iets over moeten kunnen zeggen.

• theo

Dat we niet AL te gemakkelijk letterlijk bijbelteksten moeten gaan lezen/uitleggen zodat/opdat we ons zelf niet voor schut zetten.

• Stefan

thomas Schreef:

——————————————————-

> Joh.5:21 Want gelijk de Vader de doden opwekt en

> levend maakt, alzo maakt ook de Zoon levend, Die

> Hij wil.

> 22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft

> al het oordeel de Zoon gegeven;

> 23 Opdat zij allen de Zoon eren, gelijk zij de

> Vader eren. Die de Zoon niet eert, eert de Vader

> niet, Die Hem gezonden heeft.

> 24 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die Mijn woord

> hoort, en gelooft Hem, Die Mij gezonden heeft, die

> heeft het eeuwige leven, en komt niet in de

> verdoemenis, maar is uit de dood overgegaan in het

> leven.

> 25 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is

> nu, wanneer de doden zullen horen de stem van de

> Zoon van God, en die ze gehoord hebben, zullen

> leven.

> 26 Want gelijk de Vader het leven heeft in

> Zichzelf, alzo heeft Hij ook de Zoon gegeven, het

> leven te hebben in Zichzelf;

> 27 En heeft Hem macht gegeven, ook gericht te

> houden, omdat Hij des mensen Zoon is.

> 28 Verwondert u daar niet over, want de ure komt,

> waarin allen, die in de graven zijn, Zijn stem

> zullen horen;

> 29 En zullen uitgaan, die het goede gedaan

> hebben, tot de opstanding des levens, en die het

> kwade gedaan hebben, tot de opstanding der

> verdoemenis.

>

> Wie is er nu dood?

Met andere woorden; wat is het werkelijke leven niet, maar denkt wel te leven. En wat denkt te leven, is het leven (van de zoon van verderfenis) in verderfenis, welke daarmee zal verloren gaan, door overgave van dit leven aan de opgewekte,..de Zoon, die het Leven is, en de mens daarmee inzicht zal krijgen dat alles om Hem draait wat het Leven is; de Ander,de Christus.

En hoe anders, kan iets dat dood is, opgewekt worden door het Woord; Zijn Stem, zoals in de parabel van de zaaier.

Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Die Mijn woord

> hoort, en gelooft Hem, Die Mij gezonden heeft, die

> heeft het eeuwige leven, en komt niet in de

> verdoemenis, maar is uit de dood overgegaan in het

> leven.

> 25 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is

> nu, wanneer de doden zullen horen de stem van de

> Zoon van God, en die ze gehoord hebben, zullen

> leven.

Wie zijn leven wil behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven geeft om Mijn Wil, zal Leven.

>

> Joh.17 past hierbij, omdat dit ook gaat over de

> doden die opgewekt zijn;

>

> 12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde

> Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb

> Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan,

> dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift

> vervuld worde.

> 13 Maar nu kom Ik tot U, en spreek dit in de

> wereld, opdat zij Mijn blijdschap vervuld mogen

> hebben in zichzelf.

> 14 Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft

> ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn,

> zoals Ik van de wereld niet ben.

> 15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld

> wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van de boze.

> 16 Zij zijn niet van de wereld, gelijk Ik van de

> wereld niet ben.

> 17 Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de

> waarheid.

1 Kor. 15 42 Alzo zal ook de opstanding der doden zijn. Het lichaam wordt gezaaid in verderfelijkheid, het wordt opgewekt in on-verderfelijkheid;

43 Het wordt gezaaid in oneer, het wordt opgewekt in heerlijkheid; het wordt gezaaid in zwakheid, het wordt opgewekt in kracht.

44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

• CU

Het is nog gekker dan wat je schrijft. Lees het maar eens na.

De graven gingen open op het moment van sterven van Jezus. Daarna bleven de graven drie dagen open, met zicht op de bewegende heiligen in de graven. Pas na drie dagen, tijdens de opstanding van Jezus kwamen de heiligen uit het graf en brak er paniek uit. Want de heiligen eisten hun bezit weer terug, dat reeds door anderen als erfenis was verkregen.

• CU

Gen. 3:16 Tegen de vrouw zei hij: ‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last, zwoegen zul je als je baart.

En dat is heel vervelend voor de man, want de vrouw zou zo maar geen sex willen hebben. Maar daar is een oplossing voor bedacht, het tweede deel van de straf voor Eva:

Je zult je man begeren, en hij zal over je heersen.’

Wat een straf , hé.

• Miracula

theo Schreef:

——————————————————-

> Dat we niet AL te gemakkelijk letterlijk

> bijbelteksten moeten gaan lezen/uitleggen

> zodat/opdat we ons zelf niet voor schut zetten.

En wat is dan de minder gemakkelijke manier om de passage in Mattheüs letterlijk uit te leggen?

• Frederik D

Ik snap de titel niet.

Mogen mensen die niet van God zijn, wel beschadigd worden?