Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Mensen van GOD mogen niet beschadigd worden

• ¥ Lotje ¥

Johannes 5:27-29 'Verbaas u niet hierover; want er komt een tijd dat de doden in hun graven allemaal zijn stem zullen horen en uit hun graf zullen komen: wie het goede deden, zullen opstaan om te leven; wie het kwade deden, zullen opstaan om geoordeeld te worden

bron;http://members.casema.nl/s2g/bon/eindtijdenprofetie.html

Zou er paniek uitbreken op de wereld??Als al de doden uit hun graf komen???

• CU

Het zijn gelukkig alleen maar mannen die uit de dood opstaan. Dus geen paniek.

• ¥ Lotje ¥

nou voor de vrouwen juist wel dan B):D

• CU

Vrouwen raken over het algemeen beschadigd door het kinderen baren. Denk maar aan strué, aambeien, inknippen, inscheuren, zwangerschapssuiker, overgewicht, vetschorten en hangborsten.

Mannen hebben daar geen last van. Hoogstens een eeltplekje.

• Douce.

Jij lijkt mij behoorlijk beschadigd (hier en daar lezend wat je er zoal uitkraamt), al is dat waarschijnlijk niet aan de buitenzijde te zien, hooguit aan het kwijlen door welke reden dan ook.

Douce

• Miracula

Nee, geen paniek.

Op het moment dat Jezus aan het kruis stierf, openden zich de graven in Jeruzalem en kwamen de doden als levenden tevoorschijn.

Dit is een van de meest spectaculaire gebeurtenissen uit de hele bijbel.

Mattheüs wijdt er maar liefst twee regels aan, verder niemand.

Ook heeft er buiten de bijbel, zo ver wij weten, niemand over geschreven.

Als er grote paniek was uitgebroken, dan was er wel meer over te lezen geweest.

• ¥ Lotje ¥

Nou…….ik zou jou straks wel eens willen zien als graven geopend worden en de doden komen boven….

Hou je eigen maar niet zo sterk…….. Ik denk dat je onder tafel kruip

• Frederik D

Je zou zo zeggen dat die opgestane doden meteen christen werden en zouden figureren in Handelingen en de Brieven. Maar nee.

• Miracula

Da's inderdaad opmerkelijk.

Minstens een van de opgestanen zou toch een eigen evangelie geschreven moeten hebben, waarin dit de centrale gebeurtenis is.

Als God werkelijk de bijbel geïnspireerd heeft, dan zou hij meer van deze gebeurtenis in het boek terecht hebben laten komen.

• Miracula

Welnee. Waar zou je bang voor moeten zijn. Ik ga gewoon gezellig wat drinken met die mensen. Ze hebben vast wel dorst na een lang verblijf in een graf.