Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bekering

• ¥ Lotje ¥

ja ……..jij antwoord een vraag met een vraag . . Tis mijn topic en ik stel hierin een vraag . Dus probeer jij nou eens uit te leggen of God nog meer bedoeld dan alleen oordelen.

• theo

Wat heb jij een vreemde opvatting over debatteren.

Laat verder maar.

• ¥ Lotje ¥

nouja . als je het niet weet hoef je nog niet te katten . ik stel toch een vraag? geef dan antwoord want dat wil ik hebben . Maar ga geen vragen met vragen antwoorden en dan nadien zeggen wat heb je vreemde opvatting . dat is gemakkelijk gezegd . Dat zou ik van jou ook kunnen zeggen theo . Maar goed je weet het ook niet dus laat maar dan ja .

• Miracula

Hoe vaak stap jij met je verkeerde been uit bed?

• Michiel...

Mijn eigen beleving omtrent bekering:

Je bekeren is je omkeren. Omkeren van de weg van de mens (die leidt tot niets) naar de weg van God. Denken als God, zien als God, horen als God en handelen als God - dit alles voor zover mogelijk voor de zondige en beperkte mens. De geest van de wereld laten verstommen en de Geest van God zijn werk laten doen. Je gedragen weten door de geest Gods. En omdat wij mensen zijn en geen God zal ons wandelen en handelen altijd gebeuren met vallen en opstaan. Maar mogelijk begrijp je wat ik op een bedrolevevend slechte manier tracht te zeggen.

Het is een proces dat geen moment in beslag neemt maar een leven lang. Tenminste - zo ervaar ik dat. Enne.. .. daarbij is het niet het gratis toegangskaartje tot de hemel wat het doel van het proces is. Maar een diepe wil vanbinnen (ik noem dat de werking van de heilige Geest) uit liefde tot God.

• Miracula

Van heidendom en christelijke dwaalleren naar het enig ware geloof in Jezus?

• ¥ Lotje ¥

Dat is heel mooi omschreven .om dieper over na te denken

• theo

Dat is inderdaad voor talloze christenen ( ook voor moslims trouwens maar dan bekeren tot de (juiste) islam natuurlijk) de definitie van bekering.

• Douce.

Zelden of nooit. (Mocht dat zo zijn, heb ik daar een meer dan geldige reden voor).

Jij zegt dit: Hun doel is dat zij jou in hun macht krijgen, zodat jij doet wat zij zeggen. Dat is het doel. Van dat gebieden tot bekeren moet je je dus niets aantrekken.

Daaruit stamt mijn vraag aan jou, wat jouw doel is etc.

Ik neem aan dat je zelf toch wel weet dat het doel van jouw aanwezigheid op dit prikbord niet is om opbeurend over God en de Bijbel te spreken? Met satire kan ik leven, maar niet met rechttoe rechtaan negativiteit.

Dat heeft dus niets met mijn benen te maken:), maar meer met het feit dat jij meent alles te kunnen zeggen zonder enige oppositie.

Douce

• theo

Michiel… Schreef:

——————————————————-

> Mijn eigen beleving omtrent bekering:

>

> Je bekeren is je omkeren. Omkeren van de weg van

> de mens (die leidt tot niets) naar de weg van God.

Juist!!

> Denken als God, zien als God, horen als God en

> handelen als God - dit alles voor zover mogelijk

> voor de zondige en beperkte mens.

Juist

> De geest van de

> wereld laten verstommen en de Geest van God zijn

> werk laten doen. Je gedragen weten door de geest

> Gods. En omdat wij mensen zijn en geen God zal ons

> wandelen en handelen altijd gebeuren met vallen en

> opstaan.

Juist !!

Maar mogelijk begrijp je wat ik op een

> bedrolevevend slechte manier tracht te zeggen.

>

> Het is een proces dat geen moment in beslag neemt

> maar een leven lang. Tenminste - zo ervaar ik dat.

> Enne.. .. daarbij is het niet het gratis

> toegangskaartje tot de hemel wat het doel van het

> proces is. Maar een diepe wil vanbinnen (ik noem

> dat de werking van de heilige Geest) uit liefde

> tot God.

Ik kan het niet juisterderder met je eens zijn.

Wel een aanvulling: Uit liefde tot God en tot heil van de medemensen en van die mens zelf.