Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bekering

• ¥ Lotje ¥

Bekering is nodig omdat God het gebiedt. ‘God beveelt nu aan de mensen, dat zij zich allen overal moeten bekeren’ (Hand. 17:30). Maar God is geen God, Die zómaar iets doet of zegt, omdat het toevallig bij Hem opkomt. Zinloze bevelen kunnen wel door grillige, wispelturige heersers op aarde worden gegeven, maar niet door God. Als God iets gebiedt, heeft dat altijd een bedoeling. Hij roept op tot bekering ‘omdat Hij een dag heeft bepaald, waarop Hij het aardrijk in gerechtigheid zal oordelen, door een man die Hij daartoe heeft bestemd, waarvan Hij aan allen zekerheid heeft gegeven door Hem uit de doden op te wekken’ (Hand. 17:31). Hier staat dus dat God de Here Jezus (‘een man’) op een bepaalde dag naar de aarde zal sturen om te oordelen. Ieder mens die zich niet heeft bekeerd, zal door de Here Jezus worden geoordeeld

(lbron: Johannes 5:22, 27).

God beveelt de bekering maar met welk doel???Is dat alleen om te oordelen???Of is er nog meer…..??

• CU

Bekering is alleen nodig omdat de mannen met de bijbel onder de arm vertellen dat je zondig bent. En je bent zondig omdat je in zonde geboren ben.

Dus dat schattige aan moeders borst drinkende babytje is al een vazal van de duivel, volgens de evangelisten zoals ………noem maar op..

Kan je je dat voorstellen?

• Miracula

Ach, God gebiedt zoveel.

Je moet altijd bedenken dat God niet bestaat en dat dergelijke bevelen dus komen van dominees, priesters en predikers. Hun doel is dat zij jou in hun macht krijgen, zodat jij doet wat zij zeggen. Dat is het doel. Van dat gebieden tot bekeren moet je je dus niets aantrekken.

• Douce.

Wat is jouw doel eigenlijk met al je (meestal) negatieve geleuter over God en de Bijbel?

Douce

• ¥ Lotje ¥

Als je dieper doordenkt eigenlijk niet . dat zo,n (zoals wij het wel eens zeggen, onschuldig babytje ) al zondig ter wereld komt

Cu schreef: kan je het voorstellen…….

• ¥ Lotje ¥

wat te doen : want ik geloof niet in dominees , priesters en predikanten.

ik geloof in God

En God gebiedt het. Dus trekt het me wel aan.

• Frederik D

Bekeer je dan. Belijd je zondes. Wij zullen wel zeggen of je eerlijk bent en wat je boetedoening is.

• theo

WaarTOE, van WAT moeten mensen zich bekeren?

• ¥ Lotje ¥

ik stel een vraag Theo . geef eens antwoord op de vraag die ik stelde

Is het oordelen van God dan of is er nog meer.?

• theo

Ik stelde een vraag n.a.v. jouw posting.