Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Zondigde Adam?

• samuel

Het kwade doen is zondigen, niet het kwaad is de zonde! De vrucht van de boom der kennis van goed en kwaad! De zonde is geboren door het gebod van God te negeren.

• samuel

Dat was nog niet gebeurd volgens mij, en daar kan je ook niks over vinden in de Bijbel, wel dat door de ongehoorzaamheid van Adam de zonde in de wereld gekomen is.

• Ellen-Josee

Nou satan was Adam aan het verleiden dus daar bij satan is het begonnen.

Alleen kunnen we de gang van satan geen zonde noemen, maar de personificatie van het kwaad.

Elders op het prikbord gaat de discussie hierover tussen Eliyahu en mij.

Ik vond nog een uitleg op internet die hierover gaat: http://www.wereldgeschiedenis.com/kwaad-en-zonde

Ik moet daar zelf ook nog over nadenken :)

• Douce.

Zoals Ellen ook zei, heeft satan de stap gezet (d.m.v. de slang) om te verleiden.

Het is ook zo dat in Kol. 1 vers 20 staat dat alle dingen in de hemel en op aarde met God verzoend moeten worden. Waaruit blijkt dat het kwaad van satan als zonde aangemerkt moet worden.

Douce

• samuel

Even een correctie satan verleide Eva en Eva verleide Adam! En Adam als eerste mens geschapen zijnde was verantwoordelijk en door zijn ongehoorzaamheid door ook van de vrucht te eten die door Eva aangereikt werd, en niet door satan, was de zonde dus geboren.

De vraag rijst aangezien Eva de eerste was die van de vrucht der kennis van goed en kwaad gegeten had, dat zij de bewuste beslissing maakte het kwade te kiezen en Adam ook tot verleiding te brengen van deze vrucht te eten? Ergo de eerste zonde dus door Eva begaan.

Maar ik bespeur geen uitleg naar het door Douce gezegde dat de eerste zonde in de hemel plaatsvond wellicht nog voor de schepping, of enige onderbouwing daarvan.

• samuel

Douce Schreef:

——————————————————-

> Zoals Ellen ook zei, heeft satan de stap gezet

> (d.m.v. de slang) om te verleiden.

Dit is dus op de aarde! En jij stelde dit: Volgens mij bestond de zonde al voor Adam en wel bij de val van satan, die in de hemelse gewesten plaatsvond.

Douce

Ik vraag aan jou of je dat kan onderbouwen?

Dat satan de verleider is dat is bekend, maar of hij daarmee zondigt is niet de vraag, de mens die voor de verleiding valt die zondigt, deze weet immers wat God heeft gezegd.

> Het is ook zo dat in Kol. 1 vers 20 staat dat alle

> dingen in de hemel en op aarde met God verzoend

> moeten worden. Waaruit blijkt dat het kwaad van

> satan als zonde aangemerkt moet worden.

Dat is ook niet het antwoord, je stelde dat de zonde in de hemel gebeurde, de vraag is wanneer dat gebeurde, voor de schepping of na de schepping?

>

> Douce

• Gonnie

Het wordt steeds onbegrijpelijker het scheppingsverhaal. Ik heb altijd begrepen dat voor de schepping er niets was, maar dan ook helemaal niets, maar moet ik nu begrijpen dat de hemel er altijd al was.?

En hoe moet men dan de hemel voorstellen als daar geen enkele ziel bestond.

Was alleen God daar moederziel alleen en is God toen in een opwelling alles gaan scheppen, de aarde de zee met al wat daar in is de zon, de maan,en al de planeten zoals de sterren, en wat nog meer zij, toen de levende have en de mens. ?

Het komt zo wel ongeloof waardig over.

• samuel

Dan heb je het verkeerd begrepen Gonnie, de eerste levende ziel was Adam, in de hemel waren geen levende zielen, alleen de mens beschikt over een ziel, ergo is een ziel.

Over de schepping van de aarde de planeten sterren de zon en de maan kan je lezen in het boek Genesis, en ja de engelen zijn ook geschapen alles is door God geschapen, er was dus eerst en altijd God.

• CU

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Word wakker….!

?????

Zeggen ze bij de JG ook niet zoiets? ONTWAAKT :D

• CU

punky abaya Schreef:

——————————————————-

> In Abel hebben we aanbidding door het geloof

Dus hup, een vuistslag op zijn hoofd.

> In Henoch zien we de wandel door het geloof

Dus hup, geen wijn drinken meer en naar de hemel.

> In Noach zien we het getuigenis door het geloof

Geloof maakt dorstig, dus als eerste maar een wijngaard aanleggen en een wedstrijdje dronken worden doen.

>

> de volgorde is belangrijk, jij wilt wandelen in

> geloof maar weet helemaal niet wat geloof inhoudt.

Zo. Nu dus wel.