Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De hebreeuwse bijbel was zijn tijd 3000 jaar vooruit

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Dus als ik het goed begrijp, dan heeft de Bijbel

> altijd gelijk, ook als hij niet gelijk heeft.

>

> De waarde van pi is 3, 14 … Volgens de Bijbel

> echter is de waarde van pi gelijk aan 3, dus 3, 0.

Bs'd

Daar gaan we weer over pi. Heb ik al 80 keer uitgelegd, maar geen probleem, ik doe het gewoon voor de 81e keer:

De Bijbel en de waarde van PI PDF Afdrukken E-mail

Bevat de Bijbel een wiskundige fout?

1 Koningen 7:23-26 en 2 Kronieken 4:2-5 beschrijven een reusachtig vat, welke gebouwd werd door koning Salomo. Als de diameter van dit vat 10 el was, dan zou de omtrek van dit vat 31,415926 el moeten zijn (niet 30 el zoals de Bijbel beschrijft). Elke student Wiskunde zal je vertellen dat de diameter maal PI (3,141592653589793…) de omtrek van de cirkel weergeeft. Deze ogenschijnlijke fout veroorzaakte dat Kent Hovind, als nieuwe Christen, ging twijfelen aan de nauwkeurigheid van de Bijbel.

Het antwoord is makkelijk:

De diameter van 10 el slaat op de buitenste rand tot de buitenste rand, de manier waarop iedereen een cirkelvormig object meet. De omtrek van 30 el, echter, was van de binnenste cirkel, nadat je de dikte van het brons (twee breedten van een hand, een breedte aan elke kant) waarvan het vat gemaakt was eraf had gehaald. Dit moet het getal zijn welke je nodig hebt om het volume van het vat uit te rekenen.

Controleer het zelf:

Vervang de lengte van de el (elleboog tot de langste vinger) in de letter C in de volgende formule, en maak van de handbreedte H. De formule wordt dan: 30C / PI + 2H = 10C De breedte van je hand zal het resultaat geven. Bijvoorbeeld, mijn el is 50 centimeter lang. Als ik het vat had gebouwd, dan zou de buitenste diameter een omtrek hebben van 1500 centimeter (30 × 50), dat zou een diameter geven van 477,4648293 centimeter (1500 / PI). Het verschil tussen de twee diameters is 22,89556 centimeter (500 cm (10 el) – 477,4648293) (twee keer mijn handbreedte). Het probleem van het niet goed verstaan van de Bijbel is fout in ons, niet een fout in de Bijbel.

> Dus de academische wiskunde zit ernaast? Moeten we

> wachten op een Einstein tot de macht Felix Koffie

> die bewijst dat pi inderdaad gelijk is aan 3,0?

>

> Volgens de Bijbel is een vleermuis een vogel.

> Volgens de biologie echter niet. Bewijst straks

> een rabbiachtige Felix Koffie met rabiës dat

> vleermuizen in wezen toch vogels zijn?

Er staat niet in de bijbel dat de vleermuis een vogel is, er staat dat hij een “vlieger” is.

En geen mens die bij zijn volle verstand is die zal zeggen dat de vleermuis geen vlieger is.

> Komt er straks een nieuwe Galileï die bewijst dat

> … de aarde toch een platte ronde pannenkoek met

> vier hoeken is, rustend op zuilen?

Wie zal het zeggen.

• Frederik D

Je doet aan verregaande inlegkunde. Er staat niets over biinnen- en buitenrand.

Als jij van een vat de maten geeft, dan switch je niet van de buiten- naar de binnenkant.

Het is me wat met bijbel-bijgelovigen.

• Eliyahu

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Moeten we je een beetje bijschijnen met ons

> christelijke licht, Eliyahu?

Bs'd

Zwart licht daar heb ik niet aan. Ik heb al het woord van de enig ware God J-H-W-H, dat is voldoende voor mij:

“Uw woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad.” Ps 119:105

Daarbij bid ik drie maal daags: "Gij begenadigt de mens met wetenschap en leert de sterveling inzicht.

Begenadig ons van Uwentwege met wetenschap, inzicht en verstand

Gezegend gij, Heere, Die begenadigt met wetenschap."

Maar dan in het hebreeuws.

• Frederik D

Want God verstaat alleen Hebreeuws?

• Ellen-Josee

Jezus nam opnieuw het woord. Hij zei: ‘Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat leven geeft.’ (Joh 8:12)

de ongelovigen, van wie de gedachten door de god van deze wereld zijn verblind, waardoor ze het licht van het evangelie niet kunnen zien, de luister van Christus, die het beeld van God is. (2 Kor 4: 4)

En nog veel meer…

Ellen :)

• Eliyahu

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Want God verstaat alleen Hebreeuws?

Bs'd

God verstaat alle talen, maar ik woon in Israel, en hebreeuws is de heilige taal.

• Frederik D

Wat is dat, een heilige taal?

En wat is jouw eigen taal? In welke taal denk je?

Eigen taal eerst.

• Trolando

Volgens het boek van Finkelstein waren de schrijvers van de Hebreeuwse bijbel trouwens niet hun tijd 3000 jaar vooruit, maar hooguit 2700 jaar. Maar het zij je vergeven.

• Eliyahu

Trolando Schreef:

——————————————————-

> Volgens het boek van Finkelstein waren de

> schrijvers van de Hebreeuwse bijbel trouwens niet

> hun tijd 3000 jaar vooruit, maar hooguit 2700

> jaar. Maar het zij je vergeven.

Bs'd

Het zij Finkelstein vergeven.