Gonnie Schreef:
——————————————————-
> Jammer Eliyahu dat jij dan geen Jood bent.
Bs'd
Je kan niet alles hebben in het leven.
Wie als een dubbeltje geboren is kan geen kwartje worden.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlEliyahu Schreef:
——————————————————-
> Gonnie Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Jammer Eliyahu dat jij dan geen Jood bent.
>
> Bs'd
>
> Je kan niet alles hebben in het leven.
>
> Wie als een dubbeltje geboren is kan geen kwartje
> worden.
Bs'd
Maar gelukkig kan een niet-jood wel joods worden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joden
De vraag wie Joods is houdt het Jodendom vooral vanaf de 20e eeuw intens bezig.
De definitie van “wie is Joods” en Jood-zijn is gebaseerd op de traditionele joodse wetgeving en luidt: Alleen die persoon waarvan de moeder ten tijde van de geboorte een Jodin was of de persoon die zich vrijwillig tot het jodendom heeft bekeerd op grond van de Joodse wetten is Joods.
http://joodsactueel.be/2009/03/10/wie-is-jood/
Vaak gestelde vragen: wie is Jood en kan je Jood worden?
De redactie van Joods Actueel krijgt regelmatig vragen om uitleg over het Jodendom. Een vraag die dikwijls terugkeert is die over wie nu een Jood is en hoe je dit kan worden?
Naargelang je het Jodendom verbindt met godsdienst, culturele traditie of met het Joodse volk zal deze vraag op een andere manier kunnen beantwoord worden.
Volgens de Halacha (joodse wetgeving) zijn er twee principes die boven elke twijfel verheven zijn : ten eerste iedereen die geboren is uit een Joodse moeder is Jood en ten tweede iedereen die zich bekeerd heeft tot het Jodendom.
En hier is DE bron, namelijk het amsterdamse rabbinaat: http://www.nik.nl/faqs-jodendom/
Wie is Joods?
Iemand is joods wanneer zijn of haar moeder Joods is, of wanneer je bent toegetreden tot het Jodendom.
Dus een niet-jood kan joods worden.
Dat is, nog wel.
Het wordt al steeds moeilijker.
In de dagen van Salomo werden er geen bekeerlingen geaccepteerd. Want Israel was het rijkste land ter wereld, en er werd van uitgegaan dat de bekeerling op het geld afkwam, en niet op de Torah.
Gezien het feit dat Israel rap stijgt in de lijst van de rijkste landen ter wereld, niet alleen door de constant rap groeiende economie, maar ook door het feit dat het rijke westen wegzakt in een financiele crisis, wordt het ook weer steeds moeilijker gemaakt om Jood te worden.
Ik kon na mijn bekering in Israel direkt Israelisch staatsburgerschap aanvragen, maar nu beginnen ze al niet meer aan een bekering, tenzij je eerst Israelisch staatsburgerschap hebt.
Trolando Schreef:
——————————————————-
> > Waarmee maar weer bewezen is dat de aarde zijn
> tijd duizenden jaren vooruit was.
>
> Fantastische conclusie.
Bs'd
Hieruit concludeer ik dat je geen andere culturen kan brengen die dachten dat de aarde in het niets zweefde.
Waarmee maar weer bewezen is dat de bijbel zijn tijd duizenden jaren vooruit was.
Gonnie Schreef:
——————————————————-
> Het ging er om dat jij beweerde dat de joden
> intellectueel en fysiek op een hoger niveau staan.
>
> Ik gun jou de bekering tot het joodse geloof wel,
> maar daarom is het niet vanzelfsprekend dat jij
> daardoor ook intellectueel en fysiek op een hoger
> niveau komt te staan.
Bs'd
Dat is inderdaad wel irritant.
Ik blijf met mijn beperkte verstand maar doormodderen gelijk een blinde die rondtast in de duisternis.
Dus als ik het goed begrijp, dan heeft de Bijbel altijd gelijk, ook als hij niet gelijk heeft.
De waarde van pi is 3, 14 … Volgens de Bijbel echter is de waarde van pi gelijk aan 3, dus 3, 0.
Dus de academische wiskunde zit ernaast? Moeten we wachten op een Einstein tot de macht Felix Koffie die bewijst dat pi inderdaad gelijk is aan 3,0?
Volgens de Bijbel is een vleermuis een vogel. Volgens de biologie echter niet. Bewijst straks een rabbiachtige Felix Koffie met rabiës dat vleermuizen in wezen toch vogels zijn?
Komt er straks een nieuwe Galileï die bewijst dat … de aarde toch een platte ronde pannenkoek met vier hoeken is, rustend op zuilen?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?