Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

de vergeestelijking van satan

• punky abaya

veel gelovigen geloven best wel in satan maar het moet allemaal niet te dichtbij komen. Satan is een afstandelijk en abstract wezen ver weg dat natuurlijk niet op onze toetsenborden tiept.

Dit is een vergeestelijking van de bijbelse waarheid die je ook in de gnostiek ziet. Het zogenaamde hiernamaals is hier ook een voorbeeld van. Maar het boek job laat zien dat satan de heer van deze wereld is en zich openlijk en direct op een hele aardse manier bemoeit met de mensen.

Christenen zouden Robbert van de Broeke goed in de gaten moeten houden. Namelijk hier laat satan zien dat hij zomaar onze computers kan overnemen. Het is niet zo dat satan op koopavond de Zeeman binnen zwalkt en een groene bloes koopt. Zo aards is hij misschien ook weer niet. Maar afgaande op de foto´s van Robbert loopt hij wel degelijk de keuken binnen, staat hij voor de afwasmachine of naast een keukenkast.

• Trolando

Wat doet 'ie met computers dan?

Even voor de duidelijkheid: ik heb veel verstand van computers. Als er iemand aan zit heb ik dat door.

• samuel

Je verheerlijkt hem aardig die satan van jou!

• samuel

Des te meer reden om van een ander zijn computer af te blijven toch!

• CU

De satan heeft geen verstand van computers. Hij kan niet lezen en kan ook niet rekenen, want hij heeft niet op school gezeten.

• punky abaya

Adam had ook niet op school gezeten maar gaf alle dieren een naam. Scholen zijn ook helemaal niet nodig maar bedoeld om mensen in het gareel van de middenstand te houden. Net als stemrecht.

• theo

Sjonge jonge, begin je er nou weer over?

Komtie weer:

Volgens jou:

Satan kan wel kwade dingen doen via internet, God kan geen goede dingen doen via internet.

Satan is dus machtiger dan God.

God ziet knarsetandend en machteloos toe.

• punky abaya

tjonge jonge, de afdeling domme opmerkingen komt vroeg op gang vandaag. Da´s mooi, dan kunnen we er ook vroeg mee stoppen.

Ik zeg helemaal niet dat satan machtiger is dan god. Daar begin jij steeds over en daar gaan mijn blogs helemaal niet over. Ik zeg alleen dat we satan niet moeten vergeestelijken. Eigenlijk was het een antwoord aan Ellen.

En wat die internetknoppen betreft: afblijven, niet aankomen, niks doen, ik ga hulp halen.

• LeSage

wanneer er geen mensen zouden zijn, zou er ook geen kwaad in deze wereld zijn.

Overigens geldt dit ook voor het goede.

• punky abaya

over vergeestelijking gesproken.