Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vragen aan Johanan en Daan

• Frederik D

Ik heb van Daan geen antwoord gekregen en van Johanan kreeg ik een dicht mistgordijn als antwoord, dus ook geen antwoord.

We moeten concluderen dat ze op geen enkel puntje van de WTG-dogmatiek afwijken, dat ze nooit van de WTG-dogmatiek zullen afwijken en dat ze niet van de WTG-dogmatiek durven af te wijken.

Ze denken zelf niet na maar er wordt voor hen gedacht. Ze lopen aan de leiband van de Brooklyn-baasjes. Ongezond.

Maar het meest trieste is dat Daan en Johanan op zich aardige en normale mensen zijn die het niet verdienen om zo gekneveld te worden en vooral om zich vrijwillig zo te laten knevelen. Het is mensonterend. Het is zelfonterend.

Knevels doen pijn. Dat zien we bij Daan. Af en toe moet ze zich af reageren op Theo, die blijkbaar voor haar een man zonder knevels is.

• Frederik D

Volg jij je eigen pad maar. :)

• Johanan

Er werden aan Jezus ook regelmatig vragen gesteld,de meeste vragenstellers waren hierin niet oprecht

dus paste hij toe wat ik bij jouw doe.

Voorbeeld;..Mattheüs 21:23, 24;.. Nadat hij nu de tempel was binnengegaan, kwamen de overpriesters en de oudere mannen van het volk naar hem toe, terwijl hij bezig was onderwijs te geven, en zij zeiden: „Krachtens welke autoriteit doet gij deze dingen? En wie heeft u die autoriteit gegeven?” 24 Jezus gaf hun ten antwoord: „Ik zal U ook één ding vragen. Indien GIJ mij dat zegt, zal ik U ook zeggen krachtens welke autoriteit ik deze dingen doe:

Dus !

Als jij mij eerst antwoord geeft op mijn vraag.

Wat is volgens jouw,anderen mogen je best helpen,de betekenis van deze schriftplaats;…Spr 4:18;.. Maar het pad van de rechtvaardigen is als het glanzende licht, dat steeds helderder wordt tot de dag stevig bevestigd is.

Johanan.

• samuel

.Spr 4:18;.. Maar het pad van de rechtvaardigen is als het glanzende licht, dat steeds helderder wordt tot de dag stevig bevestigd is.

Johanan.

Met al die zg voorspellingen zo noem ik ze maar want het waren geen profetieën, want dan zouden ze uitgekomen zijn, blijven en mogen de JG`s liegen en valse profetieën verkondigen, want de dag dat alles aan het licht komt komt toch wel.

Met andere woorden tot die tijd kunnen we als genootschap zeggen wat we willen het hoeft niet te kloppen want we zeggen gewoon: “Oh we hadden het nog niet helemaal begrepen maar de volgende keer zitten we wel goed!”. Dus gebruiken we deze tekst maar uit Spreuken 4, want daar kunnen we het mee wegpoetsen.

• Miracula

> Als jij mij eerst antwoord geeft op mijn vraag.

> Wat is volgens jouw,anderen mogen je best

> helpen,de betekenis van deze schriftplaats;…Spr

> 4:18;.. Maar het pad van de rechtvaardigen is als

> het glanzende licht, dat steeds helderder wordt

> tot de dag stevig bevestigd is.

Dat pad hield in 1914 toch al zomaar ergens op?

Daarna toch nog een paar keer? Onder andere in 1975?

Even heel concreet: Ben jij het met eens met de voorspelling van Brooklyn dat in 1975 de wereld vergaat?

• Trolando

Hebben “alverzoeners” iets tegen Jehova's Getuigen? Ik heb persoonlijk geen probleem met de mensen. Wel heb ik bezwaren tegen (1) sektarische organisaties en tegen (2) bepaalde manieren van redeneren.

• theo

Trolando Schreef:

——————————————————-

> Hebben “alverzoeners” iets tegen Jehova's

> Getuigen? Ik heb persoonlijk geen probleem met de

> mensen. Wel heb ik bezwaren tegen (1) sektarische

> organisaties en tegen (2) bepaalde manieren van

> redeneren.

Zeker iets tegen sektarische aspecten van sommige geloofsgroeperingen.

De manier van redeneren hangt niet specifiek af van sektarische groepen, kijk maar naar veel prikkers hier op dit bord.

Overigens zijn de woorden van Boaz al weerlegd, ook Samuel schijnt er iets tegen te hebben en Samuel is ZEKER geen aanhanger van Gods alverzoening, van Gods eindeloze barmhartigheid.

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> Trolando Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Hebben “alverzoeners” iets tegen Jehova's

> > Getuigen? Ik heb persoonlijk geen probleem met

> de

> > mensen. Wel heb ik bezwaren tegen (1)

> sektarische

> > organisaties en tegen (2) bepaalde manieren van

> > redeneren.

>

>

> Zeker iets tegen sektarische aspecten van sommige

> geloofsgroeperingen.

>

> De manier van redeneren hangt niet specifiek af

> van sektarische groepen, kijk maar naar veel

> prikkers hier op dit bord.

>

> Overigens zijn de woorden van Boaz al weerlegd,

> ook Samuel schijnt er iets tegen te hebben en

> Samuel is ZEKER geen aanhanger van Gods

> alverzoening, van Gods eindeloze barmhartigheid.

Spreek voor jezelf theo, en geen woorden in mijn mond leggen. Ik ben geen aanhanger van jou alverzoening. En zover ik weet ben jij toch echt God niet.

• theo

samuel Schreef:

——————————————————-

> Spreek voor jezelf theo, en geen woorden in mijn

> mond leggen. Ik ben geen aanhanger van jou

> alverzoening.

Dat schreef ik toch ?? Lees nog maar eens terug dan.

> En zover ik weet ben jij toch echt

> God niet.

Daar ben je niet zeker van? Voor zover je weet schrijf je.

Ik kan je uit de twijfel halen; Nee ik ben God niet. Beweer ik dat ergens?

• samuel

theo Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

>

> > Spreek voor jezelf theo, en geen woorden in

> mijn

> > mond leggen. Ik ben geen aanhanger van jou

> > alverzoening.

>

> Dat schreef ik toch ?? Lees nog maar eens terug

> dan.

Samuel is ZEKER geen aanhanger van Gods alverzoening,

Jij maakt van jou alverzoenings leer Gods alverzoening, en dat bedoel ik dus ik ben geen aanhangern van jou alverzoenings leer, ik geloof wel in een hemel en een hel.

>

> > En zover ik weet ben jij toch echt

> > God niet.

>

> Daar ben je niet zeker van? Voor zover je weet

> schrijf je.

Daar ben ik heel zeker van, ik weet nogal veel.

>

> Ik kan je uit de twijfel halen; Nee ik ben God

> niet. Beweer ik dat ergens?

Noem dan jou alverzoenings leer niet Gods alverzoening!