Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Rode koe geboren en dus...

• samuel

In wiens naam vergader jij hier thomas? In in welke naam roem jij thomas?

• Stefan

Als ik zou schrijven wat jij wilt lezen, roem ik jouw naam, jouw quote, jouw dwangbevel, en jouw onwetendheid.

Ik laat mij niet gebruiken om een zuigende en dwingende geest te bevredigen Samuel.

• samuel

thomas Schreef:

——————————————————-

> Als ik zou schrijven wat jij wilt lezen, roem ik

> jouw naam, jouw quote, jouw dwangbevel, en jouw

> onwetendheid.

>

Je draait er omheen thomas, een sneer helpt echt niet!

> Ik laat mij niet gebruiken om een zuigende en

> dwingende geest te bevredigen Samuel.

Insinuaties ook niet. Je kan gewoon niet de naam belijden, je hebt daar de grootste moeite mee, de mond vol van maar het hart is leeg.

Overigens de naam is samuel., jij voegt er iets aan toe ik niet onthoud dat.

Nogmaals: in wiens naam vergader jij hier thomas? In welke Heer roem jij thomas? Wie is dat die Heer?

Even ter gedachtenis voor jou thomas: Fil. 2: 9 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, 10 opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, 11 en alle tong zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, de Vader!

Wat ben je waard als je de naam niet van belijden van de Heer, je kan wel zeggen ik ken God, maar het zijn holle woorden: Tit. 1: 16 Zij belijden wel, dat zij God kennen, maar met hun werken verloochenen zij Hem, daar zij verfoeilijk en ongehoorzaam zijn en niet deugen voor enig goed werk.

• Stefan

Als je steeds moet vragen wie mijn Heer is, wie ben je dan?

• Daan

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Wie is Adon Yeshua?

Kun je dit niet vinden bij google ?

• samuel

Als jij niet kan antwoorden wie jou Heer is?

Wie ben jij dan?

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Als jij niet kan antwoorden wie jou Heer is?

>

> Wie ben jij dan?

Mijn reacties getuigen wie mijn Heer is. Zijn Naam ijdel gebruiken past daar niet in, samuel, en ik hoop dat je dat nu eens inziet.

Stop met je vragen om Hem naast je te willen plaatsen, om door mijn antwoord Jezus Christus in jouw reacties toe te eigenen.

Je gedrag strookt absoluut niet met wat je jezelf voorhoudt te zijn; een dienaar van Christus. .

• Marjorie

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Hebreeen 9:13 Want als (reeds) het bloed van

> bokken en stieren en de besprenging met de as der

> vaars hen, die verontreinigd zijn, heiligt, zodat

> zij naar het vlees gereinigd worden, 14 hoeveel te

> meer zal het bloed van Christus, die door de

> eeuwige Geest Zichzelf als een smetteloos offer

> aan God gebracht heeft, ons bewustzijn reinigen

> van dode werken, om de levende God te dienen? 15

> En daarom is Hij de middelaar van een nieuw

> verbond, opdat, nu Hij de dood had ondergaan om te

> bevrijden van de overtredingen onder het eerste

> verbond, de geroepenen de belofte der eeuwige

> erfenis ontvangen zouden.

>

> Boaz.

Toch knap kalote dat zo'n onschuldig maagdelijk dier geofferd wordt :(

Dat ergert me nogal. Vooral onschuldige dieren, vrouwen en kinderen zijn het slachtoffer. Bloederig gedoe in de Bijbel….

• samuel

thomas Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Als jij niet kan antwoorden wie jou Heer is?

> >

> > Wie ben jij dan?

>

> Mijn reacties getuigen wie mijn Heer is. Zijn Naam

> ijdel gebruiken past daar niet in, samuel, en ik

> hoop dat je dat nu eens inziet.

Niet echt thomas, je reacties getuigen van jezelf. Daarom vraag ik in welke naam jij hier vergaderd?

>

> Stop met je vragen om Hem naast je te willen

> plaatsen, om door mijn antwoord Jezus Christus in

> jouw reacties toe te eigenen.

Dus als ik aan jou vraag in wiens naam jij hier vergaderd dan wil ik mezelf naast hem plaatsen?

Ik hoef Jezus niet toe te eigenen, ik ben van Hem, Hij is mijn Heer.

En wie is jou Heer?

>

> Je gedrag strookt absoluut niet met wat je jezelf

> voorhoudt te zijn; een dienaar van Christus.

En waar relateer jij dat aan? Omdat ik vraag in welke Heer jij roemt?

Rare opvattingen heb jij thomas, denk je dat je enig waarde oordeel kan vellen? Nou dan doe dan niet of je meer bent dan een ander!

.

• Stefan

Wie ben ik. Ik schrijf dat net aan Marjorie, dat inzien dat Christus de Weg is tot Verlossing, en Jezus dat voorgeleefd heeft.

Het geloof zal de Zoon openbaren in een ieder die Christus liefheeft en door Hem zal de Weg, de Waarheid en het Leven getoond worden.

Niet door de mens van vlees en bloed die zijn wil, ten kosten van Zijn Wil, doorvoert.

Je gedrag is dwingend en zuigend. Daarin herken ik niet de gevolgen van wat het verlangen, de hunkering en de werken vanuit het geloof brengen, met als doel de Liefde en Godsvrucht.

Het geloof is uit God, en zo de werken doorheen de mens die het geloof bezit.