Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Rode koe geboren en dus...

• Ellen-Josee

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> als mars de rode planeet door het sterrenbeeld

> stier gaat, volgens mij is dit de essentie van

> stierenvechten.

Mars in Stier?

Het duurt maar een maandje als Mars door een Sterrenbeeld gaat.

• Ellen-Josee

Eliyahu Schreef:

——————————————————-

> Ellen-Josee Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ja en daarmee was het perfecte offer al

> gebracht

> > en de offers van dieren niet meer nodig.

>

> Bs'd

>

> Leg dan even uit waarom de Tenach zegt dat er in

> het messiaanse tijdperk in de 3e tempel weer

> dieroffers gebracht zullen worden.

Geef even de tekstplaats waar de Tanach dat zegt.

Ellen

• Ellen-Josee

Oh en hoe belijd jij dat dan?

Ellen

• Stefan

Het; waar twee of meer vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden.

Hem belijden, is Hem herkennen. En Hem is Gods Geest.

Hem belijden door over Hem te schrijven is niet zo moeilijk, en Hem belijden door te roepen; Jezus is mijn Heer, is niet zo moeilijk, want dat kan een..papegaai ook zeggen.

Hem belijden met de mond, en het hart dat het geloof heeft, dat zal het op God gerichte hart vreugde en de herkenning geven.

En zo is elke reactie een getuigenis. Dat schrijf ik regelmatig, omdat het; Jezus is mijn Heer moet blijken uit wat er geschreven wordt, en niet uit die 4 woordjes neer te schrijven, uit ijdelheid.

• samuel

In welke naam ben jij vergaderd hier thomas?

• Stefan

Wie roemt, hij roemt in de Here.

En wie meent te staan, moet oppassen dat hij niet valt..:)

• samuel

Nogmaals in wiens naam vergader jij je hier?

Gevallen was je al nu nog opstaan.

• Stefan

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15694167/15701905/re-de-rode-heifer-is-een-type-van-de-here-jezus-christus!#msg-15701905

Dit is duidelijk genoeg Samuel.

Gegroet..:)

• samuel

Nee dit is niet duidelijk genoeg. voor iemand die altijd beweert in iemand zijn naam hier vergaderd te zijn met 2 of 3, is het toch makkelijk, aangezien je ergens gebruik van maakt, om te antwoorden in wiens naam dat is!

Dus nogmaals.

In wiens naam ben jij hier vergaderd thomas?

• Stefan

24 Maar hun, die geroepen zijn, beiden Joden en Grieken, prediken wij Christus, de kracht Gods, en de wijsheid Gods.

25 Want het dwaze Gods is wijzer dan de mensen; en het zwakke Gods is sterker dan de mensen.

26 Want gij ziet uw roeping, broeders, dat gij niet vele wijzen zijt naar het vlees, niet vele machtigen, niet vele edelen.

27 Maar het dwaze der wereld heeft God uitverkoren, opdat Hij de wijzen beschamen zou; en het zwakke der wereld heeft God uitverkoren, opdat Hij het sterke zou beschamen;

28 En het onedele der wereld, en het verachte heeft God uitverkoren, en hetgeen niets is, opdat Hij hetgeen iets is, te niet zou maken;

29 Opdat geen vlees zou roemen voor Hem.

30 Maar uit Hem zijt gij in Christus Jezus, Die ons geworden is wijsheid van God, en rechtvaardigheid, en heiligmaking, en verlossing;

31 Opdat het zij, gelijk geschreven is: Die roemt, roeme in de Heere.