Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vraag

• theo

Zomaar, ik dacht het zomaar.

• Frederik D

Maar toch is God manlijk? Als seksualiteit aards is, waarom is het onderscheid tussen manlijk en vrouwelijk niet aards?

Wat is het verschil tussen een manlijke onaardse geest en een vrouwelijke onaardse geest?

• Frederik D

Ik had het niet over geloof maar over de HG.

• keessie

Dat heb je weer prachtig verwoord Theo

• Frederik D

Want?

Voorbeelden?

• CU

Als God geen man is, kan God dus ook geen zoon hebben. Dus jij moet wel geloven dat God een man is die een boodschapper met een lucifgerdoosje sperma naar Maria stuurde………

• keessie

Jij bent ver gevallen CU gezien je taalgebruik.

• Frans

Ellen-Josee Schreef:

——————————————————-

> Hoe bedoel je dat? Ziet Gonnie zo scherp de vruchten bij ons christenen? En nu moet ik mij dus naar Gonnie plooien?

De vruchten van de Geest ius wat iedereen kan zien, gelovig of niet gelovig, je moet je naar niemand plooien, niets van wat ik zei verondersteld dat.

Het houdt mensen vaak weg van die keuze. Waar denk je dat satan het liefste werkt, met ongelovigen ?

> Bij de onwetenden van wie en wat satan is.

Nee, want die heeft hij al in zijn macht, denk er maar eens over.

> Neem gewoon de prik waar ik op reageer, je schrijft: Ik denk dat Gonnie vooral slechte ervaringen heeft met Christenen, verbaast me niets als ik alleen al dit prikbord lees

> Je bent het je niet bewust blijkbaar, maar dit is een oordeel. En nogal een onderhuids oordeel want blijkbaar zijn er elementen die zorgen voor de slechte ervaringen met christenen bij Gonnie. Dat is jouw probleem.

Die elementen zijn er ook, wat heeft het als christen voor zin om vijanden te maken ? wat dat onze opdracht, ongelovigen maken vaak vijanden van ons, bewust of onbewust. Christenen horen beter te weten.

> Bij Samuel in een andere topic deed je het zelfde.

Ook bij Samuel, ik vermaande hem als broeder omdat hij op deze manier helemaal niets bereikt, alleen bij zijn medechristenen, waaronder jij, dat hoeft dan toch niet meer ? is dat iets uitdragen of eerder jezelf beter vinden dan de ander ?

> Laten we dan eerst elkaar proberen te begrijpen zonder te veroordelen.

Ben ik het helemaal mee eens, daaronder versta ik ook dat niet alles als een veroordeling moet gezien worden.

> Het enige wat ik naar jou toe doe is eigenlijk zeggen: nou Frans, effe dimmen!

> Want je schijnt te denken dat je er zomaar tussen moet springen, deed je bij Samuel ook al.

Moet ik nu op een discussiebord gaan zwijgen omdat enkelen het niet met mij eens zijn? Als je dat echt wil laat ik het gaan zoals ik met Samuel ook al deed hoor.

> En dat terwijl ik netjes de vragen van Gonnie aan het beantwoorden was, terwijl Gonnie mij toch wel dubieuze vragen stelt, als ‘heb je een devoot gezicht’. Dat is gewoon om mij voor gek te zetten. En dan krijgt ze jou er nog als hulpje bij.

Ik ben niemands hulpje Ellen, en ik weet dat ze vaak verkeerd reageert vanuit haar gevoel, net als ik soms of jij.

> Bedankt hoor Frans.

>

> Ellen

Ik ben niet in oorlog, ik sta enkel open voor wie dat wenst.

• theo

Lijkt me ook,

Ik dacht bij mezelf, ik geef hetzelfde type reacties maar als keessie.

• theo

Voorbeelden:

Als jij als atheïst geld geeft aan goede doelen, je oude buurvrouw die bedlegerig is helpt , een beurs vindt met inhoud en adres en teruggeeft, een drenkeling helpt ( met gevaar voor eigen leven) dan durf ik de stelling aan dat Gods Geest daarin werkzzam is.

Wat jij vast en zeker- geweten- of - fatsoen- of - gewoon- zult noemen.