Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bloed

• Frederik D

Hele complotten. Je kletst als een new ager van Niburu.

• Ellen-Josee

Nou ik zou daar heel krities naar kijken.

Ik vraag me uberhaupt af hoe ver ik zou gaan om te kunnen blijven leven.

Ik denk namelijk dat ik wel meer behandelingen en medicatie's zou kunnen weigeren.

Het is wel zo dat ik gezond en sober leef.

Dus dat is een garantie voor een langere levensduur dan wanneer ik dat niet zou doen.

En daar wil ik dus best een beetje voor afzien.

Alleen vandaag even niet want ik krijg straks vrienden die komen te eten en ik heb een heerlijke aardbeientaart gemaakt van echte aardbeien.

En zo nog het één en ander. Maar gezelligheid zal ook wel gezond zijn denk je niet?

Ellen

• Ellen-Josee

Haha! LOL!

(tu)

• Ellen-Josee

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Praktische folkloristische regels die overgenomen

> zijn door een religie.

Ik wist niet dat het folkloristisch was om geen varkensvlees te eten.

Ik wist niet dat uberhaupt iets niet doen folkloristisch is, nou ja op Bhutan na dan.

Maar daar worden ze allemaal ouder dan honderd.

Ellen :)

• samuel

Het zijn voorgeschreven geboden, weliswaar door de moslims overgenomen van de Joden maar toch! Het is wel een feit dat varkens vlees eerder bederft en bij de temperaturen in het midden oosten is dat wel een probleem, maar ten tijde van Jezus hoeden ze gewoon zwijnen varkens dus en in het verhaal van de verloren zoon komen ze ook voor.

• Frederik D

Je gaat niet echt op mijn vraag in.

Stel het is je dochter die een verschrikkelijk ongeluk heeft gehad. Alleen een bloedtransfusie kan haar redden. Wat doe je als haar moeder? Toestemming geven? Of toestemming weigeren zodat je dochter sterft? Kies je voor moord of voor het leven?

• Frederik D

Je kletst in het wilde weg.

• Frederik D

Tuurlijk.

• Frederik D

Dus gewoon een praktische regel in verband met bederf. En van bedorven vlees ga je dood, niet van bedorven groentes.

In de Enkhuizer Almanak staan ook een paar handige tips.

• Frederik D

Beste Ellen, op je hoogst was je een hulpverpleegster. Je hebt geen medische kennis. En het zijn juist lieden als jij die veel schade veroorzaken met hun zogenaamde kennis. Vergelijk de zogeheten de Therapeutic Touch.