daarom ga ik ook niet verder met hem discussieren, heeft toch geen zin. Maar ja, FredD. is het andere uiterste.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nluit de losse pols gaat dit over de periode van na de aionen net zoals er een periode was voor de aionen. Een tijdloos spectrum zeg maar. De aionen buigen steeds om naar de euwigheid die god is en van waaruit de aionen voortkomen. Net als een veer die steeds terug wil springen. In deze tijdloosheid is god alles in alles, zijn de ongelovigen niet alleen gered maar ook recht gezet, de hele schepping is weer aan de Vader onder geschikt gemaakt.
Dit snap je alleen als je snapt dat Openbaring niet het einde verhaal is maar Paulus verder kijkt.
* het visioen van Ezekiel was geen helicopter, had wel iets van een dynamo maar zie je in Openbaring terug.
rudi bijbelstudie Schreef:
——————————————————-
> dat god alles in alles zal zijn staat wel in de
> bijbel. 1 Kor. 15:28 gaat openbaring voorbij. de
> bijbel is niet altijd chronologisch.
Laten we dan maar eens kijken wat er in 1 Kor 15:28 staat.
28 En op het moment dat alles aan hem onderworpen is, zal de Zoon zichzelf onderwerpen aan hem die alles aan hem onderworpen heeft, opdat God over alles en allen zal regeren.
Wanneer kreeg de Zoon die macht?
Mattheus 28: 18 Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde”
Die macht werd de Zoon gegeven om Gods vijanden te verslaan waaronder uiteindelijk de dood, de laatste vijand.
Op dat moment wordt de macht weer teruggegeven door de Zoon aan God en zal God ook weer over alles inclusief de Zoon regeren.
Openbaring 21:3 gaat ook over diezelfde periode waar staat “Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
Dus het staat wel degelijk in de goede chronologische volgorde.
De dood, het dodenrijk zijn er niet meer doordat de poel van vuur ze vernietigd heeft en die zelfde vernietiging treft dus ook degene die in dezelfde poel zijn geworpen.
Waarom zou de dood niet terugkomen en degene die in dezelfde poel geworpen zijn wel?
Als je zo inconsequent redeneert zou je het ook om kunnen draaien . De dood zou er aan het einde weer zijn en de doden blijven vernietigd.
Lijkt me toch een beetje dwaas.
David
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Tegen wie zei Jezus dat?
Tegen degene die in zonde zullen sterven omdat ze niet geloven dat Jezus de Zoon van God is.
Joh 8:21 Hij nam opnieuw het woord en zei: ‘Ik ga weg, en u zult me zoeken. Maar u zult in uw zonde sterven. Waar ik naartoe ga, daar kunt u niet komen.’
vers 24 Ik heb tegen u gezegd dat u in uw zonden zult sterven, want als u niet gelooft dat ik het ben, zult u inderdaad in uw zonden sterven.’
hallo,
ik geloof er niks van dat Openbaring 21:3 op dezelfde situatie slaat als 1 Kor. 15:28. Om een paar redenen. Allereerst denk ik dat de 2de dood er nog is. Misschien niet direct in Israel waar tzt Christus regeert als de grotere David, maar wel buiten de poorten waar de afgodendienaars leven.
Voor de aionen was God alles in zichzelf, thans is Hij alles in christus en het lichaam. Na de aionen is god alles in allen, 1 Kor. 15:28. Christus regeert tot in de laatste aion en zolang dat zo is, is de 2de dood er nog.
In Heb. 6:20 staat bovendien hoe het zit met gods regeerperiode, die zal niet voor eeuwig zijn maar voor de aionen. Zolang de aionen er zijn, is de dood er nog. In 1 Kor. 15:28 ontstaat een hele nieuwe situatie.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?