Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

voor de alverzoeners

• Florin

rudi bijbelstudie Schreef:

——————————————————-

> dat is NIET wat er staat lieverd.

Maar vertel dan schat wat staat er dan wel ?

Florin

• rudi bijbelstudie

jij bent het type dat je eigen brein is en je neemt genoegen met geruststellende conclusies die bij jouw cultuur horen, namelijk dat klootzakken als Hitler lekker naar de hel gaan. Lees dit stuk maar eens.

http://www.mariandonner.nl/?p=1701

• rudi bijbelstudie

en trrouwens je titel is al fout, ja zelfs godslastering, want er is maar 1 alverzoener en dat is god.

• Frederik D

Tegen wie zei Jezus dat?

• rudi bijbelstudie

tegen herman wijffels

• theo

Florin schreef o.a.:

Ik zie dat er de laatste weken best veel gesproken is of de onBijbelse leer van alverzoening Bijbels is.

Ik constateer:

En na alles nauwkeurig gevolgd, gelezen en bestudeerd hebbende, de pro en de contra hebt overwogen begin je er een nieuwe posting over.

Dat is wel weer mooi maar ook meer van hetzelfde.

(On)bescheiden vraagje: waarom heb je niet meegedaan tijdens dit al zo veel besprokene?

• lovecraft

Het woord “alverzoening”, komt naar mijn mening niet in de Bijbel voor, en volgens mij ook het begrip niet.

Als ik mij niet vergis, lees ik in Openbaring 20: 14 e.v. dat de dood en het dodenrijk in de poel des vuurs werden geworpen, dat is de tweede dood.

Wie weet wat de tweede dood is?

Waar staat dat daaruit een opstanding mogelijk is?

Ook staat er, dat er zullen zijn die daarin geworpen zullen worden .

Komt dan alles en iedereen weer uit die tweede dood?

Komt de dood dan ook weer uit de poel des vuurs?

Komt het dodenrijk dan ook weer uit de poel des vuurs.

De poel des vuurs ( van vuur en zwavel) reinigende middelen ) ?

Sinds wanneer is een poel!!! van vuur en zwavel iets reinigends?

Vriendelijke groet!

Wilm

Ps

In het boek Openbaring hoofdstuk 20 vers 6 e.v. staat dat de tweede dood geen macht heeft over diegenen die deel uit maken van de eerste opstanding.

Kennelijk is de tweede dood iets heel anders dan de “eerste” dood"!

De “eerste” dood gaat in de tweede dood!

Zijn de “eerste”dood en de tweede dood wetmatigheden.

De “eerste dood”waarin de stoffelijke levende schepping kan sterven?

De tweede dood waarin ook de door de Bijbel zo genoemde Satan kan sterven of ook anderen geesten die niet in de eerste dood kunnen sterven?

• lovecraft

Het woord “alverzoening”, komt naar mijn mening niet in de Bijbel voor, en volgens mij ook het begrip niet.

Als ik mij niet vergis, lees ik in Openbaring 20: 14 e.v. dat de dood en het dodenrijk in de poel des vuurs werden geworpen, dat is de tweede dood.

Wie weet wat de tweede dood is?

Waar staat dat daaruit een opstanding mogelijk is?

Ook staat er, dat er zullen zijn die daarin geworpen zullen worden .

Komt dan alles en iedereen weer uit die tweede dood?

Komt de dood dan ook weer uit de poel des vuurs?

Komt het dodenrijk dan ook weer uit de poel des vuurs.

De poel des vuurs ( van vuur en zwavel) reinigende middelen ) ?

Sinds wanneer is een poel!!! van vuur en zwavel iets reinigends?

Vriendelijke groet!

Wilm

Ps

In het boek Openbaring hoofdstuk 20 vers 6 e.v. staat dat de tweede dood geen macht heeft over diegenen die deel uit maken van de eerste opstanding.

Kennelijk is de tweede dood iets heel anders dan de “eerste” dood"!

De “eerste” dood gaat in de tweede dood!

Zijn de “eerste”dood en de tweede dood wetmatigheden.

De “eerste dood”waarin de stoffelijke levende schepping kan sterven?

De tweede dood waarin ook de door de Bijbel zo genoemde Satan kan sterven of ook anderen geesten die niet in de eerste dood kunnen sterven?

• rudi bijbelstudie

uhmm, we zijn alweer een tijdje bezig over alverzoening. Wel zal god alles in alles zijn.

Nee, natuurlijk komt alverzoening niet voor in de bijbel en daarom is het in feite een non/discussie.

het enige verschil tussen de redding van gelovigen en die van ongelovigen is de timing. De 2de dood is voor de ongelovigen, zij worden voor zover ik weet in de vuurpoel gemieterd en zullen dan de 2de dood in gaan.

Je moet snappen dat de bijbel niet altijd chronologisch is en Openbaring wel het laatste bijbelboek is maar niet het laatste deel van gods plan. Dan gaat 1 Kor. 15:28 veel verder. Niet alleen alle mensen worden gered door de aionische tijden heen maar ook veel dieren waaronder huisdieren. En engelen en andere hemelse wezens.

• rudi bijbelstudie

dat god alles in alles zal zijn staat wel in de bijbel. 1 Kor. 15:28 gaat openbaring voorbij. de bijbel is niet altijd chronologisch.

gr.