Prima voor jezelf, maar; http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15640257/15641277/re-de-geureerlijk-zijn#msg-15641277
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlOok jou vergeef ik, omdat het gebrek aan onderscheidingsvermogen én de onwetendheid voorop lopen in de reacties.
Er komt niets meer uit, dan veroordeling.
Gegroet.
Daar heb je die zelfverheffing weer!
laat ik eens een paar andere vragen stellen.
Is Peri een broeder van jou thomas?
Ben ik een broeder van jou Thomas?
En waar baseer je dat op dat wij dan broeders van jou zouden moeten zijn?
Wat is onze overeenkomst?
Gegroet.
perihelium Schreef:
——————————————————-
> theo Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Dat is ook wel een aardige om voor jezelf te
> > onthouden als het om jouw geloofsvisie gaat.
>
>
> Zeg je nu dat wat geloof betreft (daar gaat het
> om) christenen misschien ongelijk hebben en een
> new-ager niet?
Hoe kom je daar nou weer bij?
Maar ik wel het wel proberen duidelijker uit te leggen hoor.
Stel je bent in debat met een JG of ZDA of een ger.vrijg. of een PKNner of ger. bonder of één van de andere talloze christelijke geloofsgemeenschappen ( of mij natuurlijk) die niet dezelfde bijbelse visie delen als die van jou je jezelf je eigen uitspraak in herinnering zou kunnen brengen.
Goed onthouden dus.
samuel Schreef:
——————————————————-
> Ook jou vergeef ik, omdat het gebrek aan
> onderscheidingsvermogen én de onwetendheid voorop
> lopen in de reacties.
>
> Er komt niets meer uit, dan veroordeling.
>
> Gegroet.
>
> Daar heb je die zelfverheffing weer!
>
> laat ik eens een paar andere vragen stellen.
>
> Is Peri een broeder van jou thomas?
>
> Ben ik een broeder van jou Thomas?
>
> En waar baseer je dat op dat wij dan broeders van
> jou zouden moeten zijn?
>
> Wat is onze overeenkomst?
>
> Gegroet.
14 En Gode zij dank, Die ons allen tijd doet triomferen in Christus, en de reuk van Zijn kennis door ons openbaar maakt in alle plaatsen.
15 Want wij zijn Gode een goede reuk van Christus, in hen, die zalig worden, en in hen, die verloren gaan;
16 Dezen wel een reuk des doods ten dode; maar genen een reuk des levens ten leven. En wie is tot deze dingen bekwaam?
17 Want wij dragen niet, gelijk velen, het Woord Gods te koop, maar als uit oprechtheid, maar als uit God, in de tegenwoordigheid Gods, spreken wij het in Christus.
Vers 16 is duidelijk uit de reacties gebleken, wat de mens drijft.
Mat.5
3 Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
4 Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.
5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.
6 Zalig zijn die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid; want zij zullen verzadigd worden.
7 Zalig zijn de barmhartigen; want hun zal barmhartigheid geschieden.
8 Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.
9 Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.
10 Zalig zijn die vervolgd worden om de gerechtigheid; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
11 Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.
12 Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die vóór u geweest zijn.
3 Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
4 Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.
5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.
6 Zalig zijn die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid; want zij zullen verzadigd worden.
7 Zalig zijn de barmhartigen; want hun zal barmhartigheid geschieden.
8 Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.
9 Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.
10 Zalig zijn die vervolgd worden om de gerechtigheid; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
11 Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.
12 Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die vóór u geweest zijn
http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15640257/15642504/re-efeze-410-en-bediening#msg-15642504
Daar sprak Jezus ook tegen in de bergrede, volgelingen van hem, en niet volgelingen van boeddha oa, dus het is inderdaad voor de broeders in Jezus Christus!
En dan komt weer de vraag. Zijn wij Peri en ik broeders van jou thomas?
Je mag deze vraag nog beantwoorden, en dan is deze topic voor jou met mij gesloten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?