Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

2 Kor 2

• LeSage

thomas Schreef:

——————————————————-

> LeSage Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Nou - in het kader van eerlijkheid en

> > bevrijding…..

> > Al was het alleen maar het tot bekering komen.

> Je

> > kunt niet inzien dat je verkeerd bezig bent als

> je

> > jezelf niet kunt oordelen.

> > Vervolgens schiet je na dat zelfoordeel er wat

> mee

> > op, door ervoor te kiezen een bepaalde weg in

> te

> > slaan.

>

> Is tot bekering komen niet wat de keus helder

> maakt; de gevolgen juist door de bekering?

misschien.

maar waar het om gaat, is dat aan een bekering een zelfoordeel vooraf gaat. M.i. kan dat niet anders.

Zoals op wel meerder belangrijke momenten in een mensenleven.

>

> Door het geloof komt er een werking in de mens,

> die het verschil laat merken omdat er iets wakker

> is gemaakt wat sluimerde.

• samuel

De vraag is dan ook neem je het ook aan wat er staat? Of wil je bij het boeddhisme blijven hangen bv. daar is geen sprake van de vijfvoudige bediening waar je over schrijft uit Efe.4 vers 11?

• Stefan

>maar waar het om gaat, is dat aan een bekering een zelfoordeel vooraf gaat. M.i. kan dat niet anders.

>Zoals op wel meerder belangrijke momenten in een mensenleven.

Bedoel je met zelfoordeel, een diepgezonken situatie van ontreddering..ja dat is goed mogelijk.

Een beseffen dat het ondergane leven dood loopt op de vele pogingen te vinden wat toch ergens bevrediging moet geven.

Dat kan een moment zijn dat er een licht opgaat omdat er een diepliggende of diep hunkerende vraag of verzoek naar boven komt waarop antwoord klinkt. Een verzoek vanuit wanhoop, gericht op bevrijding op ziel-niveau.

En wordt er dan een Roep gehoord wordt, maar kan dan nog niet bepaald worden waar Die vandaan komt, dan begint de zoektocht naar de Herkomst.

Dat is bekering; omkeren, inkeren, bekeren.

.

• Stefan

Waarom komen die teksten langs?

Omdat ik steeds televisie kijk?

• samuel

Ik denk meer dat je ze van een ander leest en dan je eigen maakt, wat dan weer neerkomt op Efez. 4 vers 11, de een geeft en de ander leert!

Maar hoe zat dat nu met boeddhisme bv. in verhouding met Efez. 4 vanaf vers 11 t/m 16?

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ik denk meer dat je ze van een ander leest en dan

> je eigen maakt, wat dan weer neerkomt op Efez. 4

> vers 11, en de geeft en de ander leert!

>

> Maar hoe zat dat nu met boeddhisme bv. in

> verhouding met Efez. 4 vanaf vers 11 t/m 16?

Als plagiaat gebruik?

Nee Samuel, het is wat ik in de bijbel lees en combineer wat elkaar raakt, aanvult en bevestigt.

Net als de topictekst; bemoedigend en onderhoudend voor hen die Hem ervaren in het hart.

• samuel

Net als de topic tekst die je van mij overgenomen hebt uit een andere topic,om weer voor jezelf te gebruiken om je leer te brengen! Dus in wezen plagiaat, zij het niet dat de Bijbel door iedereen mag worden gequoteerd want er heerst geen auteursrecht op van de mens!

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Net als de topic tekst die je van mij overgenomen

> hebt uit een andere topic,om weer voor jezelf te

> gebruiken om je leer te brengen! Dus in wezen

> plagiaat, zij het niet dat de Bijbel door iedereen

> mag worden gequoteerd want er heerst geen

> auteursrecht op van de mens!

:D

Je moest je schamen over hoe je de tekst gebruikt. :?

—–

Samuel schreef; We zijn bij het nu! Ik zal het nog een keer plaatsen dan begrijp je het wellicht!

14 Maar God zij gedankt, die ons te allen tijde in Christus doet zegevieren en de reuk van zijn kennis allerwegen door ons verspreidt, 15 want wij zijn voor God een geur van Christus onder hen, die gered worden, en onder hen, die verloren gaan; 16 voor dezen een doodslucht ten dode, voor genen een levensgeur ten leven. 2 Korintiërs 2

Dus wat die doodslucht betreft die jij gaat verspreiden, dat gaat er aan liggen wanneer je doodgaat en hoelang je opgebaard ligt. Dat kan wel eens midden in de zomer zijn, wellicht tijdens een hittegolf, en dan kan de koeling van je opbaringskist wel een ophouden te werken, nou ik kan je vertellen dat je dan echt wel een luchtje gaat verspreiden die je dus wel gaat achterlaten bij je dierbaren. http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15629222/15638891/re-niet-bewijzen-dat-god-bestaat#msg-15638891

—–

De tekst schrijft echter; En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;

Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing van het lichaam van Christus;

• Douce.

Lezen wat er staat en niet om de Enige Gezalfde heendraaien en Zijn betekenis.

Punt.

Douce

• Stefan

Het lijkt er meer op dat er om Hem heen geschreven wordt, in plaats van Hem doorheen de mens.