Niet te vergelijken met een brandstapel.
Hou je vinger eens 5 minuten in een brandende vlam.
Dan merk je het verschil tussen pijn door het vuur van woorden en pijn door gewoon vuur. En ruiken doe je dat trouwens ook.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nl1) Dus als ik bij jullie een lezing zou houden over het bijbelse scheppingsverhaal als symbolisch versus historische geschiedenis ..of..alverzoening …. of…. dat de genezingen door Jezus zoals we die kunnen lezen ook anders gelezen/uitgelegd kunnen worden dan “”alleen maar"' genezingen toen..of dat het bijbelboek Openbaring veel meer een troostboek is dan een exacte uitleg hoe het er in 2012 uit zal zien…om maar wat voorbeelden te noemen..dan word ik er niet uitgesmeten maar kan de hele gespreksgroep daar in alle redelijkheid over debatteren zonder harde woorden en zonder te verketteren????
2) Heb je problemen? Je bent nog zuurder dan gewoonlijk, je kunt niks hebben, je ziet geen humor.
Ondanks dat je eerder schreef dat je mijn vriend niet bent: Je mag me wel privé mailen als je dat wilt hoor. Wees ervan doordrongen dat niks wordt doorverteld/geschreven aan wie dan ook.
Nou zeg, duidelijker kan ik het toch niet zeggen? Je gaat er met een boog omheen, daar jij vastbesloten bent om Jezus Christus een eigen invulling te geven.
Ik ben niet van het langdradige soort, dus ik blijf niet aan de gang:)
Wat ik laatst al zei, ons startpunt is totaal anders (al meen jij van niet) en dat gaat hoe dan ook altijd wringen.
Douce
Tja.
En waarop is het allemaal uitgelopen?
Op theologisch correct geklets en beloftes over een nieuwe hemel en een nieujwe aarde die maar niet vervuld worden.
De enige hoop die we hebben is dat we als mensheid nu eens zelf liefde, rechtvaardigheid, en bevrijding gaan organiseren. Een ander doet dat dus niet voor ons.
En misschien is dat eigenlijk nog wel de beste weg.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?