Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Eens homo, steeds homo?

• Frederik D

Waarom geloof jij niet dat iemand als homoseksueel wordt geboren? Omdat het jou niet uitkomt? En stel eens dat iemand wel als homoseksueel wordt geboren. Wat dan? Moet je dan je geloof herzien?

Die orthodoxe christenen die met hun homoseksualiteit worstelen, worstelen niet met hun homoseksualiteit maar met hun geloof. Wellicht moeten ze van hun geloof genezen, dus van hun geloof afstand nemen. Richard en ik zouden meteen subsidie moeten aanvragen om een stichting te beginnen ter genezing van het ultra-orthodoxe geloof.

Overigens geloof ik niet dat men als christen wordt geboren.

• ¥ breed ­­¥

Waarom geloof jij niet dat iemand als homoseksueel wordt geboren?<<

die wordt gevormd door de negatieve levenservaring

• ¥ breed ­­¥

theo Schreef:

——————————————————-

> Homo's moeten gewoon verboden worden dan is die

> therapie ook niet nodig en die stichting dus ook

> niet.

>

> Makkelijk zat.

opgelost (tu)

• Malakh

Over discuteren vind ik kan wel, en kan gewoon misschien een enkele meelezer de ogen openen…

Ik ken de organisatie niet zo goed, ik weet niet hoeveel hun therapie kost, maar ondanks dat ze het misschien ook uit “medeleven” doen, neig ik het eens te zijn met de term Charlatans. Als je namelijk beweerkt iets te kunnen genezen dat niet “te genezen” valt (daarvoor zou het trouwens eerst en vooral al een ziekte moeten zijn) dan kun je de personen die er hun hoop op vestigen enkel nog gedeprimeerder door maken.

Interessant is wel dat er in de jaren ‘60 en ’70 onderzoek is gedaan op neuraal gebied wat seksualiteit betrof, en toen kregen ze het wel voor elkaar door elektrische prikkels om te vormen iemand die uitgesproken homoseksueel was naar een eerder heteroseksuele geaardheid over te doen hellen, maar verder bleek echter dat deze aanpassing in gedrag niet te behouden viel.

• rudi bijbelstudie

deze club is gestoord en zij niet alleen. Iedereen die elke zondag in de kerk zit, is op een bepaalde manier gebrainwashed.

• Florin

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Waarom geloof jij niet dat iemand als homoseksueel

> wordt geboren? Omdat het jou niet uitkomt? En stel

> eens dat iemand wel als homoseksueel wordt

> geboren. Wat dan? Moet je dan je geloof herzien?

JAHWEH is rechtvaardig, in Hem is dus geen onrecht en in de Torah staat daar de dood straf op. Als JAHWEH een mens als homo zou scheppen zodat hij later op een andere man valt en daarmee gemaanschap gaat hebben en daarna gestenigd worden alhoewel JAHWEH hem zo geboren heeft doen worden dan zou JAHWEH niet meer rechtvaardig zijn. Een gelovige kan dus niet geloven dat een homo als homo wordt geboren want dan zegt hij indirect dat JAHWEH niet rechtvaardig is en dat er in Hem onrecht zou zijn wat niet het geval is/kan zijn.

> Die orthodoxe christenen die met hun

> homoseksualiteit worstelen, worstelen niet met hun

> homoseksualiteit maar met hun geloof.

Ze worstelen met hun homoseksualiteit aan de hand van wat JAHWEH in Zijn Woord, de Bijbel alleen, zegt. Alle respect voor de man die zich onthoudt van gemeenschap met een andere man omdat JAHWEH het in Zijn Woord verbiedt.

> Wellicht

> moeten ze van hun geloof genezen, dus van hun

> geloof afstand nemen. Richard en ik zouden meteen

> subsidie moeten aanvragen om een stichting te

> beginnen ter genezing van het ultra-orthodoxe

> geloof.

>

> Overigens geloof ik niet dat men als christen

> wordt geboren.

De mens is geschapen als een schaduw van JAHWEH en verder moet je het zelf maar gaan onderzoeken wat dat zeggen wil…

Florin

• Florin

Maar Frederik geloof jij als ongelovige dat het natuurlijk is dat mennen op mannen vallen en vrouwen op vrouwen ?

Florin

• Richard IV

>JAHWEH is rechtvaardig, in Hem is dus geen onrecht en in de Torah staat daar de dood straf op. Als JAHWEH een mens als homo zou scheppen zodat hij later op een andere >man valt en daarmee gemaanschap gaat hebben en daarna gestenigd worden alhoewel JAHWEH hem zo geboren heeft doen worden dan zou JAHWEH niet meer rechtvaardig >zijn. Een gelovige kan dus niet geloven dat een homo als homo wordt geboren want dan zegt hij indirect dat JAHWEH niet rechtvaardig is en dat er in Hem onrecht zou zijn wat >niet het geval is/kan zijn.

Wat een prachtig staaltje christelijke redeneerkunde!

Christelijker dan zo kan iemand niet denken.

Niet te overtreffen. Niet te persifleren.

Florin, ik vind het geweldig!

Ik heb deze gecopied en gepaste, misschien ga ik hem wel inlijsten.

• Frederik D

Maar helaas voor jou, homoseksuelen worden wel als homoseksuelen geboren. En zo staat jouw wrak dogma haaks op de waarneming.

• Gonnie

Met alle respect Florin, maar geen mens kiest er voor als je als hetero geboren wordt, om dan over te gaan om homofiel te worden.

En om eerlijk te zijn elke hetero heeft een normale afkeer om met zijn seksuele behoefte bij zijn eigen geslachtsgenoten uit te leven.

Homofolie is aangeboren.!!