Ik geloof niets. Ik neem alleen maar waar. En ja, ik zie dat sommige mensen homoseksueel van nature zijn, net zoals ik heteroseksueel van nature ben. De wetenschappers hebben vastgesteld dat homoseksuele hersenen er van nature anders uitzien dan heteroseksuele hersenen. Dat is een afwijking dus, maar een neutrale afwijking en geen ziekelijke want je kunt er oud mee worden zonder anderen schade te berokkenen.
En niemand wordt homoseksueel als hij eigenlijk heteroseksueel is. Wat een maf idee. Ik zelf moet er niet aan denken om iets met mannen te hebben. Ik ben onverbeterlijk heteroseksueel.
Maar jij? Heb jij soms moeite met je latente homoseksuele gevoelens? Geeft niet. Er is een breed spectrum tussen zuivere heteroseksualiteit (neem mij) en zuivere homoseksualiteit. Waarschijnlijk schommel jij ergens tussen in. Valt mij vaak op bij mensen die tegen homoseksualiteit zijn. Zij hebben vaak last van homoseksuele gevoelens. En juist echte heteroseksuelen zijn in de regel tolerant jegens homoseksualiteit.
En wie echt op homoseksuelen scheldt (maar jij hoort daar niet bij), is zelf een homoseksueel maar zonder de lef dat te erkennen. Maar gelukkig is niet iedereen een psychopaat.