Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat houdt de alverzoeningsleer precies in?

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> perihelium Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Weet iemand het standpunt van de PKN over

> > alverzoening

>

> Het is hier absoluut verboden om te geloven in

> Gods eindeloze barmhartigheid.

Is dat het standpunt van de PKN?

>

>

> >en de contactgegevens van de PKN in

> > oost Friesland?

>

> Aha, ooit heb je mij persoonlijk van de kansel

> willen sleuren en nu wil je een brief sturen om

> mij op het matje te laten roepen.

>

> Doe je best.

Ik wil het standpunt van de PKN over alverzoening en een uitleg erover. Niet de opmerking om maar te gaan googelen..

• Douce.

Je hoeft voor Frederik niet in de bres te springen Gonnie:D

Lezen wat er staat, een genadevolle God. Dat is geen God die kwaad met kwaad vergeld, dat is ook helemaal niet Bijbels.

En, dan nog eens iets. Als ik iemand helemaal niet ken, en ga aan jou vertellen hoe hij/zij is en gezien moet worden en dat jij het verkeerd hebt, terwijl jij diegene kent, zou jij dat pikken? Dacht het niet.

Jij mag voor je mening uitkomen, die vrijheid heb je in dit land, maar het is altijd beter om je dan ergens op te baseren. In het geval van dit prikbord is dat de Bijbel.

Douce

• LeSage

Johannes 17 houdt volgens jou wel erg veel in, Thomas. Rn dat voor een gedeelte van het Joh. evangelie waarvan de authenticiteit wordt betwist.

• Gonnie

Koningin Beatrix ken ik niet persoonlijk, maar ik heb door dat zij vaak in de publiciteit staat wel een mening over haar, en ben zo vrij om mijn mening met een ander die toevallig haar wel persoonlijk kent mijn mening over de koningin te geven.

• Douce.

Wie betwist jouw vrijheid van meningsuiting? Ik niet.

Als jij God hier wilt blameren, mag je gewoon je gang gaan, het staat je vrij. Maar op een Bijbelprikbord zul je dan moeten incalculeren dat je stevig tegengas krijgt. Zeker als een mening niet strookt met wat er staat:D

Douce

• Gonnie

Neem mij niet kwalijk ik vind niet dat ik God blameer, in ieder geval niet meer dan zij die God brengen als een wreedaard die mensen voor eeuwig de hel in stuurt, als zij niet het geloof beleven zoals zij menen het geloof beleefd moet worden.

• Richard IV

Theo, als Peri zo doorgaat, word je straks de Klaas Hendrikse van het hoge verre noorden.

Dan wordt de Randstad, waarvan de vrome, Godsgetrouwe stad van Perihelium onderdeel is, straks van twee kanten, vanuit het noorden en vanuit het zuiden (Goes) aangevallen met ongeloof en ketterij. Die boeken van Hendrikse worden hier al volop te koop aangeboden. Vreselijk. We gaan hier in het westen barre tijden tegemoet.

• Douce.

Ik leg er dan ook altijd de nadruk op om niet de mens te volgen, maar je te baseren op wat geschreven staat.

Dan nog blijft iedereen vanuit zijn/haar positie er tegenaan kijken en meent er ook iets anders in te zien/lezen dan een ander.

In het bestaan van een hel geloof ik niet, maar in het bestaan van een helleveeg wel:D

Douce

• Gonnie

Ha ha, ja ik geef toe dat ik daar onder val , een helleveeg.!:D

• Douce.

Valt mee hoor, onder de rook van Rotterdam, waar ik woon, is en blijft men nuchter.

Alle rook, uit welke schoorsteen dan ook (er staan er zat in de Rijnmond/Botlek) gaat altijd naar boven.

De 020-“rook” van Peri wordt er echt niet specifiek uit gedestilleerd. Hooguit wordt er boven gedacht: waar rook is is vuurX(;)

Douce