Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

een vraag aan de bijbelkenners

• theo

En jij?

Onder andere zoals deze:

> Toch houd ik ook in het oog dat de vijandschap van

> de Palestijnen (in de recente decennia) voor een

> groot deel is ontstaan door slecht en corrupt

> leiderschap (b.v. de aartsleugenaar Yasser Arafat

> die zich nooit aan afspraken hield en in contact

> stond met de ergste dictators) en het aanwakkeren

> van haat.

Jouw reactie: hier distantieer ik me van.

—————————

Ik schreef eerder al: zwart/wit voor veel partijen !!

• keessie

Palastijnen zijn de broertjes van de Filistijnen.

• theo

Vanwaar deze opmerking en is dat een goed bericht voor hun of een slecht bericht ?

• keessie

Tot nog toe het laatste, trouwens je weet hoe het de Filistijnen vergaan is, punt is ze kiezen verkeerde leiders in dat opzicht is uit Arafat niets goeds gekomen, in de jaren 60 wilde hij met alle geweld het volk van Israel de zee in sturen.

• 'en passant'

nihil

• theo

Jij ziet evenals E. slechts onrecht van één groep.

Maakt verder niet uit, ik heb er voldoende over geschreven en hoef het (vast) niet te herhalen.

Fanatiekelingen hebben altijd een bril op benevens oogkleppen.

• Douce.

Vind je het erg als ik pas?

Ik ga niet (meer) strijden voor of over deze zaak, daar objectiviteit aan weerszijden ontbreekt en een credo dreigt te worden.

Juist op dit prikbord dient het geen doel, omdat als je een ander invalshoek hebt toch geen ruimte gegeven wordt om er anders over te denken.

Thomas (jij haalt hem aan) proeft dan trillingen of herkent deze, maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen daarin meegaat. Je kunt overal, ik weet dat, trillingen voelen als je dat wilt om je eigen ideeën -die op zich goed kunnen zijn- er eenzijdig uit te filteren.

Soms weten lezers van een gedicht kennelijk beter hoe het gedicht bedoeld is dan de schrijver zelf, omdat het dan veel beter aanvoelt, zo bedoel ik dat.

Wat betreft de Heilige God, daarvan is de Bijbel doorspekt, 't is in elk geval geen knikkermaatje, maar een Majesteit:)

Douce

• 'en passant'

nihil

• theo

Jawel hoor.

Hoewel ik natuurlijk ook wel eens iets mis.. begrijpend lezen EN tussen de regels lezen heb ik geen enkele moeite mee.Het gaat me doorgaans zelfs erg goed af.

• keessie

Tussen de regels staat niets Theo.