Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

een vraag aan de bijbelkenners

• theo

Je bent nu dus eindelijk duidelijk waar je heen wilt.

Het duurde even maar het kwam toch.

Je hebt natuurlijk gelijk, zowel in je conclusie en ook wat ik eerder schreef; “” gewoon zwart/wit denken. wij zijn de goeden en de anderen zijn de slechten en zo simpel is het…“”

Toch ??

Zo…….is dat bij dezen ook weer opgelost.

• 'en passant'

nihil

• LeSage

(tu)

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil

• theo

Inmiddels laat je dus (DUS) duidelijk blijken dat je je schuldig maakt aan eenzijdige gedachtenspinsels.

Je geeft me gelijk dat we (WE) genuanceerd over deze ( en natuurlijk over alle andere zaken) moeten denken en je berichten laten het tegendeel zien.

Let wel, ik weet van Palestijnen pesten, ik weet van getreiter en ik weet ook van zelfmoordacties en bommengooien van Palestijnse kant..

Maar goed, je kent vast de uitdrukking: “” Ja maar hij sloeg het eerst“”

Een andere uitdrukking: “”Ja maar hij sloeg het eerst terug“”

• 'en passant'

nihil

• Douce.

Dat is ook zo, maar moet je dan het OT uit de Bijbel scheuren?

Mijn kennis van de Gnostiek rijkt niet tot de hemel, maar ik weet wel dat deze stroming (sorry ik moet helaas even etiketteren voor de duidelijkheid) niets op heeft met het OT.

Een God van liefde zoals het NT laat zien is prettiger natuurlijk. Maar dat God ook een Heilige God is, gezien zijn wezen, gaat toch ook op.

Daarbij komt nog, als je het OT afzet tegen de godsdienstige uitspattingen van de Arabieren, is het lood om oud ijzer.

Als een oplossing, ook door mensen die daar geweest zijn keer op keer op keer, zo makkelijk zou zijn, had deze er al geweest.

De oplossing komt er niet, al was het alleen maar vanwege de overpopulatie aan Arabische zijde en hun gebrek aan gericht arbeidsethos.

Humaan gesproken, vind ik het een uiterst onverkwikkelijke en schrijnende toestand.

'k Vind het wel heel mooi dat “onze” (oudpremier) Dries van Agt zich zo hard maakt voor de Palestijnse zaak.

Toch houd ik ook in het oog dat de vijandschap van de Palestijnen (in de recente decennia) voor een groot deel is ontstaan door slecht en corrupt leiderschap (b.v. de aartsleugenaar Yasser Arafat die zich nooit aan afspraken hield en in contact stond met de ergste dictators) en het aanwakkeren van haat.

Douce

• Frederik D

De arme Palestijnen toch. Als brave islamieten doen ze nooit iemand een vlieg kwaad. Ze gooien geen Jood uit een huis zodat hij overlijdt. Ze vuren geen raketten af op kinderdagverblijven. In Gazastrook mag je als vrouw gewoon een zangeres zijn en als man mag je gewoon frivole gedichten schrijven. Een oase van vrijheid. Mevrouw Arafat gaf indertijd nooit Europees geld uit in dure winkels in Parijs. Onze belastingcentjes werden keurig door Arafat aan arme Palestijnen gegeven en die kochten er zeker geen wapens voor.

• Frederik D

Ja, heel het Joodse volk was toen in de binnenstad van Jeruzalem verzameld.