Dat is ook zo, maar moet je dan het OT uit de Bijbel scheuren?
Mijn kennis van de Gnostiek rijkt niet tot de hemel, maar ik weet wel dat deze stroming (sorry ik moet helaas even etiketteren voor de duidelijkheid) niets op heeft met het OT.
Een God van liefde zoals het NT laat zien is prettiger natuurlijk. Maar dat God ook een Heilige God is, gezien zijn wezen, gaat toch ook op.
Daarbij komt nog, als je het OT afzet tegen de godsdienstige uitspattingen van de Arabieren, is het lood om oud ijzer.
Als een oplossing, ook door mensen die daar geweest zijn keer op keer op keer, zo makkelijk zou zijn, had deze er al geweest.
De oplossing komt er niet, al was het alleen maar vanwege de overpopulatie aan Arabische zijde en hun gebrek aan gericht arbeidsethos.
Humaan gesproken, vind ik het een uiterst onverkwikkelijke en schrijnende toestand.
'k Vind het wel heel mooi dat “onze” (oudpremier) Dries van Agt zich zo hard maakt voor de Palestijnse zaak.
Toch houd ik ook in het oog dat de vijandschap van de Palestijnen (in de recente decennia) voor een groot deel is ontstaan door slecht en corrupt leiderschap (b.v. de aartsleugenaar Yasser Arafat die zich nooit aan afspraken hield en in contact stond met de ergste dictators) en het aanwakkeren van haat.
Douce