Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wezenzondag

• perihelium

Paulette Schreef:

——————————————————-

> Grappig. Ben zelf een wees, toch nooit van

> gehoord.

> Leuk om dat dan zomaar in een forum tegen te

> komen.

Vind je ook troost in de woorden van Jezus?

Johannes 14:18

Ik laat jullie niet als wezen achter, ik kom bij jullie terug.

• Gonnie

http://www.encyclo.nl/begrip/Wezenzondag

• Stefan

En gij dan hebt nu wel droefheid; maar Ik zal u weer zien, en uw hart zal zich verblijden, en niemand zal uw blijdschap van u wegnemen.

En in die dag zult gij Mij niets vragen. Voorwaar, voorwaar Ik zeg u: Al wat gij de Vader zult bidden in Mijn Naam, dat zal Hij u geven.

Tot nog toe hebt gij niet gebeden in Mijn Naam; bidt, en gij zult ontvangen, opdat uw blijdschap vervuld zij.

Deze dingen heb Ik door gelijkenissen tot u gesproken;

maar de ure komt, dat Ik niet meer door gelijkenissen tot u spreken zal, maar u vrijuit van de Vader zal verkondigen.

In die dag zult gij in Mijn Naam bidden; en Ik zeg u niet, dat Ik de Vader voor u bidden zal;

Want de Vader Zelf heeft u lief, omdat gij Mij liefgehad hebt, en hebt geloofd, dat Ik van God ben uitgegaan.

Ik ben van de Vader uitgegaan, en ben in de wereld gekomen; weer verlaat Ik de wereld, en ga heen tot de Vader.

• CU

Nooit van gehoord.

Maar gedenk me maar, want met mijn 65 jaar ben ik al 12 jaar wees.

• holybol

als ik dingen uit de encyclopedie moet halen zijn ze zeker Humanistisch

• Frederik D

Bedankt voor de link.

Vanochtend toen ik opstond, dacht ik: gaat wel om de wezen, om mensen zonder ouders, en niet om het wezen?

Maar het gaat om de wezen en niet om het wezen.

• Frederik D

Zucht, diepe zucht, zeer diepe zucht.

En de zon is zeker ook humanistisch? En het geluid van een vroege merel zeker ook?

• Paulette

Nee hoor! M'n pleegouders gingen wel naar de kerk. Niet iedere zondag, maar best wel vaak.

En heb op een christelijke school gezeten en zelfs een tijdje op een zondagschool.

Dus k weet er wel van.

Maar ik ging naar een openbare vwo en daar is de klad er in gekomen, zeg maar.

Later ga je nadenken. Enerzijds denk je d'r moet toch íets wezen. (Wezendag…..?) Maar als er iets is, is dat dan God en Jezus? In de kerk van mijn pleegouders was veel haat en nijd. Vond ik best raar, omdat Jezus zo liefdevol zou zijn, weet je wel? Toen dacht ik: dat geloof in Jezus werkt kennelijk niet echt.

Dus troost, nee, daarvoor moet je er eerst in geloven, denk ik.

Hoe is dat bij jou? Heb jij wel troost van Jezus? Ben jij in Jezus?

• Douce.

Het grote voordeel van traditie is dat het saamhorigheid kweekt.

Dat geldt voor bijna alle tradities, zonder saamhorigheid is er geen menselijk bestaan mogelijk.

Douce

• Gonnie

Ieder wezen, dier en mens daar moet het om gaan.!

Net als de kat van mijn buren die constant bij mij op de vensterbank naar binnen zit te gluren, in de regen. Ik heb haar binnen gelaten en mag zij lekker droog op de droogtrommel op doeken liggen. Zij is ook een wezen.