En zo is het.
Amen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlAch Majorie, dat heb ik zo vaak naar voren gebracht, hoe christenen dat kunnen rijmen met de wetenschap dat 6 miljoen Joden zijn vermoord in concentratiekampen, met hun geloof dat je zonder te geloven in Jezus als de messias, dus dat er voor hun geen redding was, met hun gevoel van rechtvaardigheid.
Gonnie Schreef:
——————————————————-
> Ach Majorie, dat heb ik zo vaak naar voren
> gebracht, hoe christenen dat kunnen rijmen met de
> wetenschap dat 6 miljoen Joden zijn vermoord in
> concentratiekampen, met hun geloof dat je zonder
> te geloven in Jezus als de messias, dus dat er
> voor hun geen redding was, met hun gevoel van
> rechtvaardigheid.
In de Bijbel staat het antwoord op je Bijbelse vragen en je zou ook eens kunnen onderzoeken hoe je word gered ipv daar zomaar een kritische mening over te hebben. Tip: zonder geloof kom je er nooit uit dus veel beter het goede nieuws aan te nemen.
M*j*r** Schreef:
——————————————————-
> perihelium Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Waar het om gaat; zonder geloof in Jezus ben je
> > verloren.
>
> Dat is jou wijsgemaakt. Het is God die redt, dus
> zonder geloof in Jezus hoef je helemaal niet
> verloren te zijn.
14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zó moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden, 15 opdat een ieder, die gelooft, in Hem eeuwig leven hebbe. 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. Joh.3
24 De Joden dan omringden Hem en zeiden tot Hem: Hoelang houdt Gij onze ziel nog in spanning? Indien Gij de Christus zijt, zeg het ons ronduit. 25 Jezus antwoordde hun: Ik heb het u gezegd en gij gelooft het niet; de werken, die Ik doe in de naam mijns Vaders, die getuigen van Mij; 26 maar gij gelooft niet, omdat gij niet tot mijn schapen behoort. 27 Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven. 29 Wat mijn Vader Mij gegeven heeft, gaat alles te boven en niemand kan iets roven uit de hand mijns Vaders. 30 Ik en de Vader zijn één. Joh.10
> Jezus was op aarde om te getuigen van God en Gods
> Koninkrijk. Als het allemaal om geloof in Jezus
> gaat dan had Jezus geen woord over God en Zijn
> Koninkrijk gerept, denk je niet?
Jezus is het Koninkrijk Gods op aarde door de heilige Geest:
28 Maar indien Ik door de Geest Gods de boze geesten uitdrijf, dan is het Koninkrijk Gods over u gekomen. Matt.12
Het licht der wereld
12 Wederom dan sprak Jezus tot hen en zeide: Ik ben het licht der wereld; wie Mij volgt, zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben. 13 De Farizeeën dan zeiden tot Hem: Gij getuigt van Uzelf, uw getuigenis is niet waar. 14 Jezus antwoordde en zeide tot hen: Ook al getuig Ik van Mijzelf, toch is mijn getuigenis waar, want Ik weet, vanwaar Ik gekomen ben en waar Ik heenga; maar gij weet niet, vanwaar Ik kom of waar Ik heenga. 15 Gij oordeelt naar het vlees, Ik oordeel niemand, 16 en indien Ik al oordeel, dan is mijn oordeel waarachtig, want Ik ben niet alleen, maar Ik en die Mij gezonden heeft. 17 En ook in uw wet staat geschreven, dat het getuigenis van twee mensen waar is; 18 Ik ben het, die van Mijzelf getuig, en ook de Vader, die Mij gezonden heeft, getuigt van Mij. 19 Zij dan zeiden tot Hem: Waar is uw Vader? Jezus antwoordde: Noch Mij, noch mijn Vader kent gij: Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook mijn Vader kennen.
20 Deze woorden sprak Jezus bij de schatkamer, lerende in de tempel; en niemand greep Hem, want zijn ure was nog niet gekomen.
Joh. 8
>
> 4 Maar ik, de HEER, ben je God al sinds Egypte, en
> met andere goden mag je je niet inlaten; buiten
> mij is er niemand die je redt. (Hosea)
Dat heeft Hij ook gedaan Door Jezus het vlees geworden Woord:1 In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.14 Het Woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders, vol van genade en waarheid. Joh.1
>
> Ps. 25
> 4 Maak mij, HEER, met uw wegen vertrouwd,
> leer mij uw paden te gaan.
> 5 Wijs mij de weg van uw waarheid en onderricht
> mij,
> want u bent de God die mij redt,
> op u blijf ik hopen, elke dag weer.
4 Maar toen de goedertierenheid en mensenliefde van onze Heiland (en) God verscheen, 5 heeft Hij, niet om werken der gerechtigheid, die wij zouden gedaan hebben, doch naar zijn ontferming ons gered door het bad der wedergeboorte en der vernieuwing door de heilige Geest, 6 die Hij rijkelijk over ons heeft uitgestort door Jezus Christus, onze Heiland, 7 opdat wij, gerechtvaardigd door zijn genade, erfgenamen zouden worden overeenkomstig de hope des eeuwigen levens. Tit. 3
>
>
> Er zijn nl. mensen die nooit van Jezus gehoord
> hebben of ooit over hem zullen horen.
> Het is God die redt.
18 En Jezus trad naderbij en sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in de hemel en op aarde. 19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb. 20 En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld. Matt.28
15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping. 16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden. Mar.16
6 Zij dan, die daar bijeengekomen waren, vroegen Hem en zeiden: Here, herstelt Gij in deze tijd het koningschap voor Israël? 7 Hij zeide tot hen: Het is niet uw zaak de tijden of gelegenheden te weten, waarover de Vader de beschikking aan Zich gehouden heeft, 8 maar gij zult kracht ontvangen, wanneer de heilige Geest over u komt, en gij zult mijn getuigen zijn te Jeruzalem en in geheel Judea en Samaria en tot het uiterste der aarde. Hand.1
Jezus denkt er toch anders over dan jou.
Gonnie Schreef:
——————————————————-
> En als nog geen antwoord op deze zeer indringend
> onderwerp. Hoe dan het is gegaan met al die
> vermoorde Joden, omdat zij Joden waren. Zijn hun
> zielen gered ondanks dat zij niet Jezus als de
> Messias hebben erkend.??
> Kom nu niet met wedervragen maar eerlijk jouw
> gedachten daarover.
Ik zei dat je dat in de Bijbel kan opzoeken als je dat weten wilt en je kan je nog beter druk maken om je eigen redding. Mijn gedachten heb je tot nu toe steeds belachelijk gemaakt en als ik met een wedervraag kom moet ik dat zelf weten. Toch?
Gonnie zijn er alleen Joodse mensen gestorven in de tweede wereldoorlog? Nee toch? Weet je er zijn tussen 50 en 70 miljoen mensen gestorven in de tweede wereld oorlog, daar zaten ook christenen, moslims, boeddhisten, hindoeïstische, ect. ect. Oorlog is verschrikkelijk maar is een mensenwerk, en elk mens zal voor zijn werken eens verantwoording moeten afleggen.
Douce Schreef:
——————————————————-
> Nee, zo kom je er niet vanaf.
Ja hoor.
> Geef nu maar eens zelf antwoord of zeg eerlijk dat
> je het niet weet.
Ik ben je hondje niet en jij kan het ook opzoeken in de Bijbel.
> Je maakt jezelf belachelijk, dat doet een ander
> niet.
>
> Douce
Je was een week aardig tegen me en toen heb ik blijkbaar iets gedaan dat ik het niet meer verdien dat je aardig doet tegen me. Ik zou niet weten wat, maar het spijt me als je boos bent.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?