Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Seksuele voorlichting in de Bijbel

• perihelium

samuel Schreef:

——————————————————-

> God heeft de mens de mogelijkheid gegeven zich

> voort te planten, de gelovige mens heeft de Bijbel

> als handboek voor zijn/haar leven in dit handboek

> staan de richtlijnen hoe een gelovige moet leven

> ook inzake seksueel gedrag.

> Dat er praatjes zijn over de ooievaar en bloemkool

> of boerenkool, of de bloemetjes en de bijtjes, dat

> zijn inderdaad leugentjes.

> Maar juist het concept dat mensen niet geboren

> worden als gelovige gaat niet op de Bijbel leert

> ons dat we al sinds de grondlegging van deze

> wereld uitverkoren zijn om gelovig te zijn.

Gelovigen zijn uitverkoren door God. Ik lees alleen nergens dat je met geloof word geboren en dat is ook niet de realiteit bij mensen dit tot geloof zijn gekomen en zich hebben bekeerd. Voordat jij tot geloof kwam geloofde je toch ook niet?

> Daarom

> is het juist zo mooi dat het niet uitmaakt waar je

> door geboren bent, in een gezegend huwelijk in de

> Here of door een buitenechtelijke relatie, of uit

> vrije seks, elk kind is gewild en heeft de zelfde

> kans,

Amen!

> dat seks misbruikt wordt is al eeuwenlang

> bekend.

Niet alleen wat seks betreft, alle en zelfs de grootste waarheid.. Maar:

http://thechristianmanifesto.com/main/wp-content/uploads/2011/11/newsboys-640x382.png

:)

• samuel

perihelium Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > God heeft de mens de mogelijkheid gegeven zich

> > voort te planten, de gelovige mens heeft de

> Bijbel

> > als handboek voor zijn/haar leven in dit

> handboek

> > staan de richtlijnen hoe een gelovige moet

> leven

> > ook inzake seksueel gedrag.

> > Dat er praatjes zijn over de ooievaar en

> bloemkool

> > of boerenkool, of de bloemetjes en de bijtjes,

> dat

> > zijn inderdaad leugentjes.

> > Maar juist het concept dat mensen niet geboren

> > worden als gelovige gaat niet op de Bijbel

> leert

> > ons dat we al sinds de grondlegging van deze

> > wereld uitverkoren zijn om gelovig te zijn.

>

>

> Gelovigen zijn uitverkoren door God. Ik lees

> alleen nergens dat je met geloof word geboren en

> dat is ook niet de realiteit bij mensen dit tot

> geloof zijn gekomen en zich hebben bekeerd.

> Voordat jij tot geloof kwam geloofde je toch ook

> niet?

Nee ik ben ook tot geloof gekomen zoals dat heet, omdat ik daar voor uitverkoren was in Jezus. Dat is wat ik bedoel met gelovig geboren worden.

>

>

>

> > Daarom

> > is het juist zo mooi dat het niet uitmaakt waar

> je

> > door geboren bent, in een gezegend huwelijk in

> de

> > Here of door een buitenechtelijke relatie, of

> uit

> > vrije seks, elk kind is gewild en heeft de

> zelfde

> > kans,

>

> Amen!

>

>

>

> > dat seks misbruikt wordt is al eeuwenlang

> > bekend.

>

>

> Niet alleen wat seks betreft, alle en zelfs de

> grootste waarheid.. Maar:

>

> http://thechristianmanifesto.com/main/wp-content/u

> ploads/2011/11/newsboys-640x382.png

> :)

• perihelium

samuel Schreef:

——————————————————-

> Nee ik ben ook tot geloof gekomen zoals dat heet,

> omdat ik daar voor uitverkoren was in Jezus. Dat

> is wat ik bedoel met gelovig geboren worden.

Kan je dat Bijbels onderbouwen? Tot geloof komen en gelovig geboren worden lijkt mij elkaar tegen te spreken. Als je bent uitverkoren is er een moment dat je gaat geloven.

• samuel

Dat heb ik net gedaan, wat ik er mee bedoelde, als je dus in principe al uitverkoren bent in Jezus Christus wordt je dus in principe gelovig geboren!

3 Gezegend zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons met allerlei geestelijke zegen in de hemelse gewesten gezegend heeft in Christus. 4 Hij heeft ons immers in Hem uitverkoren vóór de grondlegging der wereld, opdat wij heilig en onberispelijk zouden zijn voor zijn aangezicht. 5 In liefde heeft Hij ons tevoren ertoe bestemd als zonen van Hem te worden aangenomen door Jezus Christus, naar het welbehagen van zijn wil, 6 tot lof van de heerlijkheid zijner genade, waarmede Hij ons begenadigd heeft in de Geliefde. 7 En in Hem hebben wij de verlossing door zijn bloed, de vergeving van de overtredingen, naar de rijkdom zijner genade, 8 welke Hij ons overvloedig heeft bewezen in alle wijsheid en verstand, 9 door ons het geheimenis van zijn wil te doen kennen, in overeenstemming met het welbehagen, dat Hij Zich in Hem had voorgenomen, 10 om, ter voorbereiding van de volheid der tijden, al wat in de hemelen en op de aarde is onder één hoofd, dat is Christus, samen te vatten, 11 in Hem, in wie wij ook het erfdeel ontvangen hebben, waartoe wij tevoren bestemd waren krachtens het voornemen van Hem, die in alles werkt naar de raad van zijn wil, 12 opdat wij zouden zijn tot lof zijner heerlijkheid, wij, die reeds tevoren onze hoop op Christus hadden gebouwd. 13 In Hem zijt ook gij, nadat gij het woord der waarheid, het evangelie uwer behoudenis, hebt gehoord; in Hem zijt gij, toen gij gelovig werdt, ook verzegeld met de heilige Geest der belofte, 14 die een onderpand is van onze erfenis, tot verlossing van het volk, dat Hij Zich verworven heeft, tot lof zijner heerlijkheid. Ef. 1

• CU

Ach, het is zeker al weer te lang geleden dat je met de trein langs Harderwijk zoefde naar een hole in one.

• perihelium

samuel Schreef:

——————————————————-

> Dat heb ik net gedaan, wat ik er mee bedoelde, als

> je dus in principe al uitverkoren bent in Jezus

> Christus wordt je dus in principe gelovig

> geboren!

In Hem zijt ook gij, nadat gij het woord der waarheid, het evangelie uwer behoudenis, hebt gehoord; in Hem zijt gij, toen gij gelovig werdt, ook verzegeld met de heilige Geest der belofte,

• samuel

Precies, 63 De Geest is het, die levend maakt, het vlees doet geen nut; de woorden, die Ik tot u gesproken heb, zijn geest en zijn leven. 64 Maar er zijn sommigen onder u, die niet geloven. Want Jezus wist van den beginne, wie het waren, die niet geloofden, en wie het was, die Hem verraden zou. 65 En Hij zeide: Daarom heb Ik u gezegd, dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem van de Vader gegeven zij. Joh. 6

Nu snap je het wel zeker met wat ik bedoel met “gelovig” geboren zijn!

Zo niet, jammer, maar dan blijft het zinloos door te argumenteren want het leid tot niets.

• perihelium

Galaten 3:2

Dit alleen wil ik van u leren: hebt gij den Geest ontvangen uit de werken der wet, of uit de prediking des geloofs?

• samuel

Ik heb de Geest ontvangen door geloof dat een gift is van God, dat geopenbaard werd door het horen van het Woord, het Evangelie, en jij?

• CU

Grappig. De sex van de mens begint al vroeg met incest en vreemdgaan.

Eva ging vreemd met de slang. Ze werd verleidt door zijn mooie jasje. Heel wat anders dan het blanke velletje van Adam. En het zal me dan ook niet verbazen dat de kinderen van Adam en Eva het met elkaar deden, dat Adam het met zijn dochters deed en Eva het met haar zonen deed.

De zonen van God, broertjes van Jezus, kwamen ook nog even genieten van de jonge vrouwen volgens Genesis 6.

Abraham leent zijn vrouw twee keer uit. eerst aan de farao en dan aan koning Abimelech. Sarah moet wel een heterik zijn geweest.

Tamar die zich laat bevruchten door haar schoonvader Juda en de Benjamieten die aan 400 vrouwen uit de stad Jabes niet genoeg hebben.

Al deze verhalen hebben me er toe gebracht liever een film te zien waar men het leven maakt , dan een film waarin men elkaar vermoordt.