Dat mag je helemaal door zelfreflectie ontdekken!
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDit is inderdaad een zeer moeilijk punt (voor mij). Het is nog helemaal niet bekend hoe het over een aantal jaren zal gaan met kinderen die via IVT geboren zijn.
Ik misgun niemand kinderen, bij mij ging het gelukkig op natuurlijke wijze, maar ik maak me ook wel eens zorgen. Moet alles wat kan (wetenschappelijk) ook kunnen?
Deze vraag betreft (voor mij) niet uitsluitend het krijgen van kinderen.
Douce
Ja mijn kinderen zijn ook allemaal op de natuurlijk wijze verwekt en geboren, en ki kan voor bepaalde mensen een uitkomst zijn, dat is weer mooi van die wetenschap.
Maar tegenwoordig hoor je van draagmoeders voor homoseksuele paren die een kinderwens hebben, en wordt er zo een nieuwe industrie ontwikkeld het verkopen van zielen.
samuel Schreef:
——————————————————-
> De moderne versie zal zo gaan niet door de
> ooievaar of uit de bloemkool, maar door
> kunstmatige inseminatie worden kinderen verwekt.
Ja maar het ging nu over de manier van voorlichting. De ooievaar, boerenkool of het advies zelf op onderzoek te gaan (en dan vooral een condoom bij je te hebben) terwijl de Bijbel er eerlijk en open over is hoe het zit, over trouwen en dat je kan wachten en dat God bepaald of een kind ter wereld komt.
samuel Schreef:
——————————————————-
> Ja, maar dat is niet zo Peri, ook de ongelovigen
> volkeren krijgen kinderen, en die hebben niet de
> Bijbel als voorbeeld.
Misschien praten we een beetje langs elkaar heen, maar de Bijbel is vrijwel overal verkrijgbaar en er komen mensen tot geloof die eerst niet geloofden (geen enkele gelovige is gelovig geboren, ook Theo niet).
Uit ongeloof komt de ooievaar, boerenkool, vrije seks of het zijgen om de hoek kijken wat betreft de seksuele voorlichting. Beter om te horen dus dat mensen trouwen en de liefde bedrijven en dat God het mogelijk maakt dat een kind ter wereld komt. Ongeloof brengt praatjes en leugens, de Bijbel alleen de Waarheid.
Douce Schreef:
——————————————————-
> De reden is en was (lees maar terug) dat ik
> voorlopig niet met jou wil discussiëren.
> Jou bezighouden? Voorlopig houd jij mij (en
> anderen) bezig met allerlei onnodige vragen en een
> gediplomeerd gebrek aan inzicht in het karakter
> van mensen.
>
> Douce
Ik kan er werkelijk waar geen touw aan vastknopen, wat is een gediplomeerd gebrek aan inzicht bijvoorbeeld?
God heeft de mens de mogelijkheid gegeven zich voort te planten, de gelovige mens heeft de Bijbel als handboek voor zijn/haar leven in dit handboek staan de richtlijnen hoe een gelovige moet leven ook inzake seksueel gedrag.
Dat er praatjes zijn over de ooievaar en bloemkool of boerenkool, of de bloemetjes en de bijtjes, dat zijn inderdaad leugentjes.
Maar juist het concept dat mensen niet geboren worden als gelovige gaat niet op de Bijbel leert ons dat we al sinds de grondlegging van deze wereld uitverkoren zijn om gelovig te zijn. Daarom is het juist zo mooi dat het niet uitmaakt waar je door geboren bent, in een gezegend huwelijk in de Here of door een buitenechtelijke relatie, of uit vrije seks, elk kind is gewild en heeft de zelfde kans, dat seks misbruikt wordt is al eeuwenlang bekend.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?