Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Omdat je Gods eigendom bent

• Frederik D

Waarom moet er meer zijn?

Bovendien is er zat meer: donkere materie, zwarte energie, andere universa.

Maar ja, metafysica is zoveel gemakkelijker dan fysica. Geen moeilijke formules, geen logische redenaties, geen zorgvuldig taalgebruik. In de metafysica mag alles behalve rationeel denken.

En als ik God was, zou ik wat zorgvuldiger en liefdevoller met mijn eigendom omgaan.

• ¥ Lotje ¥

En als ik God was, zou ik wat zorgvuldiger en liefdevoller met mijn eigendom omgaan.

*****************************************************************************************

God weet alleen WAAROM en hoe Hij met zijn eigendommen omgaat maar daar weet jij zo weinig vanaf .

• ¥ Lotje ¥

Het bovenste geef aan als je niet geloof . Het onderste vanaf:

er moet toch wat meer zijn

Staat als je wel geloof . Jij pak het bij elkaar maar er zijn 2 voorbeelden. Daarom schreef ik : ik ben voor het onderste.

Ja en het bovenste stukje en het onderste is zeker tegen strijdigheden. ongeloof en geloof

• theo

Ieder mens is waardevol, ieder mens is door God gewild.

Daarom moeten we de grootste boef ook nog steeds met (pastorale) hulp terzijde staan in het gevang.

Ieder mens is waardevol en gewild door God… Wordt dat niet moeilijk als we aan Hitler of Nero of Breivink en die vele vele vele anderen denken die vinden dat andermans leven er volstrekt niet toe doet?

• ¥ Lotje ¥

Ieder mens is waardevol en gewild door God… Wordt dat niet moeilijk als we aan Hitler of Nero of Breivink en die vele vele vele anderen denken die vinden dat andermans leven er volstrekt niet toe doet?

*******************************************************************************************************

Ja zeker moeilijk is het wel maar ze zijn wel door God gewild. Weet jij daar een oplossing voor . Hoe God redeneert ???

• theo

Het gaat er in dit verband toch om hoe WIJ redeneren met Gods gewilde mensen die ontaard(d)en in onmenselijke boeven.

• Frederik D

Als je niet weet waarom God nogal liefdeloos met zijn eigendom omgaat, hoe weet je dan wel dat jij zijn eigendom bent?

• Frederik D

God redeneert niet. Mensen redeneren. Redeneren is des mens'.

• ¥ Lotje ¥

oke hoe zou jij die mensen aan pakken dan??

Sommige moordenaars vragen om de bijbel als ze vast zitten . Hebben ze berouw dan??? of zijn ze angstig?/ Een kat in het nauw maakt rare sprongen . ………..

De bijbel zegt, dat God alle moordenaars zal straffen, verkrachters, dieven, leugenaars, overspeligen, enz. Hij zal zelfs onze woorden en gedachten beoordelen.

• ¥ Lotje ¥

God weet waarom…….