En weet je nu hoeveel lichten er zijn?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlthomas Schreef:
——————————————————-
> En nu in elkaar zien, niet los van elkaar.
>
> Hoe kan het bloed van Jezus reinigen, als Hij niet
> in ons is.
>
> Het is de heilige Geest, die door het geloof van
> de Zoon de werken uitvoert in de mens die dit
> geloof heeft aangenomen.
>Zie je het niet. dat dit het proces is wat ik beschrijf?
> Thomas schreef: Nu is de mens, die Hem volgde door het geloof, en
> vanuit het geloof, de deugd, de kennis, de
> lijdzaamheid en de volharding…een ander mens
> geworden, zonder de werkingen van Saturnus, want
> doorzien en overgegeven.
Nee thomas dat zie ik niet want dat schrijf je ook niet, je schrijft over saturnus, een romeinse afgod.
En de rozenkruizer leer zegt dat je moet samensmelten met saturnus en door die samensmelting met saturnus/satan, leer je zonden kennen, maar daarmee zeg je dus nu als je het over de heilige Geest hebt dat dat saturnus is in jou geloof en dat niet de heilige Geest je overtuigd van zonde maar saturnus/satan.
>
> Zie je?
Zie je?
33 Niemand steekt een lamp aan en zet die in de kelder of onder de korenmaat, maar op de standaard, opdat wie binnentreden het licht zien. 34 De lamp van het lichaam is uw oog. Indien dan uw oog zuiver is, is ook uw gehele lichaam verlicht, maar wanneer het slecht is, is ook uw lichaam duister. 35 Zie dan toe, dat wat licht in u is niet duisternis zij. 36 Indien dan uw lichaam geheel verlicht en geen deel duister is, zal het geheel verlicht zijn, evenals wanneer de lamp u met haar schijnsel verlicht. Luc. 11
Hier geeft Jezus nog een wijze les over het licht, Hij zegt dat je licht zelfs eigenlijk duisternis kan zijn, zeker als je je met duisternis hebt verbonden.
Dus dat zijn al twee lichten!
Zie je wat ik bedoel?
Jouw werken; twee lichten
en die van het geloof; één Licht.
Ik zie in welk licht jij wandelt, en dat is hetzelfde duistere licht wat in je zit door je verbintenis met je meester, Jan v. Rijckenborgh, je weet wel Jan Leene, schreef dit al in zijn boek.
“ En o wonder, buiten ons, in ons openbaringsveld, zal het beeld van de onsterfelijke mens voor ons oprijzen. De Morgenster zal dan herrezen zijn, de aloude Lucifer, de volheerlijke, en in binding met dit brandpunt zal het bouwwerk Gods volvoerd worden, het bouwwerk van transfiguratie. En als dan het beeld van die onsterfelijke lijfelijk staat in het uitspansel van onze micros, dan gaat ten ende letterlijk in vervulling het woord van Openbaring 22: Ik, Jezus, heb mijn engel tot u gezonden…”
(J. van Rijckenborgh, De komende nieuwe mens. Rozekruispers. Haarlem, 1978 pag. 91)
Albert Pike een van de inspirators van jouw meester schreef dit als inleiding in zijn boek Morals and Dogma:
LUCIFER, the Light-bearer! Strange
and mysterious name to give to the
Spirit of Darknesss! Lucifer, the Son
of the Morning! Is it he who
bears the Light, and with its
splendors intolerable blinds feeble,
sensual or selfish Souls ? Doubt it
not!
In Arthur c. Clarke’s Lucifer Rising story line, the hydrogen atmosphere on the planet Jupiter is ignited. The ensuing new “little” sun is dubbed “Lucifer” and illuminates the earth with its light. The result: darkness no longer existed. Fear, suspicion, and crimes of the night disappear. Mankind has become illuminated through the light of Lucifer.
Nu nog een grote inspirator van Jan en dus ook waar je leer op is gebaseerd is van deze vrouw: Helena Petrovna Blavatsky, the “mother” of the New Age movement and modern occultism, taught in her Secret Doctrine that Lucifer was “higher and older than Jehovah, and had to be sacrificed to the new dogma” of the Church. She further expressed in her “great work” that Satan, under different god-names, is really an allegory of “Good, and Sacrifice, a God of Wisdom.” Blavatsky believed that Satan was the only god of earth, “is one with the Logos,” and is the “cosmic reflection of God.”
Dat is het licht waarin ik jou zie wandelen, het licht wat ik jou zie en herken van het licht lucifer.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?