Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

bijbeltekst Joh.6:32

• samuel

Het is hier een uur later als bij jullie, en ik zou er goed over nadenken als je het avondmaal wil nemen, het is een serieus christelijk gebruik! Lees eeens 1 Kor. 11 vanaf vers 17.

• Stefan

O, het is een gebruik.

Net als de heilige kus.

• samuel

Het is een door Jezus ingesteld gebruik net als de heilige kus.

• Stefan

Speciale kleding daarbij nodig?

Of moet ik dat alleen lezen als iets geestelijks.

• perihelium

Bij die samenkomst van jou staat niet God maar de mensheid centraal want die beschouw je als goddelijk. Over welke eenheid heb je het als je quote uit andere geschriften die het woord van God tegenspreken? Heb je je niet gekeerd tegen de “bekrompenheid” van het Christendom dat onderwijst dat Jezus Christus de enige weg naar eeuwige verlossing biedt?

• samuel

Had je iets in gedachten? Je moet niks en waar doel je op dat je dat geestelijk wil lezen?

14 En ik sprak tot hem: Heere, gij weet het. En hij zeide tot mij: Dezen zijn het, die uit de grote verdrukking komen; en zij hebben hun lange klederen gewassen, en hebben hun lange klederen wit gemaakt in het bloed des Lams. Openbaring 7

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Had je iets in gedachten? Je moet niks en waar

> doel je op dat je dat geestelijk wil lezen?

>

> 14 En ik sprak tot hem: Heere, gij weet het. En

> hij zeide tot mij: Dezen zijn het, die uit de

> grote verdrukking komen; en zij hebben hun lange

> klederen gewassen, en hebben hun lange klederen

> wit gemaakt in het bloed des Lams. Openbaring 7

Mooie tekst.

Hoe kan je dat nou niet geestelijk lezen. Net als de rest van de teksten; God is Geest, en daarmee het Woord.

• Stefan

Tja.

Ik kan je wel een bril geven, maar de ogen moeten wel open..;)

• samuel

Deze tekst is zeker geestelijk te lezen, immers je ziet niemand zich letterlijk met bloed reinigen, het is dat je je beroept op Zijn bloed, dat al je zonden heeft weggewassen. Daarintegen is het avondmaal een letterlijk gebeuren, wat geestelijk een grote betekenis heeft, juist door het letterlijk te doen te belijden.

• perihelium

Tja new-age.. voor alles tolerant,

behalve voor Jezus..