Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

bijbeltekst Joh.6:32

• samuel

Ik haak nog even in de poortwachter in de rozenkruiser leer is saturnus, en saturnus is satan en satan is lucifer, nu stel jij dat de tekst in Johannes 10 over de poortwachter gaat. Maar Jezus is de deur er staat geen wachter voor de deur die Jezus opendoet, of wil je nu beweren dat Jezus de poortwachter is?

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ik haak nog even in de poortwachter in de

> rozenkruiser leer is saturnus, en saturnus is

> satan en satan is lucifer, nu stel jij dat de

> tekst in Johannes 10 over de poortwachter gaat.

> Maar Jezus is de deur er staat geen wachter voor

> de deur die Jezus opendoet, of wil je nu beweren

> dat Jezus de poortwachter is?

Zie je nu niet in waar het artikel wat je eerst aandraagt om jezelf vrij te pleiten, over gaat? Het gaat over overgave van datgene waarvan je denkt vrij te zijn.

Overgave is de daad, die de poortwachter is.

Overgave aan Hem, die de Deur is.

• samuel

Ik stelde je een vraag, of je Jezus vergelijkt met de deur of met de poortwachter, het is jouw geloof niet het mijne, ik droeg het artikel aan omdat het aangeeft dat je moet samensmelten met satan hem te worden je moet immers zijn taak over nemen poortwachter worden. Daarmee zeg je dus dat Jezus satan is.

• Stefan

Dan haal ik maar even de uitspraak van stal; je ziet het niet.

Wil je door het raam naar binnen, zonder de wachter te passeren?

Daar gaat het om.

Wie is de wachter?

Dan ben jij in de toestand waarin je nu functioneert; het wereldse, de natuurlijke, de onder de wet levende.

Hoe kan deze wachter de Deur, die Christus is, openen?

Door overgave van alle doorziene en daardoor beleefde ervaringen van de natuurlijke mens, en inzien dat deze de gevallene is.

Dat is het hoogst spiritueel haalbare voor de mens; een getuigen van het Licht, maar is daarmee niet het Licht zelf Joh.1.

Maar is dat Christus, de Zoon? Nee, dat is de mens die zichzelf gereinigd heeft; de doop met water.

En dat Licht kan pas gaan schijnen doorheen de mens, Die Zijn Stem laten horen, wanneer de wachter zich overgegeven heeft en Christus, de Deur, Zich opent.

Wie door het raam naar binnen wil, is hij die de wachter ziet, en wil ontlopen.

• samuel

Rozenkruiser quote: Daarom wordt ook gezegd: ‘Inzicht is de open deur’, het is de poort van Saturnus. Nu nog een keer, saturnus is lucifer en lucifer is satan, dus als je Johannes 10 wil aanhalen als de poort/deur en Jezus is de Deur, dan zegt jouw geloof nee saturnus dus satan is de poort/deur, en daarmee zeg je dus Jezus is satan of satan is Jezus! Begrijp je?

• Stefan

samuel Schreef:

——————————————————-

> Rozenkruiser quote: Daarom wordt ook gezegd:

> ‘Inzicht is de open deur’, het is de poort van

> Saturnus. Nu nog een keer, saturnus is lucifer en

> lucifer is satan, dus als je Johannes 10 wil

> aanhalen als de poort/deur en Jezus is de Deur,

> dan zegt jouw geloof nee saturnus dus satan is de

> poort/deur, en daarmee zeg je dus Jezus is satan

> of satan is Jezus! Begrijp je?

Ik begrijp jou.

Het gaat om het inzien, wat de open Deur is.

• Stefan

thomas Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Rozenkruiser quote: Daarom wordt ook gezegd:

> > ‘Inzicht is de open deur’, het is de poort

> van

> > Saturnus. Nu nog een keer, saturnus is lucifer

> en

> > lucifer is satan, dus als je Johannes 10 wil

> > aanhalen als de poort/deur en Jezus is de Deur,

> > dan zegt jouw geloof nee saturnus dus satan is

> de

> > poort/deur, en daarmee zeg je dus Jezus is

> satan

> > of satan is Jezus! Begrijp je?

>

> Ik begrijp jou; het niet zien.

>

> Het gaat om het inzien, wat de open Deur is.

• samuel

Je geeft geen antwoord en je ontwijkt mijn deze, jouw geloof zegt dat saturnus/satan de poort is, de poort van inzicht. Maar Jezus zegt ik ben de Deur/Poort, wie door Mij naar binnen gaat zal…… Maar jouw geloof zegt nee je moet door de poort van satan gaan, voor inzicht. Inzicht van wat?

• Stefan

Heb je het artikel wel gelezen eigenlijk?

Dan praten we verder.

• samuel

Zoals je ziet heb ik er enige aandacht aan besteed, en is dit de conclusie die ik er uit trek.