Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

„Twijfel over hel is twijfel aan Schriftgezag”

• Frederik D

Fijn, heh, dat je wat gevonden hebt om te kiften. Maar in dit geval is crossposting uiterst zinnig omdat het onderwerp zowel thuis hoort op dit prikbord als op het theologisch prikbord.

Maar wat heb jij met je onbijbelse Maria-verering hier te zoeken? Je staat niet positief tegenover de Bijbel.

• perihelium

ik ben de oudste.

• samuel

Iedereen krijgt Hem te zien vroeg of laat. Kritische tongen kunnen zoveel beweren, maakt het nog steeds niet waar.

• CU

samuel Schreef:

——————————————————-

> Iedereen krijgt Hem te zien vroeg of laat.

> Kritische tongen kunnen zoveel beweren, maakt het

> nog steeds niet waar.

Hé hé, sammy is door de bocht.:)-D

• Frederik D

Nee toch? Volgens Florin kun je God nooit zien, ook niet als hij een andere, beperkte gedaante aanneemt.

• samuel

Jezus zien is God zien, maar Florin heeft gelijk, alleen jij maakt er nooit van, alle doden zullen voor zijn troon verschijnen, en zullen Hem dus zien, alle doden!

Het laatste oordeel

11 En ik zag een grote witte troon en Hem, die daarop gezeten was, voor wiens aangezicht de aarde en de hemel vluchtten, en geen plaats werd voor hen gevonden. 12 En ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boeken geopend. En nog een ander boek werd geopend, het (boek) des levens; en de doden werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die in hen waren, en zij werden geoordeeld, een ieder naar zijn werken. 14 En de dood en het dodenrijk werden in de poel des vuurs geworpen. Dat is de tweede dood: de poel des vuurs. 15 En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs.

Openbaring 20

• Frederik D

Dus al kan niemand God zien, toch ziet iedereen God? Lijkt mij paradoxaal. Tenzij …

• samuel

Tenzij wat?

• Boris

Lotje is weer weggies en doeggies, ze heeft het waarschijnlijk weer drukkies.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,15451395,15455802#msg-15455802

• CU

Dat deden ze in Dachau ook. Jij links, jij rechts.

Dat kwam me al zo bekend voor.