Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

„Twijfel over hel is twijfel aan Schriftgezag”

• theo

Dat zal het zijn.

• Boris

En de prikkers die wel reageren maar nooit antwoord geven natuurlijk.

• theo

Ach ja, dat zijn wat van die kleine ergernisjes in een mensenleven.

Er zijn wel ergere dingen hoor.

Als ik in dit verband “gewoon” de vermakelijkheid boven de triestheid zet dan erger ik mij er niet aan.

Nou ja, soms wel eens een beetje maar het is maar een prikbord.

• Richard II

>"Het is opvallend dat veel mensen die niets van God willen weten in de hemel geloven, .”

Zo zie ik het ook: ik wil niets weten van God, ik ben er vast van overtuigd dat hij niet bestaat, maar ik geloof wel dat ik straks voor eeuwig met hem in de hemel ben.

Hebben andere prikbord-ongelovigen daar ook last van?

• CU

Er zijn minstens twee hellen.

Die van de Christenen en die van de Islamieten.

Zo zijn er ook twee hemelen.

Die van de Christenen en die van de Islamieten.

Waar is het beter toeven? Over het algemeen is de hel koeler dan de hemel.

De hel is volgens Openbaring 21:8 als een poel van zwavel. Dat is ongeveer 445 graden C.

Voor de temperatuur van de hemel kan je de situatie lezen in Jesaja 30:26

26 Dan is het licht van de maan als het licht van de zon, en het zonlicht wordt verzevenvoudigd, als het licht van zeven dagen tegelijk. Op die dag verbindt de HEER de wond van zijn volk en geneest hij de striemen die het zijn toegebracht.

Dan is het opeens niet zo moeilijk meer om te bepalen hoe warm en behaaglijk het in de hemel is. Gewoon even rekenen.

1 + 49 (van 7 maal 7), is vijftig keer zoveel licht, en dus warmte, van de hoeveelheid licht die de aarde van de zon krijgt.

We kennen de temperatuur van de aarde en ook de stralingswet als onderdeel van de warmteleer die zelfs een putjesschepper als ik heb geleerd. Dan kom je uit op een hemel die pakweg 525 graden C. is.

En dat is 80 graden warmer dan de hel.

• perihelium

CU Schreef:

——————————————————-

> Er zijn minstens twee hellen.

> Die van de Christenen en die van de Islamieten.

> Zo zijn er ook twee hemelen.

> Die van de Christenen en die van de Islamieten.

>

> Waar is het beter toeven? Over het algemeen is de

> hel koeler dan de hemel.

> De hel is volgens Openbaring 21:8 als een poel van

> zwavel. Dat is ongeveer 445 graden C.

>

> Voor de temperatuur van de hemel kan je de

> situatie lezen in Jesaja 30:26

>

> 26 Dan is het licht van de maan als het licht van

> de zon, en het zonlicht wordt verzevenvoudigd, als

> het licht van zeven dagen tegelijk. Op die dag

> verbindt de HEER de wond van zijn volk en geneest

> hij de striemen die het zijn toegebracht.

>

>

> Dan is het opeens niet zo moeilijk meer om te

> bepalen hoe warm en behaaglijk het in de hemel is.

> Gewoon even rekenen.

> 1 + 49 (van 7 maal 7), is vijftig keer zoveel

> licht, en dus warmte, van de hoeveelheid licht die

> de aarde van de zon krijgt.

>

> We kennen de temperatuur van de aarde en ook de

> stralingswet als onderdeel van de warmteleer die

> zelfs een putjesschepper als ik heb geleerd. Dan

> kom je uit op een hemel die pakweg 525 graden C.

> is.

>

> En dat is 80 graden warmer dan de hel.

Ik ben van 7-7! :)

Heb je dit ook meegerekend?

Jesaja 24:23

Dan zal de heldere maan zich schamen,

de stralende zon van schaamte verbleken.

Want de HEER van de hemelse machten heerst op de Sion,

in Jeruzalem wordt zijn luister getoond

aan de oudsten van zijn volk.

• Douce.

07-07-1969 toch?

Douce

• CU

Prachtig.

Geheel in tegenspraak met een hel als gesmolten zwavel. Nu is de hel opeens nog veel koeler.

• samuel

Ik zal even je bubble doorprikken, en dan ga ik even mee in je fantasie over de temperaturen in respectievelijk de hemel en in de hel volgens jou, lees even mee in het boek Daniël 3: 19 Toen werd Nebukadnessar vervuld met gramschap, en zijn gelaatsuitdrukking veranderde tegen Sadrak, Mesak en Abednego; hij antwoordde en gebood, dat men de oven zevenmaal heter zou stoken dan gewoonlijk, 20 en aan enige mannen, van de sterksten uit zijn leger, gaf hij bevel Sadrak, Mesak en Abednego te binden en in de brandende vuuroven te werpen. 21 Toen werden die mannen gebonden, met hun mantels, broeken, mutsen en overige klederen aan, en in de brandende vuuroven geworpen. 22 Omdat nu het bevel des konings streng was en de oven bovenmatig was opgestookt, doodde de vlam van het vuur de mannen die Sadrak, Mesak en Abednego naar boven gebracht hadden. 23 En die drie mannen, Sadrak, Mesak en Abednego, vielen gebonden in de brandende vuuroven.

24 Toen schrok koning Nebukadnessar en stond ijlings op; hij nam het woord en zeide tot zijn raadsheren: Hebben wij niet drie mannen gebonden in het vuur geworpen? Zij antwoordden de koning: Zeker, o koning. 25 Hij zeide: Zie, ik zie vier mannen vrij wandelen midden in het vuur, en zij hebben geen letsel, en het uiterlijk van de vierde gelijkt op dat van een zoon der goden! 26 Toen trad Nebukadnessar op de deur van de brandende vuuroven toe; hij nam het woord en zeide: Sadrak, Mesak en Abednego, gij dienaars van de allerhoogste God, treedt naar buiten en komt hier! Toen kwamen Sadrak, Mesak en Abednego uit het vuur. 27 En de stadhouders, de oversten, de landvoogden en de raadsheren des konings kwamen bijeen; zij zagen, dat het vuur geen macht had gehad over de lichamen van deze mannen, dat hun hoofdhaar niet was geschroeid, dat hun mantels ongeschonden gebleven waren, ja, dat er zelfs geen brandlucht aan hen gekomen was.

Als al in een aardse oven die zeven maal heter was gestookt dan normaal en zelfs de sterkste mannen van zijn leger doodde door de hitte van het vuur, niks uithaalde op gelovigen, dan zal dat zeker in de hemel ook niet toch? In jou fantasie dan dat de hemel heter is dan de hel!

• Richard II

> Als al in een aardse oven die zeven maal heter was

> gestookt dan normaal en zelfs de sterkste mannen

> van zijn leger doodde door de hitte van het vuur,

> niks uithaalde op gelovigen, dan zal dat zeker in

> de hemel ook niet toch? In jou fantasie dan dat de

> hemel heter is dan de hel!

Jij bent zó gelovig dat je wel zeventig keer zeven die oven zou kunnen doorstaan.

Jij bent ideaal om baantjes te zwemmen in Jezus' poel van zwavel van vuur.