Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

geloof is

• Boris

Zo kun je overal wel een mouw aan passen.

• perihelium

holybol Schreef:

——————————————————-

> pff zucht steun…. de concordant versie bedoel

> ik.

http://www.statenvertaling.net/kanttekeningen/Hd15.htm

• theo

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Geloof is geen gevoel, maar een actieve beslissing

> om Jezus, wat er ook gebeurt, te vertrouwen en

> volgen.

Voor mij: Geloof is vertrouwen.

Geloof is vertrouwen op God,geloof is geen Godsbewijzen willen zoeken noch proberen aan te tonen maar (soms/vaak) tegen alle menselijke logica in een zeker weten dat God niet los laat wat zijn hand begon.

korte aanvulling:

Geloof is niet: de ander (met alle geweld) proberen te overtuigen dat mijn geloofsvisie de enige juiste visie is en wie dat niet wil/kan aanvaarden zal streng door God worden gestraft na het aardse bestaan maar geloof is ook in dialoog willen gaan met andersdenkenden wederzijds respect.

Geloof is ook niet “alleen maar”" dingen, soms dingen die onverklaarbaar zijn domweg aan moeten nemen maar geloof is ook doen !

Meer aanvullingen?

• perihelium

Boris Schreef:

——————————————————-

> Wat er na je leven op aarde gebeurt weet niemand,

> ook jij niet.

Inderdaad dat weet geen mens. God weet het en je kan nu al zekerheid hebben als je op Hem vertrouwt. Zou je die zekerheid niet willen?

> Je kunt geloven wat je wilt maar

> zekerheid heb je niet.

Niet als het aan mij zou liggen maar de identiteit van een gelovige ligt net als zijn zekerheid niet in hemzelf, de cultuur, seksualiteit of wat dan ook, maar in Christus.

• holybol

de statenvertaling is OERSLECHT vertaald, vertaalt o.a. aionisch met eeuwig en gehenna met hel.

• holybol

daarvoor is de opwekking uit de doden bedoeld om de ongelovigen tzt versteld te doen staan, duurt alleen nog 1100 jaar. dus veel geduld.

• perihelium

Bedankt voor je reactie Theo. Deze topic gaat over wat geloof in Jezus Christus is en niet wat het niet is. Misschien kan je daar iets meer op richten?

• Boris

Als ik dood ben heb ik geen besef van tijd meer.

• Boris

Dit is een oeverloze discussie. Ik zeg het nog één keer. Ook jij hebt geen zekerheid, je weet niet wat er na je dood gebeurt. Punt.

• perihelium

Boris Schreef:

——————————————————-

> Als ik dood ben heb ik geen besef van tijd meer.

Misschien besef je dan dat je zou willen dat je dat had? Als je geen minuut van een eeuwigheid kan onderscheiden ben je in de hemel of in de hel..