Zo kun je overal wel een mouw aan passen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlperihelium Schreef:
——————————————————-
> Geloof is geen gevoel, maar een actieve beslissing
> om Jezus, wat er ook gebeurt, te vertrouwen en
> volgen.
Voor mij: Geloof is vertrouwen.
Geloof is vertrouwen op God,geloof is geen Godsbewijzen willen zoeken noch proberen aan te tonen maar (soms/vaak) tegen alle menselijke logica in een zeker weten dat God niet los laat wat zijn hand begon.
korte aanvulling:
Geloof is niet: de ander (met alle geweld) proberen te overtuigen dat mijn geloofsvisie de enige juiste visie is en wie dat niet wil/kan aanvaarden zal streng door God worden gestraft na het aardse bestaan maar geloof is ook in dialoog willen gaan met andersdenkenden wederzijds respect.
Geloof is ook niet “alleen maar”" dingen, soms dingen die onverklaarbaar zijn domweg aan moeten nemen maar geloof is ook doen !
Meer aanvullingen?
Boris Schreef:
——————————————————-
> Wat er na je leven op aarde gebeurt weet niemand,
> ook jij niet.
Inderdaad dat weet geen mens. God weet het en je kan nu al zekerheid hebben als je op Hem vertrouwt. Zou je die zekerheid niet willen?
> Je kunt geloven wat je wilt maar
> zekerheid heb je niet.
Niet als het aan mij zou liggen maar de identiteit van een gelovige ligt net als zijn zekerheid niet in hemzelf, de cultuur, seksualiteit of wat dan ook, maar in Christus.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?