Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De komende oordelen over de naties

• Douce.

Het erge is, dat ik op zijn advies (en het advies van Spreuken) schrander ben geworden en enige tijd onder mijn bureau heb doorgebracht om maatregelen te nemen tegen het onheil.

Toch zag ik er nog tijdig heil in, om bij aandrang het watercloset op te zoeken. Had ik dat niet gedaan, was er een watersnoodramp uitgebroken:D Een zondvloed kon ik, bij gebrek aan een deugdelijke ark, gelukkig nog net voorkomen.

Douce

• theo

Geloof je ook letterlijk in de 144.000 “van de J.G. ” en de gouden poorten etc. etc. ??

• Boris

:D:D

• keessie

Geloof je ook letterlijk in de 144.000 ?

Ja

Openbaring7:4 Toen hoorde ik het aantal van hen die het zegel droegen: honderdvierenveertigduizend in totaal, afkomstig uit elke stam van Israël. 5 Twaalfduizend uit de stam Juda die het zegel droegen, twaalfduizend uit de stam Ruben, twaalfduizend uit de stam Gad, 6 twaalfduizend uit de stam Aser, twaalfduizend uit de stam Naftali, twaalfduizend uit de stam Manasse, 7 twaalfduizend uit de stam Simeon, twaalfduizend uit de stam Levi, twaalfduizend uit de stam Issachar, 8 twaalfduizend uit de stam Zebulon, twaalfduizend uit de stam Jozef en ten slotte twaalfduizend uit de stam Benjamin die het zegel droegen.

• Boris

En ben jij één van de 144.000?

• theo

Oeps, dat zijn er weinig.

Wat zullen diegenen doen die het zegel dragen , hoe ziet dat eruit zo'n zegel en hoe komen ze daaraan?

De gouden straten en paarlen poorten ( of is het andersom?) geloof je ook letterlijk?

• theo

Nee dat kan niet want het zijn mensen uit de stammen van Israel, daar komt geen Nederlander en DUS ook geen Fries, noch Drent noch Brabander aan te pas.

• keessie

Wanneer de mens bereidt is de profetieën over de eindtijd zorgvuldig te bestuderen, doemen er onvermijdelijk allerlei angstige en duistere beelden op. Dat is ook de bedoeling, want juist daarmee wil God ons waarschuwen voor de komende storm.

• keessie

Nee

• Boris

Dat is een tegenvaller, wat gebeurt er dan met die mensen?