Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De komende grote verdrukking

• Ellen-Josee

Douce Schreef:

——————————————————-

> Ik krijg de site wel geopend!

> Zowaar ook nog het eerste stuk gelezen en wat

> blijkt, het is de propagandamachine voor de Staat

> Israël, niets mis mee natuurlijk, maar de Staat

> Israël en het Bijbelse joodse volk, zou ik niet

> met elkaar willen verwarren. Het zou namelijk

> betekenen dat je al het politieke geëtter daar,

> onder het tapijt moet vegen, anders ben je

> (volgens het stuk en de aangehaalde tekst)

> vervloekt. Echt, het speelt zich allemaal af anno

> 2012.

Ik vind ook dat we vanwege een bijbeltekst onze kop niet in het zand moeten steken, voor de dingen die het Israëlische volk verkeerd doet.

>

> Zonder al deze rampspoeden heb ik genoeg aan de

> sores in mijn directe omgeving en/of genoeg aan

> mijn eigen beslommeringen.

>

> Mij rest te vermelden dat ik het volste vertrouwen

> heb op/in God, alle opklopperij en demagogie ten

> spijt.

Zo is het voor mij ook.

Ellen

>

> Douce

• Douce.

Zijn we het tenminste een keer eens(tu):)

Douce

• keessie

` Het Egyptische parlement heeft Israël

de grootste vijand van het land genoemd

en gestemd voor uitwijzing van de

Israelische ambassadeur en stopzetting

van de uitvoer van gas naar Israël.De

regering wordt opgeroepen alle banden

en akkoorden te heroverwegen met de

“zionistische entiteit”.

De motie van die strekking kreeg in het

parlement unanieme steun.De betekenis

is symbolisch,omdat alleen de militaire

raad gaat over het buitenlands beleid.

De Moslim Broederschap domineert nu het

parlement en wil in de nieuwe grondwet

opgenomen zien dat de macht van het

parlement aanzienlijk wordt uitgebreid.

Bron TT

• Douce.

http://nos.nl/artikel/350814-parlement-egypteisrael-vijand-nr1.html

Douce

• Ellen-Josee

Douce Schreef:

——————————————————-

> Waarom lees je dan verschillende keren per dag

> mee? Dat is echt masochistisch:D

> Overigens ben ik de mening toegedaan dat volgens

> de Bijbel de Gemeente wordt opgenomen voor de

> grote verdrukking.

Dat denk ik dus ook.

(zie je wel dat we het vaker geheel of gedeeltelijk eens zijn?)

Voor mij is trouwens het Koninkrijk al grotendeels aangebroken omdat de Here Jezus al heeft overwonnen.

> Dus dat trillen in het tuigje wat sommige

> gelovigen doen, lijkt me niet verstandig. God is

> getrouw, zijn plannen falen niet staat er toch

> geschreven?

Amen!

>

> ps. ik ben het met je eens dat dit soort sites

> grote flauwekul is en het onderscheidingsvermogen

> van (goedwillende) christenen soms nihil, ondanks

> de z.g. leiding van de HG.

Ze moeten wel de èchte heilige Geest hebben natuurlijk.

Ellen ;)

>

> Douce

• Douce.

Daar Jezus Christus heeft overwonnen, is het Koninkrijk altijd al in volle gang, dat klopt.

Dat wij het, Bijbels gezien, regelmatig met elkaar eens zijn, komt omdat de Bijbel niet liegt en gelijk blijft.

M.b.t. de Heilige Geest heb ik een andere gedachtegang en die heb ik menigmaal uitgesproken op dit prikbord.

Het is de Heilige Geest die maakt dat je er nederig mee omgaat en in elk geval je er niet op voorstaat. M.a.w. je kunt het beter bescheiden houden en genieten van de aanwezigheid van i.p.v. de HG gebruiken als middel om de ander klein te krijgen en te onderwerpen.

En……………zolang ik word onderworpen aan de verdenkingen van diverse demonen, kan ik natuurlijk nauwelijks serieus omgaan met diverse zeer Bijbelse en/of Theologische onderwerpen. 'k Zou er daar gek zijn om een stel imbecielen te woord te staan, sorry voor de opmerking, maar zo voelt het wel.

Vooralsnog doe ik dus tegenwoordig maar net of ik van de hele Bijbel niets afweet (dat kost me moeite…:D:D)

Douce

• Ellen-Josee

Douce Schreef:

——————————————————-

> Daar Jezus Christus heeft overwonnen, is het

> Koninkrijk altijd al in volle gang, dat klopt.

> Dat wij het, Bijbels gezien, regelmatig met elkaar

> eens zijn, komt omdat de Bijbel niet liegt en

> gelijk blijft.

>

> M.b.t. de Heilige Geest heb ik een andere

> gedachtegang en die heb ik menigmaal uitgesproken

> op dit prikbord.

> Het is de Heilige Geest die maakt dat je er

> nederig mee omgaat en in elk geval je er niet op

> voorstaat. M.a.w. je kunt het beter bescheiden

> houden en genieten van de aanwezigheid van i.p.v.

> de HG gebruiken als middel om de ander klein te

> krijgen en te onderwerpen.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand de heilige Geest ‘gebruikt’ om een ander klein te krijgen of te onderwerpen.

Dat is dan dus niet de ware heilige Geest. Of het altijd genieten is met de heilige Geest betwijfel ik trouwens ook ernstig.

De heilige Geest is namelijk niet ‘beheersbaar’, integendeel.

>

> En……………zolang ik word onderworpen aan de

> verdenkingen van diverse demonen, kan ik

Niet druk om maken! Zelfs de Here Jezus werd verdacht dat hij onder invloed van demonen was.

> natuurlijk nauwelijks serieus omgaan met diverse

> zeer Bijbelse en/of Theologische onderwerpen. 'k

> Zou er daar gek zijn om een stel imbecielen te

> woord te staan, sorry voor de opmerking, maar zo

> voelt het wel.

> Vooralsnog doe ik dus tegenwoordig maar net of ik

> van de hele Bijbel niets afweet (dat kost me

> moeite…:D:D)

Je moet gewoon jezelf blijven en niet doen of je niet weet wat je wel weet.

In zo'n geval is zwijgen niet de slechtste oplossing.

Ellen ;)

>

>

> Douce

• Gonnie

Juist, heel goed verwoord Douce.(tu)

• theo

Omdat je nooit reageert op reacties zal ik je nog wat voer geven;

Vind je vast mateloos boeiend , misschien dat je NU wel reageert.

Iets in de trant van: Wie oren heeft om te horen hij hore.

—————————

“Apple heeft de religie van het beest om zich heen”

“In de eindtijd zal de aanbidding toenemen van het beest en zijn beeld. Het beest uit de afgrond, de grote imitator van Christus en door Luther de aap van Christus genoemd. Hij pretendeert je gelukkig te maken, maar hij maakt je ongelukkig.” Dat zei dr. van der Sluijs (foto rechts) tijdens een preek over het beest uit Openbaring, vorige week in de Maranathakerk te Rotterdam.

De mens leeft tegenwoordig in een beeldcultuur. Van der Sluijs ziet een verband tussen het ‘beeld’ uit Openbaring, dat aanbeden zal worden door mensen in de eindtijd, en de opmars van de beeldcultuur, waarin beeldschermen een steeds grotere rol spelen. In plaats van gelijkvormig te worden aan wat er op deze beeldschermen te zien is, zouden christen gelijk moeten worden aan het beeld van de Zoon van God.

Van der Sluijs: “Het logo van Apple lijkt mij een eigentijdse vertolking van het merkteken van het beest en zijn beeld uit de afgrond. Beest en beeld vallen in deze tijd samen in de beeldcultuur, die de woordcultuur automatisch verdringt. Wie aanbidden we? God, via Zijn Geest? Of het beest, via zijn beeld? Het beest zal namelijk aanbeden worden via het beeld. In de geschiedenis van de kerk werd de verboden vrucht uit het paradijs als een appel gepresenteerd. Herkent u Apple? Is dat toevallig? Is het toevallig dat er een hapje uitgenomen is? Nee.”

Volgens de predikant is dat geen toeval: “Het beest is de grote imitator of nadoener van Christus via het beeldscherm in alle soorten en maten. De Apple-producten gaan hierin voorop. Natuurlijk heeft Steve Jobs gezinspeeld op het eten van de verboden vrucht van de boom van de kennis van goed en kwaad in het Paradijs. Het is bovendien niet toevallig dat er uit die appel een hapje genomen is. Wist je trouwens dat het de eerste computer van Apple destijds in Amerika verkocht is voor $666? Dat is het getal van het beest en staat symbool voor de vergoddelijkte mens. Steve Jobs werd zelf goddelijke eer toegekend. Hij zou de nieuwe heiland van de wereld zijn.”

De uiteindelijke religie van de antichrist manifesteert zich volgens Van der Sluijs nu al via de beeldschermen in deze wereld. “Recent werd er door Een Vandaag verwezen naar de productie van Apple-tributen in China in het kader van een nieuw soort slavernij”, besluit van der Sluijs. “Werknemers van soms 12 jaar moeten 15 uur per dag werken voor een euro per uur. Velen plegen zelfmoord vanwege pure ellende. Op de achtergrond hoor je kerkmuziek en iemand zei ‘Apple heeft iets godsdienstigs om zich heen’. Precies! De religie van het beest! Als we nu nog ziende blind zijn, dan komt dat door de beeldcultuur die de Woordcultuur verdringt.”

• theo

Eindtijdprofeet Harold Camping heeft veel spijt

Harold Camping, de man die meerdere keren het einde der tijden aankondigde, heeft spijt van zijn voorspellingen. In een brief met meerdere mea culpa’s zegt Camping nu dat hij het niet weet en dat ,,we de pijnlijke les hebben geleerd dat alles wat geschapen is in Gods hand is en Hij bepaalt wanneer het einde is”. Dat geldt ook voor de datum van de wederkomst van Christus. Het radiostation dat de boodschappen van Camping uitzond, Family Radio, is met de verklaring gekomen.

Veel aanhangers van Harold Camping zeiden hun baan op en gaven hun spaargeld om de wereld in de ‘laatste dagen’ te waarschuwen voor het door Camping aangekondigde oordeel van God en de wederkomst van Christus.