Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Orthodoxe gelovigen moeten in therapie

• Richard II

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik herschrijf je reactie met en ook zonder uw

> welnemen.

>

> Zoek de verschillen..

>

> Richard II Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Sommige gelovigen getuigen in ieder geval van

> ziekelijke

> > bemoeizucht met andermans leven.

> >

> > Ik vraag mij altijd af wat

> geloofsgenootschappen

> > of kerken te maken hebben met hoe iemand leeft.

> Of

> > iemand wel of niet homo is, dat gaat ze toch

> > helemaal niks aan? Daar maak je je bij een

> > postzegelclub toch ook niet druk over?

> >

> > Net als met trouwen, voor mij is het volstrekt

> > onbegrijpelijk dat mensen zoiets in kerken doen

> en

> > dan ook nog eens zeggen dat het trouwen daar

> > eigenlijk het echte trouwen is en het

> gemeentehuis

> > maar bijzaak. Hebben kerken niets mee te maken.

> > Maar een aantal kerken doen toch een partijtje

> moeilijk over

> > zaken als ongetrouwd samenwonen, trouwen van

> > mensen met een verschillend geloof etc etc….

> In

> > de kerk kom je om naar preken te luisteren, te

> > bidden en psalmen te zingen. Daarvoor maakt het

> > echt niet uit of je homo bent, ongetrouwd

> > samenwoont of wat dan ook.

> >

> > Sietse, ik vrees dat dergelijke verschijnselen

> bij

> > gelovigen ongeneeslijk zijn.

Ja Theo, als ik schrijf: er is ook nog wel eens een christen die echt precies doet wat God van hem verlangt, dan levert dat geen discussie op.

Ook al heeft menig christen zich deels aan de dictatuur van de Here ontworsteld, het moet wel duidelijk blijven waar het in het christelijk geloof om gaat. :-)

• Richard II

> > Sietse, ik vrees dat dergelijke verschijnselen

> bij gelovigen ongeneeslijk zijn.

>

> Ben bang dat je gelijk hebt in iedergeval bij

> orthodoxe gemeenschappen

> uit de hoek waar ik zelf oorspronkelijk vandaan

> kwam zijn ze aardig ruimdenkender geworden:D

Ze moeten wel.

• Richard II

Baas in eigen buik

• baldu

De beste manier is misschien: volledig verlies van geheugen

want, op dat moment haat het hart weer open staan, de ruimte is namelijk leeg

en niet meer geconditioneerd, en zo kan Liefde in en uit gaan naar believen

want Zij moet Stromen

Baldu

• perihelium

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Baas in eigen buik

Is dat niet bemoeien met leven?

• LeSage

:)

Eigenlijk geldt de wenselijkheid van geheugenverlies voor iedere gelovige.

Gewoon alles vergeten wat je verteld is over zonde, genade, ego, geloofsdwang, God etc. En opgroeien als een vrijdenker.

• perihelium

• Michiel...

Richard II Schreef:

——————————————————-

> Nazisme en communisme vallen in dezelfde categorie

> als christendom.

> Het zijn allemaal totalitaire systemen.

Het christendom is verre van totalitair. Er is nooit een kerkverlater naar een kamp gestuurd, gemarteld of in de gevangenis beland.

Bij het nazisme en communisme gebeurde dat wel. Met miljoenen. Jij al atheist hebt niets te vrezen van het christelijke kamp. Of wordt jij in je vrijheid door het christendom bedreigd ? Geen onzin praten Richard II. Dat gebeurt al veel te veel vandaag de dag.

> > Leven en laten leven. Op een voorwaarde. Elkaar

> > niet fysiek en/of geestelijk kwetsen.

>

> Maar dat geldt niet voor homo's?

Natuurlijk geld dat ook voor homo's. Maar we zullen moeten accepteren dat de teksten in de heilige boeken van het jodendom, de islam en het christendom niet positief staat tegenover het bedrijven van de homosexuele liefde. Dat kan ik en jij niet veranderen. Wat niet wil zeggen dat homo's niet dezelfde rechten en plichten dienen te hebben. Ikzelf ben groot voorstander van het wettelijke homohuwelijk omdat ik het met je eens ben dat de staat mensen niet mag discrimineren. Maar de kerk is geen staat. En ik kan me voorstellen op grond van hun heilige boeken dat de kerken moeite hebben om in hun kerken homo's te trouwen. Dat zie je bij de 3 monotheistische religies op dit moment nog niet gebeuren op grote schaal. Ik maak het niet meer mee dat in de moskee twee homo's elkaar hun liefde betuigen. Ik geloof er niets van. Heel misschien in de christelijke kerken. Dat zou enkel kunnen op grond van de secularisering binnen het christendom.

Als we jouw kijk op de zaken tot in het extreme zouden doorvoeren zou in de bijbel niet meer mogen staan dat de zonde leidt tot de dood. Want je zou er de zondaar, en daar lopen er op grond van christelijke en bijbelse normen miljoenen van rond, vreselijk mee discrimineren en hun rechten schaden.

Discriminatie nooit helemaal tegengaan, hoe politiek correct dat ook is vandaag de dag. Koningin Beatrix heeft meer rechten en mogelijkheden in onze samenleveving dan een aan de drugs verslaafde zwerver die op straat leeft. Hoe je het ook wendt of keert. En als je geld hebt in onze samenleving kun je je veel meer permitteren dan dat je een arme sloeber bent. Gelijkheid bestaat er niet en is er ook nooit geweest. Enkel op papier. Zoals bij zoveel zaken. Wie gelooft in gelijkheid, wat op zich prijzenswaardig en goed is, gelooft op dit moment nog in een illusie. De mens op dit moment in zijn geschiedenis is nog niet tot tot zo'n verhevenheid in staat. Helaas.

Met een groet,

Michiel…

• Richard II

>> Nazisme en communisme vallen in dezelfde categorie

>> als christendom. Het zijn allemaal totalitaire systemen.

>Het christendom is verre van totalitair. Er is nooit een kerkverlater naar een kamp gestuurd, gemarteld of in de gevangenis beland.

Wel eens van de Inquisitie gehoord?

En de bijbel gelezen? Ook God duldt geen enkele tegenspraak.

De paus duldt dat ook niet. Papa Ratzi en zijn handlangers, zoals Eijk, Hurkmans en Mutsaerts zouden maar wat graag weer brandstapels oprichten.

>> > Leven en laten leven. Op een voorwaarde. Elkaar

>> > niet fysiek en/of geestelijk kwetsen.

>>

>> Maar dat geldt niet voor homo's?

>Natuurlijk geld dat ook voor homo's. Maar we zullen moeten accepteren dat de teksten in de heilige boeken van het jodendom, de >islam en het christendom niet positief staat tegenover het bedrijven van de homosexuele liefde. Dat kan ik en jij niet veranderen.

Dat is het trieste van het geloof. Christenen zouden het lef moeten hebben om dat niet te accepteren.

>Discriminatie nooit helemaal tegengaan, hoe politiek correct dat ook is vandaag de dag. Koningin Beatrix heeft meer rechten en

>mogelijkheden in onze samenleveving dan een aan de drugs verslaafde zwerver die op straat leeft. Hoe je het ook wendt of keert. >En als je geld hebt in onze samenleving kun je je veel meer permitteren dan dat je een arme sloeber bent. Gelijkheid bestaat er niet >en is er ook nooit geweest. Enkel op papier. Zoals bij zoveel zaken. Wie gelooft in gelijkheid, wat op zich prijzenswaardig en

>goed is, gelooft op dit moment nog in een illusie. De mens op dit moment in zijn geschiedenis is nog niet tot tot zo'n verhevenheid >in staat. Helaas.

Je legt je er wel erg gemakkelijk bij dergelijk onrecht neer.

• Florin

perihelium Schreef:

——————————————————-

> https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-sn

> c7/404475_259905204074282_197693266962143_789469_1

> 063396120_n.jpg

Hoi Steven wat bedoel je hiermee ?

Florin