Daar lijkt het op Gonnie.
Ondanks alle berichten, voorstellen en verzoeken naar hem, blijft het aanmodderen met dat modereren.
http://www.onestat.com/aspx/login.aspx?sid=bijbel.startpagina.nl
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlEen aantal mensen, met name fundamentalisten van welke categorie dan ook, maken dat er weinig animo is om op sfeervolle wijze te reageren. Is dat dan nodig zou je zeggen, ja voor een goed evenwicht een noodzaak. Maar…………..velen zijn slechts gericht op onderdrukking en profilering van hun eigen boodschap.
Nu ben ik weer weg en laat de Bijbel voor wat deze is, een boek voor ruziezoekers.
Douce
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> God en de Bijbel worden vaak beoordeeld naar wat
> de mensen ermee doen en dat is erg jammer.
Niet zozeer wat mensen ermee doen, maar meer wat mensen een ander opdringen ermee te moeten doen.
Dat heeft nog nooit tot enige constructie geleid en dat is met name op dit prikbord heel duidelijk te zien.
De medemens c.q. de naaste geen ruimte geven/gunnen brengt God niet dichterbij, omdat alles voor een ander invullen liefdeloos is.
Douce
Douce Schreef:
——————————————————-
> Ellen-Josee Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > God en de Bijbel worden vaak beoordeeld naar
> wat
> > de mensen ermee doen en dat is erg jammer.
>
> Niet zozeer wat mensen ermee doen, maar meer wat
> mensen een ander opdringen ermee te moeten doen.
> Dat heeft nog nooit tot enige constructie geleid
> en dat is met name op dit prikbord heel duidelijk
> te zien.
> De medemens c.q. de naaste geen ruimte
> geven/gunnen brengt God niet dichterbij, omdat
> alles voor een ander invullen liefdeloos is.
>
> Douce
Ik ben het volkomen met je eens, met dit verschil dat je het je ook laat opdringen.
Er zijn altijd 2 partijen, van de ene en van de andere kant.
Verder is de vraag; wie kan er als eerste stoppen als blijkt dat de discussie niet contstructief is.
Ik denk verder dat God niet voor niets allemaal verschillende mensen heeft gemaakt.
Het is juist goed om elkaar met al onze tegenstellingen en verschillen eens te ‘omarmen’ of minstens naar elkaar te luisteren.
Valt mij op dat er hier vreselijk wordt afgegeven op de andersdenkende partij - door beide kanten. Toch?
En dan nog staat mijn bovenstaande uitspraak sterk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?