Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geboden van God,

• Gonnie

Als bij kinderen overmacht van het kwade over hen komt, dan lijkt het mij voor kinderen wel heel moeilijk om juist de Liefde te zien.

• Gonnie

Het kan dan wel ergens in de bijbel staan, maar in de tien geboden wordt wel vermeld van Eert uwe Vader en Uw moeder op dat u dagen verlengt worden, waarom dan niet over bescherming van kinderen.?

• Frans

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Het gaat er niet om dat het mij persoonlijk aan gaat Frans, maar wat al zo in het nieuws komt.

Ik begrijp helemaal ho erg dat die dingen je raken, mij ook hoor, al kijk ik er vanuit een andere hoek tegenaan.

• theo

Je hoeft je vader of moeder ook niet te eren als het hufters zijn.

Respect en eer spreekt niet vanzelf.

Ouders, behandel je kinderen als een door God gegeven geschenk en wees verantwoordelijk voor hen zolang ze niet op eigen benen kunnen staan en zolang jullie er verantwoordelijk voor kunnen zijn.

• Johanan

Dan werd zij niet terdoodgebracht

Deut 22:25-27;… Indien de man het verloofde meisje echter in het veld heeft aangetroffen, en de man haar heeft vastgegrepen en bij haar heeft gelegen, dan moet de man die bij haar heeft gelegen, alleen sterven, 26 en het meisje moogt gij niets doen. Het meisje heeft geen zonde waarop de dood staat, want deze zaak is precies hetzelfde als wanneer een man tegen zijn naaste opstaat en hem werkelijk vermoordt, ja, een ziel . 27 Want hij heeft haar in het veld aangetroffen. Het verloofde meisje heeft geschreeuwd, maar er was niemand om haar te hulp te komen.

Johanan.

• theo

En om het nog maar eens hard te schrijven hoewel je daar elders niet op in ging: “”Jullie“” als JG vermoorden mensen door bloedtransfusie te weigeren n.a.v. een volslagen idiote manier van bijbeluitleg.

Klinkt dat hard?

Jawel, dat klinkt hard en IS bikkelhard, opgelegd door Brooklyn en er als volgeling niet tegenin durven gaan .

• Johanan

Het is een gedongen feit theo,dat jij helemaal niets van Gods wetten begrijpt en dat is je ook niet kwalijk te nemen..

Je hebt totaal geen inzicht in dat gene wat Gods absolute wil is,en dan begin je te mopperen over broorlyn….. ziellig hoor.

Johanan.

• theo

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Het is een gedongen feit theo,dat jij helemaal

> niets van Gods wetten begrijpt en dat is je ook

> niet kwalijk te nemen..

DAT is nog maar de vraag, het zou ook zo kunnen zijn dat jij het niet begrijpt natuurlijk.

> Je hebt totaal geen inzicht in dat gene wat Gods

> absolute wil is,

Zie boven.

en dan begin je te mopperen over

> broorlyn….. ziellig hoor.

Wie er zielig is …ook DAT is nog maar de vraag !!!

Als ik de mogelijkheid zou ik ze zelfs officieel aanklagen vanwege de weigring van bloedtransfusie.

>

> Johanan.

• Angel

theo heeft groot gelijk, kan jij aangeven in de bijbel (niet die brooklyn bijbel graag) waar er staat dat er geen bloed toegediend mag worden anders dan oraal?

• Frederik D

Het is me nogal wat om als ouder je kind een bloedtransfusie te weigeren als een bloedtransfusie nodig is.

Gij zult niet doden. Dus bloedtransfusies zijn verplicht als ze levensreddend zijn.

De Bijbel wist nog niets van bloedtransfusies. Dus de Bijbel spreekt zich totaal niet uit over bloedtransfusies.

Historisch gezien heeft Brooklyn op het foute paard gewed. Toen de bloedtransfusie nog net bestond, was zij nogal slechtwerkend. Toen kon Brooklyn nog veilig roepen: bloedtransfusies zijn verboden. Maar de bloedtransfusie verbeterde en verbeterde. En Brooklyn echter hield voet bij stuk. En nu zit Brooklyn met de gebakken peren.

Jij lijkt mij in moreel opzicht een hoogstaand mens. Dus ergens begrijp ik niet dat jij je als een slaaf aan Brooklyn onderwerpt.