Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Verlosser Komt

• 'en passant'

LeSage Schreef:

——————————————————-

> ….dat is het thema van de adventstijd.

> Naast Jezus wordt in de bijbel Mozes als een

> verlosser gezien.

> Toch zit er in de geboorte van de verlosser op

> zich al dit vreemde element: hij is ongewenst door

> het kwaad (de farao) maar toch bestaat zijn eigen

> redding, en de basis van zijn ontwikkeling er nu

> juist uit dat hij wordt opgevoed door nota bene de

> dochter van het kwaad.

> Daar kan toch niets goeds uit voortkomen, zou je

> zo denken.

>

> Wat betekent het als je moet beseffen dat je

> verlosser is gered, en opgevoed door de dochter

> van het kwaad?

Christus of God is de Verlosser, Christus in Jezus en een Verlosser moet niet verlost worden

Marith

• Stefan

Tja, ik kan alleen maar weer de tekst uit mijn eerste reactie plaatsen, want met zoveel gefilosofeer omtrent verlosser en geloof belanden we diep in het zand..

Efeze 2

1 En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart door de misdaden en de zonden;

2 In welke gij eertijds gewandeld hebt naar de eeuw dezer wereld, naar de overste van de macht der lucht, van de geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid;

3 Onder welke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden van ons vlees, doende de wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen;

4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmee Hij ons liefgehad heeft,

5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; ( uit genade zijt gij zalig geworden)

6 En heeft ons mede opgewekt, en heeft ons mede gezet in de hemel in Christus Jezus;

7 Opdat Hij zou betonen in de toekomende eeuwen de uitnemende rijkdom van Zijn genade, door de goedertierenheid over ons in Christus Jezus.

8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave;

9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.

10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

• CU

Je wil beweren dat uit iets kwaads geen goed kan voortkomen?

Bekijk eens een parel. Die komt uit een onrein dier en vormt zich om onreinheid heen.

• Douce.

Ik blijf nog altijd zeggen: het kwade is het begin van het goede. En… daar geloof ik heilig in.

Douce

• LeSage

Ik sta versteld van de verrassende argumenten >:D<

• 'en passant'

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Ik sta versteld van de verrassende argumenten >:D<

een duiveltje…..tja…

Waarom wordt Hij de Verlosser genoemd le Sage (en zo Wijs ben je nu ook weer niet :D)?

Marith

• LeSage

Eerst jij arghmentere, LeSage, en dan beantwoord ik jouw vraag:)

• LeSage

Ik beweerde helemaal niks, CU. Ik las alleen iets in de bijbel.

• LeSage

Dat zou een verklaring van deze geschiedenis kunnen zijn :)

• CU

Je beweerde wel wat , want de volgende zin uit de topic is van jou:

“Daar kan toch niets goeds uit voortkomen, zou je zo denken.”