Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Nadenken: over vrijheid.

• Frans

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> Hoe kunnen ze geloven in goed of kwaad als ze niet geloven . ??? Ze geloven niet wat goed is en ze geloven niet wat kwaad is .

>

> Ze geloven niet , niks , nope , . Men wil niet geloven . dus de rest ook niet dan

Zo simpel is het niet Lotje. Velen zien wel degelijk goed en kwaad, maar niet als goed=God en kwaad=satan.

Het is ook niet altijd niet willen trouwens, daarom is oordelen daarover ook niet aan mensen.

• Gonnie

Ja, dat wel weer Theo! :D

• Sietse 45

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> ja zo zie ik dat ongelovige niks goeds doen . Ze

> geloven immers niet . dus in ,goeds,geloven ze ook

> niet.

1 HEBT de gerechtigheid lief, gij, die de aarde richt; hebt van de Here een goed gevoelen en zoekt hem in eenvoudigheid des harten.

2 Want hij wordt gevonden door degenen die hem niet verzoeken, en verschijnt die, die hem niet wantrouwen.

3 Want verkeerde gedachten scheiden van God, en zijn kracht beproefd zijnde overtuigt de zotten.

4 Want wijsheid zal niet komen in een ziel, die met kwade ranken omgaat, en zal niet wonen in een lichaam aan zonden verplicht.

5 Want de Heilige Geest der onderwijzing vliedt de bedriegerij, wijkt af van de gedachten der onverstandigen en bestraft hen, als de ongerechtigheid daarbij komt.

6 Want de wijsheid is een menslievende geest, doch zal niet onschuldig houden degene, die met zijn lippen lastert, want God is een getuige zijner nieren, en een waarachtig opmerker zijns harten en een aanhoorder zijner tong.

7 Want de Geest des Heren vervult de aarde, en hetgeen alles tezamen houdt heeft kennis der stem.

8 Daarom zal niemand voor hem kunnen schuilen die spreekt wat onrecht is, en de straffende wraak zal hem niet voorbijgaan.

9 Want over de raadslagen der goddelozen zal onderzoek geschieden, en het geluid zijner woorden zal voor de Here komen, tot bestraffing zijner misdaden.

10 Overmits zijn ijverig oor al de dingen hoort, en het knorren des murmurerens hem niet verborgen is.

11 Wacht ulieden dan voor de onnutte murmurering en onthoudt uw tong van achterklappen, want de verborgen rede zal niet ledig heengaan, en de mond die liegt, brengt de ziel om.

12 Staat niet naar de dood door dwaling uws levens, en trekt het verderf niet over u door werken uwer handen.

13 Want God heeft de dood niet gemaakt, en heeft geen vermaak aan het verderf der levenden.

14 Want hij heeft alle dingen geschapen om te zijn, en de beginselen der wereld zijn heilzaam, en in deze is geen venijn des verderfs, en het rijk der hel is niet op aarde.

15 Gerechtigheid is onsterfelijk.

16 Maar de goddelozen hebben dat met handen en met woorden tot zich geroepen, het houdende voor een vriend, zijn zij versmolten en hebben een verbond daarmee opgericht; want zij zijn waardig, dat zij het tot een deel hebben.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/wijs/1.html

• LeSage

maar ja. Gesteld dat er nou toch een gelovige tussen zit. Tussen al die negers. Die zal bij de opstanding dan wel ineens blank geworden zijn.

soms zijn zulke ideeen gewoon te triest om zelfs maar te overwegen…..:X

• M*j*r**

­­¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> niet.

En waar baseer jij dat op? Heb je dat uit de bijbel?

Dan heb je vast over Rom. 2 heen gelezen.

13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden.

14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet;

15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen,

16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

“Niet de hoorders” staat er Lotje. Niet zij die door hun geloof zogenaamd “gehoord” hebben van goed en kwaad.

En misschien kan je dit ook even lezen voordat je over ongelovigen oordeelt…..

21 hoe nu, gij, die een ander onderwijst, onderwijst gij uzelf niet? Gij, die predikt, dat men niet stelen mag, steelt gij?

22 Die overspel verbiedt, doet gij overspel? Die gruwt van de afgoden, pleegt gij tempelroof?

23 Die u op de wet beroemt, onteert gij God door uw overtreden van de wet?

24 Want de naam Gods wordt om u gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven staat.

• ruud

­­¥ Lotje ­­¥ schreef:

——————————————————-

> niet.

Dit is volkomen Bijbels Lotje, mijn complimenten.

Ps 14,3 Zij allen zijn afgedwaald, tezamen zijn zij verdorven; er is niemand die goed doet, zelfs niet één.

Ps 53,4 Ieder van hen heeft zich afgekeerd, tezamen zijn zij verdorven, er is niemand die goed doet, zelfs niet één.

• Gonnie

Is dat zo Ruud, is dat wat Lotje beweerde echt bijbels, nu dan hoeft die hele bijbel niet voor mij.

Bedankt voor die teksten, dan weet ik in ieder geval dat ik niets maar dan ook niets van de bijbel hoeft te verwachten, want daar van gaat de meest de liefdeloosheid van uit.

Geef mij maar nuchtere en redelijke mensen, gelovig of niet.

Grotere onzin van Lotje daar over, heb ik nog niet gelezen.

• Sietse 45

ruud Schreef:

——————————————————-

> ­­¥ Lotje ­­¥ schreef:

> ————————————————–

> —–

> > ja zo zie ik dat ongelovige niks goeds doen .

> Ze

> > geloven immers niet . dus in ,goeds,geloven ze

> ook

> > niet.

>

>

>

> Dit is volkomen Bijbels Lotje, mijn complimenten.

>

>

> Ps 14,3 Zij allen zijn afgedwaald, tezamen zijn

> zij verdorven; er is niemand die goed doet, zelfs

> niet één.

>

> Ps 53,4 Ieder van hen heeft zich afgekeerd,

> tezamen zijn zij verdorven, er is niemand die goed

> doet, zelfs niet één.

15

1 Een psalm van David.

HEER, wie mag gast zijn in uw tent,

wie mag wonen op uw heilige berg?

2 Wie de volmaakte weg gaat en doet wat goed is,

wie oprecht de waarheid spreekt.

3 Hij doet aan lasterpraat niet mee,

hij benadeelt een ander niet

en drijft niet de spot met zijn naaste.

4 Hij veracht wie geen achting waard is,

maar eert wie ontzag heeft voor de HEER.

Zijn eed breekt hij niet, al brengt het hem nadeel,

5 voor een lening vraagt hij geen rente,

hij verraadt geen onschuldigen voor geld.

Wie zo doet, komt nooit ten val.

• ­­¥ Lotje ­­¥

(tu)

• CU

En vergeten is het verhaal over de barmhartige Samaritaan